וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית אתרים: וורדפרס או קוד סגור מה עדיף?

בשיתוף חברת שריט, בשיתוף חברת שריט

24.3.2020 / 12:43

בניית אתרים היא תהליך הדרגתי שצריך להתבצע באופן מקצועי תוך הגדרת קהל היעד ובנייה של אתר המותאם לצרכיו. איך נכון לעשות זאת בוורדפרס? קבלו כמה טיפים מנצחים והכירו את חבילת השירות של חברת שריט, המתמחה בתחום

במאה ה-21 עסקים גדולים וקטנים ואחד לא יכולים להרשות לעצמם להתנהל בלי אתר משלהם; הגישה החופשית לאינטרנט הפכה רכישות מקוונות של מוצרים ושירותים שונים לקלה יותר מאי פעם, וכיום חנויות אונליין מגלגלות עסקים בהיקף של מיליארדי דולרים מדי שנה.

ממש כמו הקמת העסק עצמו, בניית אתרים היא תהליך הדרגתי שצריך להתבצע באופן מקצועי תוך הגדרת קהל היעד ובנייה של אתר המותאם לצרכיו. בניית אתרים איכותית צריכה להיות מלווה גם באופציה לשנות מאפיינים מסוימים באתר כדי למקסם את הדירוג שלו ולמשוך כמה שיותר גולשים וגולשות פוטנציאליים. לפני שמתחילים להתייעץ עם בונה אתרים, יש לחשוב על האופן בו האתר ייבנה, ובמילים אחרות האם עדיף להקים אתר במערכת וורדפרס (קוד פתוח) או במערכת של קוד סגור? כדי לענות על השאלה הזו, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של שתי השיטות הללו.

בניית אתר וורדפרס: יתרונות וחסרונות שיטה

וורדפרס היא מערכת של קוד פתוח המאפשרת להקים אתרים ולבצע עיצוב אתרים בקלות יחסית. הקוד הפתוח מאפשר לעשות שינויים באתר לאחר שהוא נבנה כאשר יש מספר ארגונים המפתחים קודים למערכות וורדפרס ומפרסמים אותן לציבור הרחב.

במילים פשוטות, בניית אתר וורדפרס מתבססת על שימוש בתבניות קיימות שעליהן ניתן להקים אתר חדש. ישנם תוספים שניתן להוסיף בתשלום או בחינם כשכל אחד משנה את הפונקציות באתר כאשר שינויים מהותיים במבנה האתר יכולים להתבצע רק על ידי בוני אתרים שישנה את הקוד, מה שיביא לשינוי באתר עצמו.

עבודת צוות במשרד. ShutterStock
למרבית בעלי העסק אין ניסיון בתכנות או כתיבת קודים, מה שהיווה בעבר חסרון משמעותי; לפני הקמת פלטפורמת וורדפרס ופלטפורמות דומות/ShutterStock

בניית אתר וורדפרס היא פשוטה יחסית ויש לה מספר יתרונות בולטים:

גמישות
כאמור, ישנם תוספים רבים שניתן להוסיף לאתר מבוסס וורדפרס, מה שמקל על ביצוע שינויים באתר קיים לפי הצרכים שלכם. מתכנתים בכל רחבי העולם עובדים על תוספים מגוונים רבים אשר יכולים לשדרג כל אתר ולאפשר לבעלי אתרים להתמקד על שיווק דיגיטלי תוך ביצוע שינויים נחוצים בכל אתר.

הקמת אתרים בקלות
למרבית בעלי העסק אין ניסיון בתכנות או כתיבת קודים, מה שהיווה בעבר חסרון משמעותי; לפני הקמת פלטפורמת וורדפרס ופלטפורמות דומות, אתרים הוקמו על ידי קידוד בשפות תכנות שונות כך שאנשים מן השורה לא יכלו להשיק אתר עבור העסק שלהם. בניית אתרים עם וורדפרס, לעומת זאת, אינה מצריכה ידע מוקדם בתכנות או קידוד הודות לכך שיש תבניות מוכנות של אתרים שניתן לעצב בהתאם לכל אתר.

התאמה לקידום
שיווק דיגיטלי מהווה חלק מהותי בהצלחה של עסקים ואתרים כיום, ולכן חשוב שאתר המכוון לקהל יעד יהיה מותאם לקידום. אתרי וורדפרס מותאמים לדרישות של מנועי החיפוש כיום כשהחשוב מביניהם הוא גוגל, וכאשר ענק החיפוש הזה סורק אתרים מבוססי וורדפרס ומקדם אותה בצורה יעילה (אם האתרים מתאימים לכל הדרישות, כמובן).

חסרונות של בניית אתר וורדפרס

לצד היתרונות של בניית אתרים במערכת וורדפרס, ישנם מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון לפני שבונים אתר בשיטה הזו:

חופשי זה לא תמיד חינם
כאשר אנשים שומעים את המונח "קוד חופשי" או "קוד פתוח", רובם מניחים כי מדובר במערכת חינמית שניתן להשתמש בה כדי לבנות אתרים, אך זה לא המצב בשטח: הגישה למערכות וורדפרס היא אכן חופשית וללא עלות, אך התאמות שונות (כמו שינוי כיוון הטקסט), עיצוב ייחודי של האתר והוספת תוספים שונים כרוכה בתוספות תשלום.

עיצובים מובנים מראש
מערכות של קוד פתוח כוללות תבניות מוכנות מראש, מה שאומר שישנם אתרים שעלולים להיות דומים אחד לשני.

בניית אתר אינטרנט. יח"צ,
בניית אתרים בקוד סגור משמעה בניית קוד מאפס לפני דרישות בעלי האתרים והצרכים השונים שלהם/יח"צ

בניית אתר בקוד סגור: יתרונות וחסרונות

בניית אתרים בקוד סגור משמעה בניית קוד מאפס לפני דרישות בעלי האתרים והצרכים השונים שלהם. בשיטה הזו יש להשתמש בשירות של בונה אתרים מנוסה שידע כיצד לבנות אתר ייחודי שיבלוט בין האחרים וייצור עניין בקרב קהל היעד כאשר לשיטה הזו ישנם מספר יתרונות בולטים:

בניית אתר לפי צרכי הלקוח
בניית אתרים באמצעות שיטות בקוד הסגור מאפשרת להקים אתר שעונה על הצרכים השונים של בעלי אתרים לפי הצרכים והדרישות שלהם.

בעלות על קוד
בניית אתרים עם קוד סגור וכן עיצוב אתרים עם קוד סגור מעניקה למפתחים או למזמין העבודה בעלות על הקוד. בהמשך הדרך, ניתן למכור את הקוד למקומות נוספים, כך שמדובר בנכס כלכלי ולא רק נכס דיגיטלי.

חסרונות של בניית אתרים בקוד סגור:

כמו לבניית אתרים עם קוד פתוח, גם לבניית אתרים עם קוד סגור יש מספר חסרונות:

ביצוע של שינויים אפשרי רק בעזרת מתכנתים
על מנת לבצע שינויים באתרים מבוססי קוד סגור יש להיעזר במתכנתים, כך שבעלי אתרים שרוצים לשנות מאפיינים מסוימים באתר שלהם לא יוכלו לעשות זאת בעצמם.

שינויים נוספים דורשים פיתוח ועולים לא מעט כסף
עולם השיווק הדיגיטלי עובר אבולוציה במהלך השנים בהתאם לדרישות של לקוחות, כך שאתרים צריכים לעבור אבולוציה אף הם. הטמעת תוספים נחוצים באתרים שנבנו בקוד פתוח דורשת אף היא שימוש במתכנתים מקצועיים, מה שמצריך תשלומים נוספים בעלויות גבוהות למדי.

בניית אתרים יכולה להתבצע באחת משתי השיטות המרכזיות שהוזכרו מעלה, וחשוב שתבחרו את השיטה המתאימה ביותר לצרכים והיעדים שלכם. כיום, השיטה המועדפת על מרבית החברות היא בניית אתר בקוד פתוח הודות ליתרונות הבולטים של מערכות מהסוג הזה, כמו וורדפרס: כיום ישנן אפשרויות רבות לעיצוב של אתרים כך שגם אם תבחרו בתבנית מובנית מראש, ניתן יהיה להתאים אותה לצרכים שלכם כך שהאתר ייראה שונה לחלוטין מאתרים אחרים.

הודות לתוספים הנפלאים במערכת וורדפרס, תוכלו לבצע התאמה של האתר שלכם לפי הצרכים והרצונות המשתנים של לקוחותיכם בקלות יחסית. שינויים דומים במערכת קוד סגור דורשת זמן רב יותר ומהווה פתח לטעויות בגלל הצורך לבצע שינויים בקודים. התוספים בקוד פתוח מאפשרים לבצע שינויים מהירים ומדויקים באתר כדי להתאים אותו לרוח הזמנים ולמשוך כמה שיותר משתמשים בכל רגע נתון.
כשמוסיפים ליתרונות הללו את האפשרות לבצע אנליזה של קהל היעד, לעצב אתרים בצורה ייחודית ולהשיק אתרים ראשיים ודפים משניים במהירות ובאופן מקצועי, אתם לא יכולים לטעות עם בניית אתר במערכת וורדפרס.

כדי לקבל את השירות המקצועי ביותר בתחום בניית האתרים וליהנות מאתר נגיש המניב המרות רבות, חברת שריט (SHAREIT) זמינה עבורכם בכל ימי השבוע. למרות שמערכות קוד פתוח אינן מצריכות ידע בתכנות, עיצוב של אתר וכל החלקים שבו דורש ידע מקצועי וזמינות של צוות שיווק לצד מתכנתים שיוכלו לבצע שינויים באופן מהיר ומדויק. בשריט תמצאו צוות מנוסה של מתכנתים ומעצבים שירכיבו עבורכם אתר שיווקי, דף נחיתה, אתר חנות ואתר קטלוג המותאמים באופן מדויק לעסק שלכם באמצעות מערכת קוד פתוח.

חבילת השירות של שריט כוללת גם את כל השירותים הנחוצים לקידום דיגיטלי בעולם המודרני, כולל קידום ברשתות חברתיות, קידום במנועי חיפוש, עיצוב לוגו וכל שירות אחר הנדרש בתחום. לבניית אתר מנצח, פנו לשריט וגלו כיצד להרים את העסק שלכם גבוה עם שירות איכותי לפני, במהלך ולאחר בניית האתר שלכם. בהתחייבות.

ליצירת קשר:

0539535387

בשיתוף חברת שריט, בשיתוף חברת שריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully