וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלנו מתכון חלומי בקצביית הדגים הידועה בתל אביב

בשיתוף דידידג, בשיתוף דידידג

23.3.2020 / 12:03

דגים טריים באיכות גבוהה, ניקיון בוהק ושירות עם חיוך. היינו בחנות הדגים הוותיקה "דידידג" שבתל אביב, שמענו מהבעלים דוד רומנו מהו הדג האהוב עליו וחזרנו עם מתכון מנצח למנת לוקוס

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" אחר בתי העסק הותיקים והמרשימים ביותר ברחבי ישראל, לא יכולנו להתעלם מ"דידידג" קצביית דגים פעילה בתל אביב קרוב ל-25 שנה, כאשר מי שמנהל אותה כיום הוא דוד רומנו, דור שלישי למשפחה שחיה ונושמת דגים במשך עשרות שנים.

מספר מפיקים חברי המערכת קפצו לקצביה אשר ממוקמת ברחוב אבן גבירול 144 בתל אביב, רגע לפני חג הפסח על מנת לבדוק מה שלום הקרפיונים ועל מנת לקבל מספר טיפים ומרשמים לארוחת דגים, אלו הם החוויות שצברו בשטח.

דוד רומנו, דידי דג. יח"צ,
דוד רומנו/יח"צ

השם "דידידג" מוכר לרבים בזכות העבודה שהם פעילים בענף הדגים כמשווקים של דגים טריים וקפואים באיכות מירבית ובסטנדרט בינלאומי.

מי שהכניס את המשפחה לעולם הזה היה הסבא דוד ולאחריו המשיכו כל בני המשפחה, כולם דייגים בנשמה, כיום זהו הנכד דוד שמנהל קצביית בוטיק במרכז תל אביב.

הייחודיות של הקצביה באה לידי ביטוי כך שהדגים שנמצאים בה מחולקים לשלוש קטגוריות שונות.
הקטגוריה הראשונה שייכת לדגי הים, אלו מגיעים בכל בוקר מוקדם לקצביה היישר מדייגים שונים ברחבי הארץ, כאשר בתקופה הזו של השנה דואגים להביא בעיקר את הסוגים של לוקוס, ברבוניה, אינטיאס ופלמידה.

הקטגוריה השנייה שייכת לדגי הבריכה, כאשר הקצביה עובדת מול מגדלי דגים וקיבוצים שונים כמו בית אלפא, משמר השבעה ומעגן מיכאל שאחראים על הקרפיונים, מושטים ואחרים, כאשר מקיבוץ דן הקצביה מקבל את דג הפורל.

הקטגוריה השלישית קשורה לדגים מיובאים מחו"ל, הסלמון מגיע מנורבגיה ומהולנד אלו הם הקוד והליבוט.

כל הדגים בחנות הם תחת כשרות של רבנות ת"א השגחת בית יוסף.

דידי דג. יח"צ,
דידי דג/יח"צ

כאשר הסתובבנו בקצביה פגשנו לא מעט לקוחות קבועים שהגיעו לקנייה השבועית הרגילה, אחת מהן, רותי מלמד, בת 58 תושבת העיר סיפרה לנו, "האהבה הכי גדולה של בעלי אלו הם דגים והקצביה הזו עבורנו היא כמו בית שני. הסחורה תמיד טרייה ונקייה ואם כשהייתי צעירה יותר לא הייתי בשלנית דגולה, בזכות הטיפים והכוונה מקצועית שקיבלתי פה לאורך השנים כיצד לתבל ולעשות תבשילי דגים אני כבר מומחיות לכל דבר".

התקנאנו במרשים שרותי קיבלה וביקשנו מהבעלים, דוד, שיספר לנו על הדג שהוא הכי הרבה אוהב ולקבל מרשם לארוחה שעליה ממליץ, לנו הוא סיפר והדריך, "הדג האהוב עלי ביותר הוא דג הלוקוס, לגבי מתכון מומלץ, קחו דף ועיפרון:

מניחים את הדג על נייר אפייה, בתוך הבטן מכניסים פלחים של לימון.

מלמעלה מפזרים כוסברה ופטרוזיליה קצוצה, לאחר מכן ממיסים חמאה במחבת, מוסיפים לה שום כתוש וחצי כוס יין לבן ואת התערובת שופכים על הדג כולו.

לאחר מכן עוטפים את הדג בנייר כסף, מכניסים לתנור שחומם מראש ב-200 מעלות, מכניסים ל 20 דקות באותה הטמפרטורה והדג מוכן".

דבר נוסף שבלט לנו בזמן השהות בקצביה היה הניקיון המופתי, לא פלא שזו קיבלה את האישור של HCCP, תו התקן המחיר של ביקורת איכות מזון מטעם משרד הבריאות.

בימים טרופים אלו שירות המשלוחים של "דידידג" עובד שעות נוספות, אלו מגיעים לכל רחבי תל אביב, רמת גן וגבעתיים כאשר הם ללא תוספת תשלום ומגיעים לבית הלקוח דרך רכבי קירור מיוחדים עד 3 שעות מרגע ההזמנה. "דידידג", היתה לנו חוויה מקסימה במקום שחי ונושם דגים ללא הפסקה.

משלוחים חינם (אזור המרכז)
אבן גבירול 144 ת''א
036049566

לעמוד הפייסבוק של דידידג

לעמוד האינסטגרם של דידידג

בשיתוף דידידג, בשיתוף דידידג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully