וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטליז שהעניק לנו מתכון עסיסי לצוואר טלה ועלי גפן ממולאים

בשיתוף האטליז המודרני בע"מ, בשיתוף האטליז המודרני בע"מ

22.3.2020 / 9:18

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" התרות אחר בתי העסק הותיקים ביותר בישראל, הגענו גם לעיר נצרת ולאטליז בשרים אשר קיים ופעיל עוד משנות ה 50', "האטליז המודרני בע"מ"

האטליז המודרני. יח"צ,
האטליז המודרני בע"מ/יח"צ

מי שמנהל את "האטליז המודרני בע"מ" כיום הוא גירייס מילאד, דור הרביעי של המשפחה שמתמחה בבשרים ומתכונים מיוחדים. מספר מפיקים חברי המערכת נסעו לעיר נצרת להתרשם באופן אישי מהאטליז הותיק, הם חזרו שבעי רצון ועם מתכון ששווה המון

"האטליז המודרני בע"מ" הוא מקום מיוחד, שונה לגמרי מלא מעט קצביות שביקרנו בהן קודם לכן. כבר ברגע הכניסה התרשמנו מוויטרינה ארוכה ומרשימה ובתוכה מגוון גדול של נתחים שונים, מובחרים ואיכותיים, אך הדבר ששבה את ליבנו יותר מכל מצאנו בחדר פנימי ובו מספר מקררים לישון של בשרים.

אם אי פעם שאלתם את עצמכם בשביל מה הם קיימים אז באטליז הסבירו לנו, מדובר בתהליך שבו החלבון בבשר מתפרק, כך הוא הופך להיות רך וטעים הרבה יותר, יחד עם זה צריך לקחת בחשבון כי לא כל נתח מתאים ליישון, על כך הסביר לנו גירייס, "יש נתחים שמיועדים ליישון, סינטה, אנטריקוט, שייטל ופיקניה, אלה העיקרים, אולם בכל הנוגע לבשרים שמיועדים לבישול או טחינה אין טעם ליישן משום שיהיה זה תהליך סתמי, בעיקר בגלל שמדובר בנתחים רזים יותר".

האטליז המודרני. יח"צ,
האטליז המודרני בע"מ/יח"צ

כל הבשרים וכל הנתחים השונים מגיעים אל האטליז מכמה וכמה חוות מיוחדות ברחבי הארץ, כאשר גירייס הוא שזה שבדרך כלל בוחר את הנתחים, אם זה של עגלים, טלאים, בקר יפני וואגיו מחווה בשרונה ליד כפר תבור וגם בקר לבן שמגיע מחווה באעבלין.

בזמן השהות שלנו באטליז הגיעו כמה וכמה לקוחות מנצרת ומאזור הצפון כולו, אחד מהם, אבי בניהו מחיפה סיפר לנו, "כבר שנים ארוכות שאני מגיע במיוחד לפה על מנת לרכוש בשר, בגלל השירות, מחירים ובזכות העובדה שהם מיישנים בשרים במשך כמה חודשים, הם עושים זאת בטמפרטורה מבוקרת כך שהנתחים יוצאים רכים ונהדרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האטליז המודרני. יח"צ,
האטליז המודרני בע"מ/יח"צ

יישון של בשרים נע בין חודש למספר חודשים, כל אחד לפי טעמו ובאטליז שמחים לבצע את כל הבקשות. בנוסף סיפרו לנו מספר לקוחות כי באטליז מוכרים נקניקיות סלסלות עם מתכון משפחתי עתיק יומין, בין היתר זה נעשה עם יין אדום והם יוצאים פיקנטים.

שאלנו את גירייס מה נתח הבשר האהוב עליו במיוחד והוא סיפר, "אין לי פייבוריט אחד משום שמכל נתח של בשר אפשר להוציא את המיטב".

האטליז המודרני. יח"צ,
האטליז המודרני בע"מ/יח"צ

לא הסכמנו לוותר לו בכל הנוגע למתכון מומלץ והוא שמח לתת לנו מרשם מיוחד, צוואר טלה ממולא בעלי גפן.

רכיבים ואופן ההכנה:

צוואר טלה כאשר מפרקים ממנו את העצם.

את הצוואר פותחים כמו שק על מנת למלא אותו בעלי גפן, אלו ממולאים באורז ובשר של טלה.

את עלי הגפן מגלגלים ומכניסים פנימה לצוואר.

לאחר מכן מכינים מרינדה, היא כוללת: פלפל אנגלי, פלפל שחור, מלח, אגוז מוסקט וקינמון ואת כל אלו מערבבים עם יוגורט עיזים ושמן זית.

לאחר מכן מורחים את המרינדה על כל נתח הצוואר, עוטפים עם נייר כסף ומכניסים לתנור למשך חצי שעה בטמפרטורה של 250 מעלות.

לאחר חצי שעה מורידים את המעלות ל 140 ומשאירים בתנור לעוד שלוש וחצי שעות.

"האטליז המודרני בע"מ", היתה לנו חוויה קסומה בה פגשנו מומחים לבשר אשר מעניקים שירות אישי, נעים ומכבד, בפניהם אנחנו מורידים את הכובע ואומרים סחתיין.

עמוד הפייסבוק

לפרטים: 046550101

בשיתוף האטליז המודרני בע"מ, בשיתוף האטליז המודרני בע"מ
  • עוד באותו נושא:
  • אטליז
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully