וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הפעולות שיגרמו לאתר שלך לטפס לעמוד הראשון בגוגל

בשיתוף ניר אזולאי, בשיתוף ניר אזולאי

22.3.2020 / 8:27

כדי שהעסק שלכם יצליח לא מספיק שיהיה לכם אתר אינטרנט מושקע - אתם גם צריכים לדאוג שיופיע במקום גבוה במנוע החיפוש של גוגל - איך עושים זאת?

קידום אתרים. Depositphotos,
קידום אתרים/Depositphotos

אתר אינטרנט יפה ומרשים ככל שיהיה, לא מספיק בשביל לייצר ממנו תוצאות. בין אם הוא אתר תדמיתי או מכירתי, הוא צריך לייצר כמה שיותר כניסות גולשים, וכדאי מאוד שהן תהיינה רלוונטיות. בשביל שזה יקרה, הוא צריך להיות בעמוד הראשון בגוגל ולא רק בעמוד הראשון אלא גם בתוצאות הראשונות ובשאיפה לראשונה מכולן.

איך עושים את זה? עובדים קשה. ריכזתי 6 פעולות מרכזיות, שביצוע שלהן בקפידה תקפיץ את האתר שלכם מעלה ישירות לעמוד הראשון בגוגל:

1. מכניסים תגית כותרת ותגית תיאור - תגית כותרת היא תגית שכוללת את הביטוי המפתח המרכזי של העמוד המקודם, וחשוב להכניס אותה וגם לדאוג שהיא תהיה מעניינת מספיק בשביל שהיא תגרום לגולשים לרצות להיכנס אליה. כך גם תגית התיאור, אלו ה-2-3 שורות שהגולשים יראו בתוצאות החיפוש, וגם התיאור צריך כמובן להיות שיווקי ולכלול את ביטוי המפתח המרכזי. תגית כותרת ותגית תיאור חשובות מאוד. הן קודם כל כלי שיווקי עוצמתי בכך שהן מושכות עוד ועוד גולשים להיכנס לעמוד, והן גם מתארות לגוגל מה יש בעמודים שמאחוריהם.

2. כותבים תוכן איכותי - בעבר, כשמנוע החיפוש של גוגל רק התחיל את דרכו, לתוכן הייתה חשיבות ולא ממש משנה איזה תוכן. בשביל לעשות קידום אורגני של אתר אינטרנט היה צריך לכתוב ולהכניס ביטויי מפתח וכך האתר היה מתקדם. היום בשביל עמוד ראשון בגוגל זה לא מספיק. למעשה, היום אי אפשר בלי תוכן איכותי כזה שגוגל רוצה להפיץ כמה שיותר. יותר מזה, מי שיכניס תוכן רק לשם התוכן, לא רק לא יתקדם אלא גם יעבור אחורה בתוצאות.

3. דואגים לקישורים חיצוניים - אז מה הופך עסק להיות עסק פופולרי? בין השאר ההמלצות שיש עליו. תארו לעצמכם שאתם מתלבטים איפה לקנות מכשיר חשמלי כלשהוא, אם תשמעו על חנות מסוימת ועל השירות המדהים שלה פעם אחר פעם, זה יסייע לכם להחליט נכון? ככה זה עם קישורים לאתר האינטרנט. אם יהיו לכם כמה שיותר קישורים נכנסים איכותיים גוגל יראה את זה כהמלצות, והתוצאה, עמוד ראשון בגוגל ואולי אפילו תוצאות ראשונות בעמוד הראשון.

4. דואגים שהאתר יהיה רספונסיבי - כולם היום מסתובבים עם סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים. למעשה, כ-50% מהגלישה באינטרנט מתבצעת מהמכשירים הניידים והגלישה מהם חייבת להיות מיטבית. גוגל מזהה אילו אתרים ידידותיים לגולשים ואלו לא, וגם זה פרמטר חשוב לדירוג. אם אין לכם עדיין אתר רספונסיבי (שמתאים לגדלי מסכים שונים) זו אחת הפעולות הראשונות שאתם חייבים לבצע.

5. דואגים לעיצוב משכנע - אנחנו קונים את מה שתופס לנו את העין ואנחנו נשארים באתר אינטרנט שנעים לנו להיות בו, אם הוא בין השאר מעוצב בצורה נכונה, יפה וטובה. כדי להתמקם בעמוד ראשון בגוגל אתם צריכים בין השאר עיצוב מרהיב, ואם האתר שלכם מיושן, לא נוח לעין ולא נוח לגלישה אתם חייבים לעשות עם זה משהו. זה עוד פרמטר שאתם חייבים לקחת בחשבון בשביל להתקדם במנוע החיפוש של גוגל.

6. נגישות - העולם מתקדם כל הזמן, וחלק חשוב בהתקדמות הזו היא ההבנה שגם בעלי מוגבלויות צריכים ליהנות מכל מה שיש לעולם הזה להציע. אתם כחברה מחויבים וצריכים להנגיש להם כל מה שאפשר, וכשמדובר על אתר אינטרנט חשוב שהוא יהיה מונגש בצורה מלאה כדי שבעלי מוגבלויות ובעיקר גולשים בעלי קשיי ראייה, יוכלו ליהנות ממנו. איך זה קשור להתקדמות בגוגל? קשור מאוד. גוגל רואים אתרי אינטרנט מונגשים כאתרים ידידותיים יותר, חברתיים יותר, וככאלו הוא מקדם אותם במעלה תוצאות החיפוש.

עמוד ראשון בגוגל ובעיקר התוצאות הראשונות בגוגל בכמה שיותר ביטויים הוא חלומם של אין ספור בעלי אתרי אינטרנט. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים וזה יכול להיות גם תחום שנחשב תחרותי, אתם יכולים לעשות את זה. אתם צריכים לבצע את הפעולות שהוזכרו כאן ועוד כמה אחרות, צריכים להקפיד שהאתר יהיה מעניין ובעל ערך לגולש וצריכים להציג אותו גם לגוגל.

מה אסור לכם לעשות? אסור לכם לעשות קידום "שחור". אל תתפתו לכל מיני עצות של כאלו שמבטיחים לכם לטוס לעמוד הראשון בתוך כמה ימים. סביר להניח שאם תבצעו פעולות אסורות, גם תיענשו על זה.

בשיתוף ניר אזולאי, בשיתוף ניר אזולאי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully