וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש המקצוע שיעזור לכם לקבל הלוואה בערבות מדינה גם בזמן המשבר העכשווי

בשיתוף סל יועצים, בשיתוף סל יועצים

19.3.2020 / 10:24

הלוואה בערבות מדינה היא בדרך כלל הלוואה בתנאים טובים יותר מהלוואה רגילה בבנקים. מי זכאי להלוואה כזו ואיך משיגים אותה?

סל יועצים. יח"צ,
סל יועצים/יח"צ

משבר הקורונה שפוקד את מדינת ישראל קובע סדרי עולם חדשים כאשר בעלי העסקים השונים צריכים לבצע התאמות לטובת המשך פעילות רווחיות. אחת האופציות שעומדות על השולחן בזמני משבר ובכלל היא הלוואה בערבות מדינה שלה יתרונות רבים לטובת העסקים.

לצורך כך במערכת "המומחים" ביצענו בחינה של מי שמתמחים בכל תהליך הבקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה וליווי עסקים להמשך פעילות תקינה, אחד השמות שמצאנו בולטים בתחום הוא של יעקב אלון, הבעלים של חברת "סל יועצים" שעוסקת בתחום של הלוואות בערבות מדינה לעסקים פעילים וגם הלוואה לפתיחת עסק חדש.

מפיק חבר המערכת יצא לפגישה עם האיש שמלווה עסקים כל הדרך להצלחה.

במדינת ישראל יש את הקרן בערבות מדינה שמעמידה אפשרות של קבלת הלוואה בערבות מדינה, הקריטריונים למרכזית שבהן הם:

1.ניסיון בתחום.
2.עבר פיננסי תקין.
3.העמדת תוכנית עסקית מסודרת שמאפשרת לנציגי הקרן להחליט האם העסק נמצא על המסלול הנכון להגדלתו והאם צרכי האשראי שלו הם אמיתיים.

אם הדבר נשמע כפשוט למדי, לא כך הם פני הדברים. בפגישה שלי עם יעקב אלון, מי שכבר 7 שנים מלווה בעלי עסקים אשר מבקשים לקבל הלוואות מדינה סיפר לי על כך, "ישנם לא מעט מכשולים שבעל עסק יכול להיתקל בהם בדרך, בראש ובראשונה אם בקשת הלוואה בערבות מדינה לא תהיה תואמת את מטרות הקרן, לכן יש לוגיקה מאחורי כתיבת תוכנית עסקית שצריכה לקחת בחשבון שבתהליך הזה יש גם גוף שנמכר על ידי המדינה".

אחד הדברים שצריך לקחת בחשבון זו העובדה שהבקשה עוברת לבנק זכיין נבחר, כאשר היום יש חמישה בנקים שקיבלו זיכיון להענקת הלוואות להוציא את בנק הפועלים שאינו נמצא בקרן בערבות מדינה.

"בחירת הבנק היא קריטית לתהליך", הסביר לי יעקב והמשיך, "כי אפשר לבחור בנק שלא מתאים מבחינת הבקשה ולכן צריך ללמוד מראש ולהבין לעומק את ה DNA של כל בנק בנפרד, זאת ועוד, צריך לקחת בחשבון כי בסופו של דבר מי שחותם על הבקשה זהו משרד האוצר וגם לו יש כמה מטרות שרוצה להבטיח כי הן תתקיימנה".

על אחת הפעולות שיעקב מכווין בעלי העסקים הוא סיפר לי, " ישנם לא מעט בעלי עסקים שחושבים שמגיע להם לקבל הלוואה בערבות מדינה, אבל כאשר אני בודק עניינית את הנתונים שהם מציגים לי אני מגיע למסקנה חד משמעית שהסיכויים שלהם קטנים עד לא קיימים ושולח אותם לעשות מספר פעולות שהן בגדר חובה לקידומו של העסק והתאמתו לבקשת הלוואה בערבות מדינה, ושיחזרו אלי לאחר חצי שנה כשאז אפשר יהיה לבחון את הדברים מחדש, לראות אם הפעולות בוצעו כמו שצריך ואז אפשר יהיה להגיש בקשה ותוכנית עם נתונים שיתאימו לדרישות הקרן".

צריך לשים לב, שלאחר דחייה של בקשה להלוואת מדינה אחת ועד אפשרות להגיד בקשה שנייה יש פרק של שישה חודשים, כך שכדאי מאוד לעשות שיעורים ולקבל ליווי צמוד מאנשי מקצוע כמו יעקב על מנת לא לבזבז זמן יקר שיכול להוביל לקריסה של העסק.

את הליווי העסקי בדרך לקבלת הלוואה בערבות מדינה יעקב עושה ב 7 השנים האחרונות מבסגרת "סל יועצים" שהקים, קודם לכן את ניסינו היא צבר כאשר במשך 13 שנה ביצע מספר תפקידים ניהוליים בחרת מוטורלה, קודם לכן היה מנהל תפעול בחברת סטארט אפ כאשר בהשכלתו הוא בעל תואר בהנדסה וניהול ומנהל עסקים.

הלקוחות שמגיעים אליו באים מכל התחומים, רפואה, תעשייה כבדה, חברות אינטרנט, מתחום הרכב, מסעדנות, אופנה ועוד.

שאלתי את יעקב, מה היא הלוואה בערבות מדינה טובה? "הלוואה טובה היא כזו שנפרשת על פני 5 שנים, אחת הטעויות של בעלי עסקים היא שהם מבקשים לקצר תהליכים ולחסל אותו תוך מספר חודשים עד שנה, או שגוררים אותה על פני שנים רבות מדי".

היתרונות של הלוואה בערבות מדינה לעומת הלוואה מהבנקים עצמם הם רבים, קודם כל המדינה מעניקה "גרייס" של חצי שנה עד תשלום ההלוואה הראשון ואלו תמיד יהיו בריביות נוחות יותר מאשר אלו שהבנקים מציעים באופן אישי. על כך יעקב הסביר לי, "כאשר בעל עסק ניגש לבקש הלוואה מהבנק, הבנק בעצם מחזיק אותו בצורה כזו שאין לו מרחב נשימה מבחינת תנאים וזה בקלות יכול להוביל לבעיות וקשיים בתזרים המזומנים, לעומת זאת כאשר בעל עסק ניגש לקבל הלוואת מדינה, אלו הם הבנקים אשר נלחמים אחד מול השני על הזכות להעניק לו שירות ולכן מורידים את הריביות ומעניקים תנאים טובים בהרבה".

ועל הטיפ הכי חשוב לפני שניגשים לבקש הלוואה בערבות מדינה יעקב סיפר, "אמינות, אמינות ושוב פעם אמינות, אי אפשר ואסור לנסות "למרוח" נתונים או עובדות, כי הבדיקה של הדברים נעשית על ידי מספר גורמים שונים, החל מהבנקים ועד משרד האוצר, ואי אפשר לרמות או להיות "אובר חוכמים", לכן, אני תמיד עוצר בעלי עסקים מלעשות שטויות שיעלו להם בכסף ומוניטין, כי בסופו של דבר מדובר גם במוניטין שלי כאיש מקצוע, לדעת לא להגיש בקשה מטעם מי שלא עומדים בתנאים".

תל אביב, מגדל אלקטרה רחוב יגאל אלון 98
חיפה, מגדל קרית הממשלה שדרת הפל"ים 15

טלפון: 03-632-3349
טלפון: 04-8111-322
נייד: 050-762-7623

דף הפייסבוק של סל יועצים
www.sal1.co.il

בשיתוף סל יועצים, בשיתוף סל יועצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully