וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף הפרטי שמכיר לעומק מספר מטבחים שונים

בשיתוף רן אבשללום, בשיתוף רן אבשללום

19.3.2020 / 8:54

רן אבשלום חובב בישול כבר מילדות. הוא עבד במסעדות נחשבות בתל אביב ואף היה בעל מסעדה משל עצמו. עכשיו הוא מביא את הידע שצבר בסדנאות שהוא מעביר

רן אבשלום. יח"צ,
רן אבשלום/יח"צ

בישיבת מערכת "המומחים" לפני כמה ימים, אחד המפיקים סיפר לנו על מסיבת יום הולדת שאליה הוזמן ובה הוקסם משף פרטי שהעביר לכל הנוכחים סדנת בישול בת 3 שעות, במהלכה כולם היו מעורבים בהכנת מנות אסייתיות של סושי, דגים ועוד. הדבר עורר עניין אצל עורך המערכת והוא ביקש לקבל מידע נוסף אודות השף על מנת להוציא לפועל כתבה, לכן שתי מפיקות חברות המערכת יצרו קשר עם מי שאחראי על העניין, השף רן אבשלום וזהו סיפורו.

רן אבשלום בן 34 ואל המטבח הוא נכנס כבר בגיל צעיר כאשר היה עוקב אחר אמו וסבתו אשר היו מכינות מטעמים של העדה הקווקזית אליה הוא שייך, ובגיל 14 כבר היה שותף מלא להכנות ובישולים. "בעדה הקווקזית למטבח יש מקום של כבוד", סיפר לנו רן והוסיף, "כאשר יש עשרות סוגים של מנות של בשרים עם דגש על עשבים, כוסברה, פטרוזליה, בצלים ועוד".

רן אבשלום. יח"צ,
רן אבשלום/יח"צ

לאחר הצבא רן למד את יסודות המקצוע בבית ספר תדמור ותוך כדי לימודיו החל לצבור ניסיון כאשר עבד בכמה מסעדות בצפון. בגיל 23 עבר אל תל אביב העיר הגדולה ושם עבד בכמה מקומות נחשבים כמו מסעדת רפובליקה, קפה נואר ואחרים ובשלב מסויים אף פתח מסעדה משל עצמו, "הפינה הטעימה" אשר הגישה ארוחות עסקיות מגוונות ברמה גבוהה.

בשנה האחרונה הוא החליט לשנות מסלול ולהביא את יכולות הבישול שלו בסדנאות אישיות אותן הוא מעביר דרך ה"סטודיו לבישול" בתל אביב, זה מורכב ממספר שפים עצמאיים כאשר כל אחד מהם מתמחה בסגנון בישול מסויים, זאת במקביל לאירועים פרטיים אשר מעביר.

ההבדל הבולט בין רן לשפים אחרים בא לידי ביטוי בכך שהוא התמחה בכמה סוגי מטבח שונים, כך שיודע להתאים את עצמו לכל בקשה, על כך הוא סיפר לנו, "לאורך השנים עבדתי בכמה מטבחים, אסייתי, בשרים, דגים, איטלקי ועוד, כך שמצד אחד יש לי תפריטים מוכנים שהכנתי עבור לקוחות ומצד שני אני יכול להתאים את עצמי לכל בקשה שלהם לגבי מה רוצים ללמוד".

שוחחנו עם כמה לקוחות שעשו חיים בסדנא האישית אותה רן מעביר. אחת מהן, לירז מלמד בת 27 מרעננה, סיפרה לנו: "אני הייתי אחראית על מסיבת רווקות של חברה טובה שלי, היינו 14 בנות והחלטנו לעשות משהו יוצא דופן, קיבלתי המלצה מבן דוד שלי על רן ועל סדנת האוכל שהוא מעביר וזה היה נראה לי כמו רעיון מדליק וכל-כך שמחתי שגם שאר החברות שלי אהבו את הרעיון. במשך כמה שעות עמדנו כולנו במטבח והכנו מטעמים אסייתים שונים, סושי מיפן, באנים מסין, ספרינג רול וייטנאמי ועוד, זו היתה הצלחה מסחררת ורן היה מדהים, היכולת שלו לעבור בין כל-כך הרבה אנשים ועוד בנות ששתו כוס אחת או שתיים של יין ולכל אחת להסביר בסבלנות כיצד לעבוד נכון ואיך להכין, זה היה פשוט מדהים. בסיום הסדנא אכלנו את כל המאכלים והם היו מושלמים, ככה שגם היתה לנו יופי של חגיגה וגם קיבלנו טיפים איך להפתיע את הבעלים וחברים עם ארוחת מלכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רן אבשלום. יח"צ,
רן אבשלום/יח"צ

בשנים האחרונות אל העולם הקולינרי נכנסו לא מעט שפים חדשים. שאלנו את רן איך הוא מתמודד מול התחרות בחוץ והוא ענה, "אין לי בעיה עם תחרות כי אני יודע מה אני שווה, רוב רובם של הלקוחות שלי הגיעו לאחר שקיבלו המלצות מאחרים וזה כלי השיווק הכי יעיל ואמין שאני מכיר, כי יש הרבה מעבר למחיר ולפעמים יש מי שנופלים אצל שפים שהם יותר חובבנים מאשר מקצועיים וחבל, כי אם לא יוצאים מסדנא של כמה שעות עם ערך מוסף אז לטעמי זה בזבוז זמן. לצורך הדוגמה, בסדנאות הבשר שאני מפעיל יש לפחות 7 נתחים שונים כאשר על כל אחד אני מדגים שיטת הכנה שונה, יישון, בישול, על הגריל ועוד".

ניתן לעקוב אחר הפעילות של רן דרך עמוד האינסטגרם שלו כאשר בקרוב מאוד יהיה גם אתר אינטרנט פעיל.

היתה לנו פגישה נעימה עם שף מצליח שכבר עשה לעצמו שם מכובד, יש לנו הרגשה שבקרוב מאוד זו תהיה גם הטלוויזיה שתבקש שאליה הוא יגיע, אנחנו נמשיך לעקוב.


להזמנות: 050-9095455

עמוד האינסטגרם

בשיתוף רן אבשללום, בשיתוף רן אבשללום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully