וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורסי פסיכומטרי - הדברים הכי חשובים שצריך לדעת

בשיתוף מכון מסחרי ודניאל ברקן, בשיתוף מכון מסחרי ודניאל ברקן

18.3.2020 / 17:39

מה מחפשים תלמידים אשר מתלבטים בין מכוני הפסיכומטרי השונים ואיך מחליטים לאיזה קורס פסיכומטרי להירשם?

קורס פסיכומטרי. יח"צ,
קורס פסיכומטרי/יח"צ

בעבר הלא רחוק, שלטו בענף ההכנה למבחן הפסיכומטרי 4 מכונים מוכרים: אנקורי, קידום, IQ והמכון של יואל גבע. ממוצע הציונים של תלמידים במבחן הפסיכומטרי הוא כ-534 בלבד. הסטנדרטים ההולכים וגדלים הובילו, בהתאמה, גם לשכלול הקורסים ושיטות ההכנה, כך שלפני יותר מעשור נוספו מכונים נוספים, ביניהם מור קורן, ליאור כהן או ניב רווח המעניקים ארגז כלים משמעותי לתלמידיהם, לצורך הכנה מיטבית למבחן המאתגר הזה. כיצד יבחר הסטודנט לעתיד את המכון המתאים לו? למי יחליט "לתת את המפתחות" להצלחה שלו? עשינו מספר שיחות טלפון למכונים השונים, להלן התוצאות.

נראה כי על פניו, ההיצע בכל מכוני ההכנה לפסיכומטרי הוא דומה, אך מבדיקה שנעשתה מול נציגי המכירות של המכונים השונים, נמצא כי בית הספר של מור קורן שם את הדגש על כמה נקודות יוצאות דופן, שלא עלו אצל נציגי המכונים האחרים. דגשים אלו יכולים לסייע לבחירה נכונה של התלמידים בהרשמה לקורס הכנה, כזה שבאמת ייתן להם את המענה המתאים, כמו גם את התנאים האופטימליים בזמן הלמידה עצמה. בדיקתנו העלתה, כי מרבית המתעניינים שמו את הדגש על חמישה ערכים חשובים, בבואם לבחור את הקורס: מקצועיות חסרת פשרות של המדריך, כיתה קטנה, למידה מעמיקה ומשמעותית של כלל החומר, תרגול החומר בהתאמה לדרישות המרכז הארצי וכמובן - שאיפה לציון גבוה ככל הניתן.

מקצועיות ההדרכה: בראש ובראשונה, איכות ההדרכה היא חלק בלתי נפרד מהצלחתם של התלמידים עצמם. מדריך בקורס יהיה בעל ניסיון רב שנים בתחום ההדרכה בכלל ובהכנה לפסיכומטרי בפרט, לרבות ציון פסיכומטרי גבוה שהשיג המדריך עצמו במבחנים. ללא ספק, ישפיעו ניסיונו ומקצועיותו של המדריך על אופן העברת השיעור לתלמיד. על הסנכרון והקשר החם שנוצר בין כל בעלי התפקידים השונים בבית הספר, תעיד ההיכרות האישית של נציג המכירות עם שמות המדריכים העובדים במקום. בדקנו בגוגל את שמות המדריכים, שעובדים במכונים השונים ומצאנו כי, המורים של יואל גבע, מור קורן וקידום היו בעלי הוותק והניסיון הגדולים ביותר.

כיתה קטנה: בבית הספר של מור קורן הכיתות מצומצמות הרבה יותר מבמכונים אחרים, כאשר הממוצע עומד על 10 תלמידים בכל קורס. מחקרים מצאו כי כאשר ישנו מספר נמוך של לומדים, המדריך פנוי למענה על שאלות, להקדיש זמן מספק לחזרה על החומר, לתת יחס אישי לכל אחד מן הלומדים ובכך גם להעניק כלים משמעותיים ורלוונטיים ללמידה.

למידה מעמיקה: ספר הלימוד של בית הספר להכנה לפסיכומטרי של מור קורן, עמו כל תלמיד מתרגל במהלך הקורס, כולל מגוון רחב של תרגילים אפקטיביים. הקורס מעודד חשיבה עצמאית ותרגול בבית, אך מקנה שפע של מידע ושיטות למידה למשתתפים כבר במהלך הקורס. בהשוואה למכונים אחרים, ספר הקורס של מור קורן עשיר יותר בתרגילים שונים ומאפשר למידה מעמיקה.

תרגול של החומר הנלמד ברמה הנדרשת: על אף שהבחינה הפסיכומטרית תהיה תמיד מורכבת משלושת התחומים הקבועים - כמותי, מילולי ואנגלית, חשוב לתת ערך מוסף לעצם הלמידה ברמה גבוהה דיה ולהתאמה לדרישות של המרכז הארצי. כאשר רמת הלמידה מותאמת לזו של הבחינה עצמה, התלמידים יכולים לקבל אומדן לגבי "היכן הם עומדים" כבר בשלב הקורס. באופן כזה הם יכולים לבדוק באילו תחומים הם זקוקים לחיזוק ולהגיע למבחן כשהם מוכנים לחלוטין.

ציונים גבוהים: ציון המבחן המשוקלל מהווה דרישת סף לקבלה ללימודים, כאשר באופן טבעי תלמידים המשתתפים בקורס, מצפים לקבל ציון גבוה שמהווה את התמורה להשקעה הכספית שלהם ולמאמצי הלמידה הרבים במהלך הקורס. ממוצע הציונים של מסיימי קורסים לפסיכומטרי של המכונים השונים בארץ עומד על כ- 545, כאשר בית הספר של מור קורן מוביל עם ממוצע של כ- 625 בקרב הנבחנים מטעמו. יתרה מכך, אחד מתוך כחמישה תלמידים בקורס ההכנה, מצליח להשיג ציון של מעל ל 700, שהוא ציון גבוה ביותר שרלוונטי מאוד למי שמבקש להתקבל למקצועות נחשקים כמו רפואה או הנדסה.

בשיחה עם מור קורן, שייסד את בית הספר להכנה למבחן הפסיכומטרי, הוא מסביר את ההצלחה הזו במילים שלו: "אנו מקפידים על מדריכים בעלי ניסיון של שנים בהדרכה, כאלה שיעבירו את החומר בצורה שתועיל באמת לתלמידים שלנו. הכיתות אצלנו קטנות ומי שלומד בהן יודע שחבריו לכיתה הם ברמה דומה לשלו, כך שהמדריך עובד בצורה אפקטיבית ומצליח ללמד כבר במהלך הקורס כשמונה עשר תרגילים עבור כל תחום למידה." מור קורן מוסיף וטוען כי ישנה חשיבות לרמת הלימוד ועל כך שמים את הדגש בבית הספר שלו: "חשוב ללמד ברמה אפילו גבוהה יותר מן הנדרש, כדי שבכל מקרה התלמידים יגיעו לבחינה כשהם מוכנים לכל תרגיל שיונח בפניהם".

לסיכום: ישנה חשיבות לביצוע השוואה בין מכוני ההכנה לפסיכומטרי וההמלצה היא לגשת לשיעור ראשון לניסיון בכל מקרה, לפני שמתחייבים. מוטב לבחור בבית ספר שנותן את תנאי הלמידה המיטביים לתלמידים ומאפשר להם למצות את הפוטנציאל ולהשיג את הציון המירבי בבחינה הפסיכומטרית.

בשיתוף מכון מסחרי ודניאל ברקן, בשיתוף מכון מסחרי ודניאל ברקן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully