וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול חנויות באמזון מא' ועד ת'

בשיתוף ביי בוקס, בשיתוף ביי בוקס

18.3.2020 / 11:48

אמזון מאפשרת למוכרים פלטפורמה נוחה ויעילה להציע את מוצריהם - אבל כדי להצליח חשוב לעשות זאת נכון

ניהול חנויות ומכירות באמזון - ביי בוקס. יח"צ,
ניהול חנויות ומכירות באמזון - ביי בוקס/יח"צ

כולנו מכירים את הסיפור המפורסם כיצד היא התחילה בכלל כחנות ספרים. אבל כיום? כשהיא נחשבת לפלטפורמת המסחר המקוונת הגדולה בעולם, אדם מן השורה עוד עלול לחשוב שמדובר בסיפור בדיוני, "פייק ניוז" אם נדבר בסלנג העדכני שהשתרש היטב.

אמזון של ימינו היא לא רק אתר סחר לקניית ומכירת מוצרים; זהו ממשק אדיר שמסנכרן בין מוכרים, סוחרים ויזמים אל מול מיליוני לקוחות ברחבי העולם. ממשק שמקשר ביניהם באמצעות מחסנים, לוגיסטיקה, מערכות לתשלומים, שילוח ואפילו שיווק החנות האינטרנטית דרך קידום אורגני וממומן.

בעלי חנויות אופליין, סוחרים אונליין ויזמים - לכולם יש מקום

אם אתם מתעניינים לראשונה ברכישה דרך אמזון, פשוט מומלץ להתחיל ולהתנסות בממשק. הוא אינטואיטיבי למדי והמחירים הנמוכים בהרבה מאלו שנקובים בארץ, כבר ידרבנו אצלכם את המוטיבציה להתנסות לפחות בהזמנה אחת (משם זה כבר לגמרי לא בשליטה שלנו).

אך אם אתם בעלי חנויות מקומיות פיזיות, סוחרים אונליין שמחפשים את ההזדמנות הבאה או יזמים שמבינים עד כמה האונליין הוא מה שקובע - אין ספק שכדאי להכיר "טיפה" יותר את הפוטנציאל העסקי האדיר של המערכת:

ברנד - שימוש במותג של אמזון מייתר את הצורך לרכוש את אמון הרוכש באופן הדרגתי וממושך. העובדה שמדובר בעסק שמפוקח על-ידי אמזון ושנתון להנחיות האיכות שלה, מאפשר לרכך את הרוכשים ולמקסם עסקאות.

תשתיות - אין צורך לארוז ולשלוח את ההזמנות. אם אתם רוצים בכך, אמזון מקלה על המוכרים ומטפלת בכל האחסון, האריזה והמשלוח.

כלי ניהול - עם חנות באמזון תוכלו לנהל את המלאי בקלות ולהבין את מידת הרווחיות של החנות.

ערכו את הצעד הראשון עם ביי בוקס

לא יודעים איך להתחיל? לחילופין התחלתם אבל משהו כבר תקופה משום מה לא מתניע? חברת ביי בוקס מפרידה בין שני סוגים עיקריים של נפשות הפועלות במסגרת של אמזון:

סוחר עם מוצר - יש לכם כבר את המוצר ואתם רוצים להתחיל ולהרוויח מחנות אינטרנטית באמזון. או, יש לכם מוצר וכבר פתחתם חנות אינטרנטית.

יזמים - אמזון היא פלטפורמה נהדרת ליזמים עסקיים שמחפשים לייצר רווח גבוה ממסחר אלקטרוני.
הן עבור סוחרים עם מוצר והן עבור יזמים, צוות ביי בוקס מלווה את הקמת החנות האינטרנטית / מסייע בשיפור ושדרוג תפקוד החנות הנוכחית. את היזמים מלווה הצוות עם מחקר מקיף אחר המוצרים הנמכרים ביותר, ומסייע בבחירת המוצר שמתאים לסוחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מהקמת חשבון סוחר ועד לשיווק המוצרים

הצעד הראשון לפתיחת חנות באמזון מתחיל בהקמת חשבון סוחר המאפשר לפתוח חנות על שלל מוצריה השונים.

בסך הכולל אמזון מציגה זאת דיי בפשטות, ואכן התהליך אם מבצעים אותו בצורה טכנית הוא איננו תורה מסיני. ועם זאת די כבר בעובדה הבאה כדי להבין שחשוב לתכנן כל צעד וצעד מראש בתבונה: באם אתם פותחים חשבון סוחר המכוון ליבשת צפון אמריקה, הרי שלא תוכלו למכור לאמריקה הלטינית או יעד אחר שרבים נוהגים לכוון אליו - אירופה.

בביי בוקס נתחיל אמנם עם שאלה בסיסית זו, אך מהר מאוד נעמיק ונגלוש אל היבטים הנוגעים לפרסום באמזון ,כלומר פרסום נכון של המוצרים, כיצד לפרסם את החנות באופן ממומן וכיצד לפרסמה דרך קידום אורגני, כיצד לנהל נכון את המלאי? אין זה מקרי שאמזון הפכה לענקית סחר מקוון - היא מחזיקה בסטנדרט איכות גבוה מאוד, ובעל חנות שלא ינהל נכון את המלאי וחס וחלילה לא יספק את הסחורה, הרי שהוא מסכן את עצמו בקנס מיותר.

הנה נגיעה קלה על היבטים שחשוב לקחת בחשבון עוד עם התכנון המקדים של החנות:

קידום ממומן - לאמזון מערכת שיווק ממומנת שמאפשרת לנו לקפוץ ראשונים שתוצאות החיפוש דרך מודעות בתשלום ולהציע את מרכולתנו. זוהי דרך מצוינת שבאמצעותה בעלי חנויות חדשות יכולים למכור באמזון כבר מהיום הראשון. כיצד עושים זאת נכון? הדרכה וליווי מקצועי יכולים בהחלט למנוע טעויות ובזבוז של תקציבים פרסומיים.

קידום אורגני (טבעי) - בדומה לגוגל, גם לאמזון האפשרות שמוצרים מחנויות שונות יקפצו ראשונים בתוצאות החיפוש באופן טבעי לחלוטין, "חינם אין כסף". אבל ויש אבל, כדי להגיע למעמד שכזה, חשוב לערוך אופטימיזציה מלאה לחנות ולהקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. הקמה מראש של חנות בכפוף להנחיות האיכות של אמזון כמו גם הגדלת ראש ונגיעה בפרטים הקטנים ביותר, בהחלט תסלול את הדרך לשם.

יש לכם כבר חנות קיימת? בדיקה וליווי של אנשי מקצוע בתחום בהחלט יכולה לסייע ולהגדיל מכירות. אם גם אתם נקנסים ללא כל סיבה נראית לעין ומתוסכלים מהמערכת, מפרסמים ולא מצליחים למכור או לחילופין לא מרגישים עלייה במכירות או מרגישים שאתם מפספסים את הקהלים שלכם - בחינה מקצועית של כלל נתוני החנות לרבות היבטי ניהול, תציג לכם שיטת עבודה חדשה ושונה.

אמזון ישראל -amazon Israel

בנובמבר 2019 השיקה אמזון לאחר מחקר של מעל לשנה ומעקב אחר הרגלי הקנייה של הקהל הישראלי ומעקב אחר קצב ההזמנות והמשלוחים לישראל ,את האפשרות לבצע מסחר בשפה העברית.

אמנם עדיין לא מדובר באתר ייעודי לקהל הישראלי עם מרכזי הפצה לוגיסטיקה הממוקמים בישראל ומאפשרים את קבלת המוצר בתוך שעתיים כחלק מההטבות של אמזון בארה"ב או אירופה אבל מדובר על הכרה משמעותית והבעת אמון בצרכן הישראלי וצירופו לאחת מ 8 השפות הפעילות באמזון העולמי.

אמזון ישראל פתח גם דלת לסוחרים הישראלים המעוניינים להיכנס ולסחור בפלטפורמה ללא חשש ממחסום השפה.

המסחר עדיין בחיתוליו וזהו זמן מעולה לסוחרים מתחילים להיכנס ולהירשם לפלטפורמה ובכך לצבור ותק ואמינות אשר ימקמו אותם בעמדה נוחה על סוחרים חדשים וותיקים מהארץ ומחו"ל כאשר ענקית המסחר תנחת בארץ ותרחיב את פעילותה העסקית.

ברנדינג ומיתוג

ביי בוקס שמחה ונהנית להיענות לאתגר, ומלווה יזמים עסקיים שמחפשים דריסת רגל ראשונה ומוצלחת באמזון.

זה נכון שתחת המעטפת של ענקית הסחר המקוון, הלקוחות מאמינים הרבה יותר בחנות שלנו, אך כדי שהחנות תיצרב בזיכרונם ותעודד תגובה אינסטינקטיבית של אמון, ניתן לערוך ברנדינג לחנות לרבות לוגו, תווית מוצר ושקיות אריזה תואמות.

הן עבור סוחרים קיימים והן עבור יזמים חדשים, חשוב לזכור תמיד שהמיתוג החשוב ביותר הוא לא
אחר מאשר ביקורות חיוביות. איך עושים את זה? הרוכשים לא תמיד ימהרו לפרגן, ולפעמים צריך לדרבן אותם לכתוב פידבק נפלא.

עד כמה זה חשוב אתם שואלים? מלבד העובדה שזהו גורם משמעותי שמעודד עסקאות חדשות, הרי שאמזון נותנים עדיפות טבעית לחנויות בעלות דירוג גבוה, והיא מציגה אותן גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מדהים איך הכול אט אט מתחבר. והאמת האמת? כל זה היה רק על קצה המזלג.

נכון שמטעויות לומדים, אך גם מאנשי מקצוע נכונים

פתרונות לניהול עסק באמזון צמחו על הקרקע הפורייה של אינספור מוכרים שפשוט מרגישים שמשהו ב"קשר" שבינם לבין המערכת פשוט לא עובד טוב.

חלק מהטעויות הן פשוט חבלי לידה וחלקן נובעים מהבנה מוטעית של ההיגיון שמאחורי המערכת. אם ננסה לפשט את השירות שחברתנו מעניקה, ביי בוקס נותנת פתרונות הקמה וניהול חנויות באמזון על-ידי שיווק נכון המותאם לעסק, חתירה להגעה אל הקהלים המדויקים ובעלי פוטנציאל הרכישה הגבוה ביותר והצבת יעדים להעלאת מכסת המכירות החודשית.

לאמזון מערכת חוקים קפדנית שמטרתה כפי שמוזכר באתר היא ש"מוכרים ינהגו באופן הגון וכנה תחת האתר, וזאת כדי להבטיח קנייה בטוחה והתנסות חיובית מצד הרוכשים". בין היתר, הסוחרים מחויבים:

• שלא להציג מידע מוטעה או חלקי בעבור מוצריהם.
• שלא לקיים תקשורת לא ראויה אל מול הרוכשים.
• שלא לעקוף במזיד את תהליך המכירה של אמזון
• שלא להפעיל יותר מחשבון אחד ללא צורך עסקי לגיטימי

די בחוקים הבסיסיים שמופיעים באתר אמזון כדי להבין שישנם נושאים הנתונים לפרשנות. אז האם אי-ידיעת החוק פוטרת מעונש? אתם וודאי יכולים לנחש את התשובה לכך.

נוסיף שזו הייתה נגיעה קלה בלבד מתוך מערכת חוקים מורכבת וענפה, כיאה לפלטפורמה שצריכה לשמר את מעמדה. בין הקטגוריות שעל-פיהן אמזון ממיינת את חוקי המדיניות שלה: קטגוריה, מוצר ורישום, התנהגות אסורה, תוכן אסור, מדיניות שילוח, תקני שרשרת אספקה ותקנים בעבור מותגים הנמכרים תחת חנות אמזון.

עולם ומלואו? ללא ספק. האם זה אפשרי? עם ביי בוקס מטרתנו היא לספק למוכרים ויזמים את המענה המקיף והכולל ביותר. התחלה נכונה וניהול מושכל יובילו אתכם אל המטרה.

בשיתוף ביי בוקס, בשיתוף ביי בוקס
  • עוד באותו נושא:
  • אמזון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully