וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע כדאי להגר ליוון

בשיתוף איזי נשיונליטי, בשיתוף איזי נשיונליטי

18.3.2020 / 9:34

הדיבור חופשי, האוכל מדהים, מזג האוויר מזמין והאופי דומה לאופי הישראלי - מעבר למגורים ביוון יכול להיות פשוט - ולפתוח דלתות באירופה

גיף האיחוד מובייל תחרות תמונות מעודכן. shutterstock,
האיחוד האירופי/shutterstock

במאמר זה נצביע על מספר סיבות שיביאו אתכם לשקול ברצינות מעבר דווקא ליוון לעומת שאר מדינות אירופאיות אחרות.

יוון - איים רבים לה

יוון בנויה ממספר רב של איים שבכל אחד מהם חוויה שונה ומיוחדת. בחלק מהאיים החיים מפותחים יותר ובאחרים שמרו המקומיים על אורח חיים מסורתי. עבור אזרחי יוון הביקור, באחד מהאיים מהווה לרוב את חופשת הקיץ שלהם, כשלא פעם הם משלבים בחופשה ביקור במספר איים.

חופש דיבור

עבור היוונים צמד מילים זה מקבל משמעות חשובה. ביוון הנטייה היא לדבר על הכל בצורה גלויה עד לכדי שיח ללא כל עכבות. בעצם תחושת ביטחון לדבר סביב כל נושא מבלי חשש. חשוב לדעת שאתם עלולים לשמוע ברחובות גם דעות חשוכות, סקסיסטיות, גזעניות ואמירות המתנגשות עם אמירות הנחשבות לפוליטקלי קורקט. עבור ישראלים רבים יש ומדובר דווקא בשינוי מרענן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אוכל ושתייה

ביוון עצמה תוכלו למצוא מגוון רחב של מטבחים כמו בכל מדינה מערבית. עם זאת, נשארים היוונים נאמנים גם לאוכל המקומי שעבורם מהווה גאווה של ממש. בין היתר תוכלו ליהנות מתוצרת מקומית משובחת של שמן זית, זיתים, גבינות פטה, סופלקי, יוגורטים, ציזיקי ועוד. עבור ישראלים המעבר למטבח היווני הינו טבעי ובו מרכיבים רבים אותם אנו מכירים גם כן כמדינה ים תיכונית שכנה.

שמחה טבעית

ביוון תצמאו ברחובות וייב שונה מזה שתמצאו במקומות כמו ברלין או ורשה. את הוייב השמח והשונה תמצאו לרוב בבתי הקפה והטברנות. מפגשי החברים של היוונים נמשכים לכל הפחות כשלוש שעות וזאת בכדי להפוך רגעים אלו כרגעים קטנים ומרגשים של החיים.

היסטוריה ענפה

ליוון היסטוריה עשירה לאורך מאות השנים שבה גם שזורים לא פעם היהודים. לאנשים שאוהבים תרבות והיסטוריה יוון מהווה מקור נהדר להעמיק את הידע ההיסטורי ולהתרשם מנין בעצם החלה התרבות המערבית על כל גווניה השונים.

יש מה לקנות

עבור ישראלים חובבי השופינג, חשוב להכיר שביוון המחירים זולים בהשוואה לשאר מדינות אירופה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שיוון עברה בשנים האחרונות משבר כלכלי עמוק. עבור ישראלים המהגרים למדינה ולהם הכנסה פסיבית קבועה יוכלו למצוא מדינה בה יזכו לחיות תחת תנאים משופרים בהרבה לעומת ישראל. אז מה זול באופן בולט? שכירויות, מזון טרי, תחבורה ציבורית, רפואה ועוד.

חם ונעים

מזג האוויר ביוון מהווה בהחלט יתרון נוסף. הקיץ בישראל דומה עד מאוד לזה היווני, כשביוון אף תזכו לבריזה טובה הרבה יותר. גם החורף היווני מזכיר את זה הישראלי והוא לבטח פחות נוראי מזה הקיים בשאר מדינות אירופה.

צלילים ים תיכוניים

למוזיקה היוונית גוון ייחודי משלה. אין ספק שמדובר במוזיקה לא אפיונים רבים של מוזיקה ים תיכונית טיפוסית וכזו שבהחלט רצוי לתת לה צ'אנס אמיתי בכדי ליהנות ולהעריך אותה כראוי.

נדל"ן

הצע הנדל"ן הרחב ביוון יאפשר לכם לרכוש בית פרטי רחב ידיים כשבאותו סכום הייתם יכולים לרכוש בית בבניין ברחובות. בחרתם ללכת על נדל"ן ביוון? ההמלצה היא לתור אחר שני שווקים בולטים יותר באתונה וסלוניקי.

אתגר השפה

השפה היוונית נחשבת לשפה לא פשוטה ללימוד. אוצר המלים והתחביר אינם דומים לשפה האנגלית כפי שהדבר קורה בשפות אחרות. עם זאת, המעבר ליוון בהחלט מהווה גם תמריץ להוסיף שפה נוספת לכל הפחות ברמה הבסיסית. אלמנט שבהחלט יוסיף לכם לחוויית ההגירה למדינה.

לא מתרחקים מישראל

הגירה למדינה חדשה קל יותר שמרחק הטיסה ממדינת המקור קצר יחסית. כאן מדובר ביתרון בולט למול העובדה שיוון נמצאת במרחש של עד שלוש שעות טיסה מישראל.

פרספקטיבה חדשה

היוונים בשנים האחרונות חווים צרות משלהם, בין אם במישור הכלכלי ולבטח בנושאים פוליטיים. הגירה למדינה חדשה המתמודדת עם בעיות משלה מאפשרת לנו, כמהגרים חדשים, לקבל פרופורציות בריאות הרבה יותר בכל הנוגע לבעיות הקיימות בישראל ואופן ההתמודדות איתן וזאת לעומת יכולתה של אותה מדינה אליה היגרנו.

ניחוחות ואווירה מזרח תיכונית

אמנם יוון איננה נחשבת לאחת ממדינות המזרח התיכון. עם זאת, גם כאן יש מקרים שהחוק הוא בגדר המלצה בלבד. התושבים ביוון לא פעם פועלים באופן שנראה להם לנכון מבלי לקחת בחשבון את החוקים במדינה. דומה קצת לישראל ולבטח לדרך בה שכנינו מתנהלים.

אויב משותף

הדרדרות היחסים של ישראל וטורקיה הפכו את היחסים עם היוונים לקרובים יותר בשנים האחרונות. דבר שבהחלט תורם לישראלים שמהגרים ליוון להתקבל באהבה יתרה. ליוונים היסטוריה מרה משלהם עם הטורקים עוד מימי מלחמת העולם הראשונה. ה"אויב המשותף" מאפשר ליוון ולישראל להתקרב בתחומים רבים כמו כלכלה, תיירות ולבטח הגירה של ישראלים ליוון ולהפך.

הבלאגן הישראל הוא הבלאגן היווני

מה שאנו כישראלים מגדירים כ"בלאגן" יש ותמצאו גם ביוון. לא פעם מדובר באלמנטים שליליים שלא מקדמים את המדינה ולבטח את היוונים. ועדיין, ה"בלאגן" הדומה של שתי המדינות יגרום לכם להרגיש בבית.

מתכננים להגר ליוון? בדקו את האופציה לדרכון פורטוגלי במחיר שווה במיוחד אצל איזי נשיונליטי משרד בוטיק להוצאת דרכון פורטוגלי עם יחס אישי.

בשיתוף איזי נשיונליטי, בשיתוף איזי נשיונליטי
  • עוד באותו נושא:
  • יוון
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully