וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך דרכון פורטוגלי יעזור לכם להיכנס לארה"ב?

בשיתוף easynationality, בשיתוף easynationality

16.3.2020 / 9:11

הרוצים להיכנס לארצות הברית מחוייבים בהוצאת ויזה - תהליך בירוקרטי שאורך זמן ועולה כסף. המחזיקים בדרכון פורטוגלי יכולים להימנע מתהליך זה

פורטוגל וארה"ב. shutterstock,
פורטוגל וארה"ב/shutterstock

על אף שבארה"ב נמצא כעת נשיא פרו ישראלי מובהק עדיין ישנו צורך בוויזה לארה"ב עבור מי שמגיע למדינה עם דרכון ישראלי. ישראלים המחויבים בהגשת בקשה לוויזה לארה"ב הם בגילאי 14-80 והם מחויבים בהגעה לראיון בקונסוליה האמריקאית בתל אביב או בשגרירות האמריקאית בירושלים.

ויזת התייר של ארצות הברית יכולה להיות עד כעשר שנים, כשהוויזה עצמה מאפשרת שהות בארה"ב עד כשישה חודשים רצופים. במידה ותוקף הוויזה לארה"ב פג לאחר שנת 2008 ניתן לבקש את חידוש הוויזה ללא הצורך בריאיון אישי.

במקרים ודרכונכם בלוי או אבד יש להגיש בקשה מחדש לוויזה. זו תכלול גם אישור מהמשטרה על איבוד או גניבת הדרכון ואף פירוט על כניסות ויציאות מישראל.

אם ופג תוקף הדרכון הישראלי ועדיין לא פג תוקף הוויזה, חשוב לדעת שעדיין ניתן להיכנס לארה"ב. עם זאת, חשוב לקחת איתכם את הדרכון הישן לארה"ב ולהציגו יחד עם החדש בביקורת הגבולות בארה"ב.

שלב 1 - טופס הבקשה

מדובר על טופס שמורידים מאתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית עבור מילוי הפרטים האישיים. בטופס ניתן לבחור אם לקיים הריאיון בתל אביב או ירושלים.

שלב 2 - תשלום אגרת הוויזה לארה"ב

את התשלום ניתן לעשות באופן מקוון. חשוב כמובן להכיר שתשלום האגרה אינו ניתן להחזרה, תשלום האגרה אישי ואינו ניתן להעברה, האגרה תקפה לבקשה אחת בלבד ובהינתן והבקשה נדחית יש לשלם שוב עבור בקשה חדשה, תוקף האגרה הוא לשנה אחת ותשלום האגרה במדינה אחת תקף אך ורק הגעה דרך אותה מדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שלב 3 - קביעת תאריך לריאיון

שלב זה גם ניתן לעשות גם כן באופן מקוון. אם בחרתם בחברות המעניקות את השירות הם אלו שאמורים לדאוג לקביעת התאריך. לאחר קביעת התור אתם אמורים לקבל למייל שלכם העתק זימון לריאיון. אם הבקשה כוללת ילדים מתחת לגיל 14, עליהם להצטרף לראיון יחד עם ההורים.

שלב 4 - יום הריאיון

על המועמד להגיע לריאיון עם המסמכים הבאים: טופס 160DS, דרכונו של המועמד, תמונה עדכנית ומסמכים נוספים אליהם נדרשתם.

דגשים בנוגע לתמונה איתה אתם מגיעים לריאיון

ישנם כמה דגשים שחשוב להכיר בנוגע לתמונה שאותה אתם מצרפים.
- על התמונה להיות בגודל 5X5 ס"מ.
- תמונה צבעונית ועדכנית מהחצי שנה אחרונה.
- רקע לבן לתמונה.
- חשוב לכלול בתמונה את האוזניים.
- אין לערוך בתמונה שום שינוי דיגיטלי.
- אין להרכיב משקפיים בתמונה.
- אין להצטלם במדים.
- אין לחבוש כובע או כל כיסוי אחר למעט כיסויי ראש מטעמי דת.

ויזה ארה"ב לקטינים

בקשת ויזה לקטינים חשוב שתכלול:

- דרכון הקטין בתוקף של לפחות חצי שנה.
- מילוי טופס EVAF.
- שתי תמונות פספורט של הקטין.
- תשלום אגרה.
- שלושה תלושי שכר אחרונים של ההורים.
- במידה והקטין טס לבדו יש לצרף תצהיר המאשר טיסתו.

איך דרכון פורטוגלי יכול לסייע לכם עם ויזה לארה"ב?

כיום ישנם מאות אלפי ישראלים ממוצא ספרדי הזכאים לאזרחות פורטוגלית. זכאותם לאזרחות מאפשרת לאותם ישראלים בהוצאת דרכון פורטוגלי ובכך יוכלו להיכנס לארה"ב בעזרת דרכון זה בלא הצורך בוויזה. פורטוגל מהווה את אחת המדינות להם יש הסכם ויתור ויזה עם ארה"ב - VWP - Visa Waiver Program.

קביעת מועד הריאיון

קביעת המועד תלויה במועדים הפנויים בשגרירות ובקונסוליה האמריקאית והם משתנים. בטופס הבקשה לראיון תוכלו לציין מהם הימים המועדפים עליכם להגעה ובאילו ימים לא תוכלו להגיע. במידה ולאחר שנקבע לכם תאריך לא תוכלו להגיע, יש כמובן להודיע זאת לשגרירות האמריקאית ולקבוע מועד חדש לריאיון.

מה כדאי? לתכנן קודם הטיול בארה"ב או להוציא קודם ויזה?

האמריקאים ממליצים לא לעשות סידורים בטרם קיבלתם הוויזה. את התשובה ניתן לקבל כבר ביום הריאיון ובמידה ואכן קיבלתם ויזה למדינה, תדרשו להפקיד הדרכון בשגרירות והוא יחזור אליכם לאחר מספר ימים באמצעות שליח.

מה קורה אם יש צורך בוויזה באופן דחוף?

ישנן חברות המאפשרות להגיש בקשה דחופה דרכן ובכך לזכות בריאיון בתוך זמן קצר של מספר ימים בודדים.

מהן סוגי הוויזות שקיימות?

מלבד ויזת תייר ישנן אף ויזת עבודה, ויזת דת, אומן וויזות נוספות. ישנן בשוק מספר חברות המתחמות בשירות של הוצאת ויזה מכל סוג, כששירותן כולל הגשת המסמכים, תרגומם, תשלומי אגרות, תיאום ראיונות ובעצם ליווי וייעוץ לאורך כל התהליך.

במידה ואתם רוצים לקבל אפשרות לטוס לארצות הברית ללא ויזה מומלץ להוציא דרכון אירופי, ישראלים רבים כיום זכאים לדרכון פורטוגלי.

מוזמנים לבקר באתר איזי נשיונליטי על מנת לבחון את האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית.

בשיתוף easynationality, בשיתוף easynationality
  • עוד באותו נושא:
  • ויזה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully