וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפה לעצמך, חוויה קסומה במים

בשיתוף טיפה לעצמך, בשיתוף טיפה לעצמך

15.3.2020 / 11:08

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" אודות מקומות ואנשים שמעניקים תמיכה ייחודית לבעלי צרכים מיוחדים, שמחנו למצוא אשת מקצוע עדינה ומיוחדת במינה, לירז שרבף, הידרותרפיסטית במקצועה

טיפה לעצמך. יח"צ,
טיפה לעצמך/יח"צ

פגשנו את לירז שרבף ב"מרכז לילדים בסיכון", מקום אשר מטפל בילדים אוטיסטים, בעלי הפרעות קשב וצרכים מיוחדים, כאשר ביקשנו ללמוד על פועלה ועל הדרך שבה היא נוגעת, עוזרת ומקדמת את מי שזקוקים ליד מושטת ומבינה. זהו סיפורה של אישה חזקה שעובדת ממקום שהוא כולו נשמה ונתינה.

הידרותרפיה היא שיטת טיפול המיושמת בתוך בריכות מים שונות, אשר מנצלת את התכונות הפיזיות של המים, את החום (34 מעלות) ואת תחושת הנעימות המרגיעה, על מנת לשחרר ולטפל בבעיות פתולוגיות שונות. טיפולי המים פותחו מתוך הבנה שלמים החמים יש יכולות טיפול וריפוי ייחודיות ואפקטיביות במיוחד.

טיפה לעצמך. יח"צ,
טיפה לעצמך/יח"צ

בארץ לירז היא בין המטפלות המוסמכות היחידות בשיטת וואטסו ובשיטת ווטרדאנס. היא גם מטפלת ברייקי (טיפול אנרגטי יפני) בדרגת מאסטר, ובטיפולי המים שלה ניתן לשלב טעימת רייקי.

פגשנו את לירז וביקשנו ממנה לפרט יותר לגבי שיטות העבודה שבהן היא מתמחה. לנו היא הסבירה: "טיפולים במים הם שונים לחלוטין מטיפולים מחוץ למים. ראשית-הם הוליסטיים, אני מתייחסת לגוף ולנפש כאל מקשה אחת. שנית, אפשר לעבוד בקלות על חיזוק השרירים והארכתם, ועל הפחתת תחושת הכאב, ללא חשש מנפילות ומלחץ על המפרקים. בעזרת התנגדות המים, השרירים עובדים קשה יותר למרות שתחושת המאמץ קטנה משמעותית! טווח התנועה בתוך המים רחב יותר מאשר ביבשה, ואנו לא מרגישים את רוב משקלנו במים. כל הנתונים האלה יוצרים סביבה בטוחה לעבודה במים.

בנוסף, הלחץ ההידרוסטטי שמופעל על הריאות, מכניס את הריאות לאימון במשך כל שהותנו במים, כך אנו מגבירים את היעילות והאפקטיביות של הטיפול, יחד עם רגיעה מוחלטת והורדת הסטרס.

דרך ההידרותרפיה ניתן גם להעצים תחושת הבטחון העצמי של המטופל, בגופו וביכולת הריפוי הטבעית שלו.

אני מטפלת בשתי שיטות טיפול ייחודיות, וואטסו ו-ווטרדאנס, בהן אני נעזרת בכוח הציפה על מנת להשכיב את המטופל במנח מאוזן, והמים החמים מרפים את השרירים. בשיטת הוואטסו, השואבת השראה מעולם השיאצו, אני יכולה להגיע כך לאזורים בגוף שקשה להגיע אליהם ביבשה. בשיטת הווטרדאנס, השואבת השראה מעולם האייקידו, אני נעזרת באטם לאף, מתחברת לנשימה של המטופל, ועל פי קצב ואורך נשימתו, מצלילה אותו לתוך המים, אל עולם של שקט מדיטטיבי ושל פגישה עם עצמו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טיפה לעצמך. יח"צ,
טיפה לעצמך/יח"צ

אל לירז מגיעים לא מעט אנשים בני עשרים ומעלה, מי שסובלים ממגוון רחב של בעיות אורטופדיות ונוירולוגיות שונות כגון פרקינסון, טרשת נפוצה, שיקום מתאונות דרכים ועוד. בנוסף היא מעבירה שיעורי התעמלות במים למבוגרים, ומלמדת שחייה בריאותית את כולם-החל מילדים בני שלוש ועד בכלל. לירז עובדת עם ילדים בעלי לקויות תקשורת במים, עוזרת להם לשפר מיומנויות תקשורתיות, לבנות תשתית גופנית טובה, ביטחון עצמי ותחושת ערך עצמי לחיים.

שוחחנו גם עם מספר מטופלים של לירז, ביקשנו את רשותם לצטט דברים בעילום שם, אחת מהן סיפרה לנו, "הטיפול אצל לירז היה אחת החוויות היותר שלוות, מרגיעות ומענגות שהיו לי. בתוך המים החמים, בתוך הידיים הטובות והאוהבות, יכלתי להרפות את כל המתחים והפחדים ולהיעלם לעולם הרחמי, המוגן, המדיטטיבי, למימד אחד שבו היא איזנה והרגיעה את הקצב המהיר של החיים, אני ממליצה בחום גם למי שרוצה לחוות ריפוי עמוק ומיוחד בדרך לא מילולית ולא רגילה, או פשוט רוצה להירגע מקצב החיים הסוער שלנו פה בישראל".

היתה לנו פגישה מרתקת עם אשת מקצוע מובילה, מי שרואה את חייה כשליחות לחברה, כאשר בשיטות עבודה ייחודיות מצליחה לשפר בצורה משמעותית את בריאותם הפיזית והנפשית של הסובלים מבעיות שונות וקשות.

כולנו פה במערכת "המומחים" מקווים כי הכתבה הזו תגיע למי שסובלים ויכולים לשפר את איכות חייהם בזכות מגע המים החמים והידרותרפיסטית המובילה בתחומה.

לירז שרבף, הידרותרפיסטית - מומחית לטיפולים במים 054-8008248

דף נחיתה באיזי

עמוד הפייסבוק

בשיתוף טיפה לעצמך, בשיתוף טיפה לעצמך
  • עוד באותו נושא:
  • טיפולים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully