וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל על איפור טבעוני

בשיתוף לוריאל, בשיתוף לוריאל

15.3.2020 / 9:27

מה הופך איפור לטבעוני, איזה חומרים מוציאים ממנו והאם הוא יותר ברי לעור? כל התשובות

איפור טבעוני. יח"צ,
איפור טבעוני/יח"צ

אם בעבר הטבעונות הייתה נחלתם של קומץ אנשים יודעי דבר, הרי שבשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בתחום. בין אם מדובר ביצרניות המזון הגדולות המציינות בגאווה את מוצרם הטבעוני, רשתות השיווק הממלאות מדפים ייעודיים המכילים מוצרים טבעוניים או עולם האופנה, האיפור והקוסמטיקה שהצטרפו גם הן למהפכה בתחום הטבעונות. אם כן, מה נחשב לאיפור טבעוני? באילו קריטריונים עליו לעמוד? מה אסור שיהיה בו והאם הוא בריא לנו יותר? בואו לגלות.

מהו איפור טבעוני?

מוצר המוגדר כאיפור טבעוני הוא כל מוצר שאינו מכיל רכיבים מן החי או רכיבים שמקורם בבעלי חיים. בין השאר, הרכיבים שיוסרו ממוצרי איפור טבעוניים הם דבש, שעוות דבורים, קולגן, ג'לטין, אלבומן ועוד. בעקבות הביקוש הרב שנוצר למוצרי איפור טבעוניים, כמו מייק אפ, צלליות, אודמים ופריטי איפור נוספים, חברות קוסמטיקה רבות פיתחו מוצרים ייעודיים שאינם מכילים רכיבים מן החי, אך ההגדרה של איפור טבעוני אינה מסתיימת בזאת.

לא נוסה על בעלי חיים

גם אם פריט איפור מסוים הוא טבעוני מצד הרכיבים שבו, הוא עדיין עלול להיות לא לעמוד בסטנדרטים של הטבעונות באופן שבו הכשירו אותו לשימוש. עבור אנשים רבים המקפידים על אורח חיים טבעוני, מוצר טבעוני חייב להיות כזה שלא נוסה על בעלי חיים באף שלב ביצירתו. מותגים רבים לא מנסים את המוצר הסופי על בעלי חיים, אך כן עושים שימוש ברכיבים מסוימים שכן נוסו על בעלי חיים, דבר זה פוסל את המוצר מלהיות טבעוני ב-100%.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האם איפור טבעוני בריא יותר לעור?

העור שלנו סופג עד 60% מהחומרים שאנו עושות בהם שימוש. בחלק מהמוצרים הללו ישנם חומרים סינטטיים, מעובדים או מלאים לעייפה בחומרים משמרים, כימיקלים ורעלים. העובדה הזו עלולה להיות מפחידה למדי, אך החדשות הטובות הן מוצרי יופי טבעוניים לא רק טובים יותר לעולם, הם גם בריאים יותר לעור שלנו. ללא מרכיבים מן החי, איפור טבעוני נחשב לאיכותי יותר לעור הפנים, במיוחד אם העור שלכן רגיש (שכן הרכב החומרים הסטנדרטי של מוצרי איפור מסוימים עלולים לסתום את הנקבוביות בעור).

לא זאת בלבד, אלא שהמרכיבים החלופיים בהם עושים שימוש באיפור טבעוני נחשבים לטבעיים יותר, מכילים יותר ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. ממש כפי שנרגיש טוב יותר אם נקפיד על תזונה של מאכלים שאינם מעובדים אלא נצרוך אותם בצורתם הטבעית, אותו היגיון חל גם על מוצרי האיפור שאנו משתמשות בהם. בין החומרים האיכותיים הללו ניתן למנות שמנים טבעיים כמו קוקוס, אצות, תמציות זרעי קנבוס, ארגן ושמנים טבעיים נוספים, כמו גם מרכיבים עשירים בוויטמין C, A ו-E. יתרה מזאת, ברגע שמוצר מסוים נספג בעור, הוא עושה את דרכו במהירות אל מחזור הדם שלנו. ככל שחולף הזמן ואנו עושות שימוש במוצרים שאינם טבעוניים ומכילים חומרים שעלולים להיות מסוכנים לעור, כך הדבר עלול לגרום לתופעות לוואי שליליות בעור. מאידך, שימוש במוצרי איפור טבעוניים תורם למראה עור זוהר ובריא יותר.

בשיתוף לוריאל, בשיתוף לוריאל
  • עוד באותו נושא:
  • איפור
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully