וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהבסיס טוב הכל טוב: כך תבחרו את הכלונסאות המתאימים ליסודות הבניין

בשיתוף אילוז קידוחים

15.3.2020 / 8:49

איפה מתחילים? בבסיס. כמו בכל דבר, גם בניין שנבנה נכון יהיה עמיד יותר לאורך זמן. וכשהבסיס מוצק, אפשר להיות רגועים. כלונסאות הם סוג של יסודות בניין, אשר תפקידן לתמוך במבנה. אילו סוגי כלונסאות יש, איך בוחרים אותם ואיך מתבצע תהליך הקידוח? כל הפרטים במאמר הבא

קידוח כלונסאות. אילוז קידוחים,
קידוח כלונסאות באמצעות מכונת קידוח ידני/אילוז קידוחים

המפתח להצלחה בחיים, בכל דבר, הוא בניית בסיס טוב. כאשר הבסיס טוב, בכל תחום שהוא, אפשר להניח שההצלחה תבוא ביתר קלות. הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בבנייה, תחום שבו חשוב להקפיד על ביסוס נכון, כדי שהקרקע תוכל לתמוך בעומס אשר יונח עליה, כך שבעת רעידת אדמה או סופה חזקה במיוחד הבניין יישאר יציב ויימנעו אסונות ופגיעות בנפש. הבסיס הטוב ביותר כיום לבניין יציב לאורך זמן הם כלונסאות. אך הבחירה בסוג הכלונס ושיטת הקידוח היא קריטית להמשך.

אילו סוגי כלונסאות ישנם בשוק?

בישראל נפוצים שני סוגי כלונסאות. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו וכל אחד מתאים לאדמה אחרת.

כלונס קצה: לכל סוג קרקע יש רמת יציבות משלה. כלונס קצה מיועד לקרקעות שבהן השכבות הראשונות הן בלתי יציבות, או שהעומס שאפשר להניח עליהן קטן מהרגיל. הכלונס מוחדר עד שיגיע לשכבת קרקע יציבה שעליה ניתן יהיה להניח עומסים. האדמות אשר בהן נעזר בכלונס קצה הן אדמות חרסית, או אדמות חול תחוח, שמתחת לשכבות הראשונות שלה מסתתרת שכבת סלע או שכבת חול צפוף.

כלונס חיכוך/צף: כאשר בביצוע קידוח ניסיון לא נמצאו שכבות קשות יותר וכל הקרקע מוגדרת כקרקע רכה, נשתמש בכלונס צף, או בשמו השני כלונס חיכוך. החיכוך בין מעטפת הכלונס לאדמה מסייע בהעברת העומסים אל הקרקע בעת קידוח כלונסאות , כאשר בקצהו התחתון כמעט ולא יהיו עומסים.

כיצד בוחרים את סוגי הכלונסאות?

בחירת סוג הכלונסאות המתאים ייעשה לאחר קידוחי ניסיון , בו נבחן את סוג הקרקע, את החומרים מהם היא מורכבת, נבחן האם יש מי תהום בקרקע וכן רכיבים נוספים שרק יועץ קרקע מנוסה יכול לעלות עליהם.

אין להפריז בחשיבות קידוח הניסיון מאחר שהוא יקבע את ביסוס הבניין, כך שזה לא המקום לחסוך בו, גם אם התקציב מוגבל. לאחר ניתוח סוג והרכב הקרקע וקבלת הדו"ח מיועץ הקרקע אפשר לבחור גם את תהליך הכנסת הכלונס אל הקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שיטות החדרת הכלונסאות לקרקע

אחרי שבחרנו את סוג הכלונס אפשר לבחור את הדרך שבה יוכנס הכלונס לאדמה. גם פה יש שתי שיטות עיקריות. נפרט על השיטה הנפוצה ביותר בבניין, וגם השיטה ששומרת בצורה הטובה ביותר על בטיחות העובדים באתר הבנייה.

ביצוע קידוח כלונסאות נעשה בשלבים אלו: ראשית מכונת קידוח תיצור באדמה בור אנכי בקוטר של 30-120 ס"מ בעומק של עד 25 ס"מ. לאחר מכן יוכנסו מוטות אשר מורכבים מבטון מזויין, אשר ייקשרו זה לזה בחישוק ספרילי. כדי למנוע גריפה של אדמה מדפנות הבור, הרשת הגלילית שנוצרה תוחדר אל הבור בצורת הברגה. בסוף החדרת הרשת הגלילית תוחדר יציקת בטון באמצעות שרוול היציקה של משאבת הבטון ולאחר מכן יוכנסו מוטות נוספים.

במאמר זה סקרנו בקצרה את שני סוגי הכלונסאות הקיימים בשוק ואת השיטה הפופולארית להחדרתם לאדמה. כמו בכל דבר בחיים, הצלחה מתחילה בביסוס טוב ולכן חשוב להיוועץ ביועץ קרקע מנוסה, אשר יידע להתאים את סוג הביסוס לאדמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully