וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לאם המניקה - כך תניקי נכון

בשיתוף פארמה פלוס, בשיתוף פארמה פלוס

12.3.2020 / 11:50

הנקה. נושא שהוא כל כך טבעי אך עם זאת נושא שמעלה באם הטרייה המון שאלות, תסכול, פחד וחששות

הנקה. pixabay,
הנקה/pixabay

"האם אצליח להניק?", "האם יהיה לי מספיק חלב?", "האם אתחבר להנקה או שאעדיף לתת פורמולה?" , "האם אעשה הנקה בלעדית או שאשלב?", "האם יכאב לי כשהתינוק יתחבר לי לשד?" - ההנקה מעלה שאלות רבות אצל כל אם טרייה.

כיום ארגוני הבריאות העולמית ממליצים על הנקה עד גיל חצי שנה לפחות כהזנה הטובה ביותר לתינוק. אולם ברור לנו שישנן נשים אשר מתקשות מאוד עם ההנקה, גם מבחינה נפשית וגם פיזית. לכן חשוב לנו לאמר כי גם אם החלטת שלא להניק, ישנן היום פורמולות מצויינות של הזנה לתינוקות (תמ"ל) ואינך צריכה להרגיש אשמה אם החלטת להפסיק להניק בגיל מוקדם או אפילו לא להניק בכלל.

אם, לעומת זאת, כן החלטת להניק, זה בסדר גמור להתקל בקשיים. בשביל זה אנחנו כאן.

הנה 5 טיפים לאם המניקה!

1. אל תחששי לשאול! יש לך חברות מניקות, רופאת ילדים לרך הנולד, יועצות הנקה הפכו להיות שם דבר בעולם האם הטרייה, וגם האינטרנט מלא היום בהמון מידע. תתפלאי כמה טיפים את יכולה לקבל מנשים עם ניסיון ואפילו אונליין. הנקה היא אמנם פעולה "טבעית" שלנו כאמהות לתינוקות, אך זו מיומנות שגם אנחנו וגם התינוק שלנו צריכים לרכוש עם הזמן. למדי את הנושא, קראי על הדרך הנכונה להניק, על התופעות אשר יכולות לקרות, איך לשים לב מתי התינוק רעב באמת ומתי הוא רק מחפש קצת חום ואהבה, איך להגיש בצורה נכונה את הפטמה ועוד ועוד. השכלה היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הנושא.

2. אל תישארי לבד עם התחושות! אם את חווה תסכולים, אם כואב לך, אם את חוששת שהתינוק אינו יונק מספיק, אם את שוקלת להפסיק ופוחדת מתגובת החברה, וגם אם פשוט בא לך קצת לרטון - שתפי את הקרובים אלייך בתחושותייך. שתפי את בן זוגך, את אמא שלך, חברה קרובה. לפעמים מילת עידוד, עצה טובה או חיבוק עושים את כל ההבדל ונותנים לנו את הכח להמשיך. ההתחלה היא תמיד קשה יותר אך בהמשך ההנקה יכולה להפוך להיות הדבר הכי מדהים שיש בינך לבין תינוקך.

3. סימני הרעב! במיוחד בחודשים הראשונים, התעלמי מ"שעות מסודרות" ותני לתינוק לינוק מתי שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה, גם אם זה כל שעה-שעתיים. זכרי כי זה חדש גם בשבילו. עם הזמן הזמנים בין הארוחות יתארכו. שימי לב לסימני הרעב שלו - חוסר מנוחה, ידיים לפה, תנועות יניקה בשפתיים. הניקי אותו עם השד הראשון עד שאספקת החלב תיגמר ותנסי להעבירו לשד השני. אם הוא יהיה עדיין רעב הוא ימשיך ואם לא, התחילי בשד זה בהאכלה הבאה על מנת לשמור על איזון באספקת החלב ולמנוע גודש בשד.

4. השתמשי באביזרים להנקה! כיום קיימים מגוון שלם של אביזרים שנועדו לעזור לך להניק בצורה שתהיה נוחה לך ולתינוק.

• אם כואב לך - השתמשי במשחה לפטמות. המשחות יכולות להקל על הכאב וגם לעזור במקרה של סדקים. ישנן מגוון משחות לפטמות בשוק. אחת ששווה להזכיר היא משחת לנסינו להנקה- אותה לא צריך לשטוף לפני הנקה. עוד פיתרון לכאבים באזור הפטמה הן רפידות ג'ל העשויות מחומר הידרוג'ל כמו אלו של חברת נוביטה איטליה - ניתן להכניס את רפידות אלו גם למקרר ולשים אותן אח"כ על הפטמות לתחושת קירור והרגעה. בנוסף ישנם מגני פיטמה כמו אלו של חברת מאמ שניתן לשים על הפטמה בזמן שהתינוק יונק וכך השיניים שלו פוגעות פחות בפטמה. היום כבר לא צריך לצאת אפילו לצאת מהבית כדי לרכוש מוצרים, מגוון אתרי פארם אונליין ישמחו לשלוח לך עד מפתן הדלת.

• אם לא נוח לך - הרבה מאוד פעמים ההנקה יכולה לגרום לכאבי גב וכתפיים. קני או השאילי מחברה כרית הנקה אשר עוזרת לך להחזיק את התינוק באופן נוח בזמן שאת מניקה.

• אם את רוצה שגם בן זוגך יוכל להאכיל את התינוק - השתמשי במשאבת הנקה. כיום יש מגוון משאבות הנקה מצויינות בשוק, חד צדדיות או דו צדדיות, ידניות או חשמליות אשר עושות עבודה מצויינת ומדמות את היניקה של התינוק כך שתמשיכי לייצר חלב אבל גם בן זוגך יוכל לפתח את הקשר המיוחד שבין הורה לתינוק שנוצר בעת האכלתו.

5. הקפידי להיות קשובה לעצמך! שתי הרבה מים, טפלי בעצמך ובבריאותך, בקשי מהבן זוג קצת זמן לבד להתאוורר. לפעמים אמהות מניקות "נשאבות" אל הטיפול בתינוק ושוכחות את עצמן בתהליך. את חשובה ואל תשכחי את זה 

בשיתוף פארמה פלוס, בשיתוף פארמה פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • הנקה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully