וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הסכנות בלקיחת הלוואה חוץ בנקאית

אתי דהאן, בשיתוף הלוואות אונליין, בשיתוף הלוואות אונליין

12.3.2020 / 10:48

מינוס חוגג, רכישת רכב, שיפוץ הבית ורצון לרכוש הכול כאן ועכשיו, הם רק חלק מהסיבות שגורמות לנו לחפש הלוואה מהירה, כזאת שאינה כרוכה בבירוקרטיות מתישות וודאי שלא תחסום לנו את מסגרת האשראי. הכירו את הסכנות האורבות לכם בדרך...

הלוואות. shutterstock,
הלוואות/shutterstock

הלוואה חוץ בנקאית נחשבת כיום לפתרון המהיר ללקיחת הלוואה. היא מתאימה למי שמעוניין לקבל הלוואה מהירה ללא בירוקרטיה ולכל צורך מגופים שהם לא בנקים כמו גופים פיננסיים, חברות אשראי ועוד. שוק ההלוואות החוץ בנקאיות נמצא בשיא פריחתו, ונאמד על כ-100 מיליארד שקלים. בחישוב פשוט כ-30% ישראליים לקחו בשנים האחרונות הלוואה חוץ בנקאית.

מסתבר שזה יותר פשוט ממה שחשבתם. לבדיקת זכאות להלוואה אונליין >> בדיקת זכאות להלוואה

אולם, כדאי להבין שכיום ישנם גופים מפוקחים העוסקים בתחום, וחלקם פחות (בלשון המעטה). אנשים המעוניינים בהלוואה לעיתים עושים צעדים פזיזים שיכולים להוות בעיות עתידיות, ולכן רק לפני לקיחת ההלוואה, כדאי לדעת את הסכנות הקיימות ולהימנע מהם.

1. לא לשלם על פתיחת תיק

פעמים רבות חברות דורשות דמי פתיחת תיק, עוד לפני שניתנת ההלוואה למבקש. חברות מרוויחות לא מעט מהריביות המתווספות לקרן, ולכן דמי פתיחת תיק הם מיותרים לגמרי. כדאי לדעת שבמרבית המקרים חברות הגובות דמי פתיחת תיק, עוד לפני שניתנה הלוואה אינן מחזירות את התשלום במידה וההלוואה לא אושרה, ובמקרה הרע הן אינן בודקות, רק גובות תשלום.

2. תשלום עמלה רק לאחר שהכסף הועבר לחשבון

לדברי מייסדי הלוואות אונליין, חברה מורשית המתמחה במתן הלוואות חוץ בנקאיות; "אני ממליץ לאנשים שלוקחים הלוואות לעבוד עם חברות שעובדות על בסיס הצלחה, כלומר רק במידה וההלוואה אושרה והכסף הועבר לחשבון הלקוח, רק אז לשלם את העמלה. אנו בחברת הלוואות אונליין גובים עלמה מגובה ההלוואה, רק לאחר שהלקוח קיבל את הכסף לחשבון". נציין כי זהו דבר קריטי, הרי מה יקרה אם ההלוואה לא תאושר, או תתחרטו ברגע האחרון, ייתכן ולא תקבלו את הכסף בחזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3. לוודא מול מי לקוחים ההלוואה

כידוע, לקיחת הלוואה חייבת להיעשות על פי הריבית שהמוסכמת בחוק. המנעו מלקיחת הלוואה מגופים מפוקפקים, שאינם פועלים כחוק לא רק מבחינת תשלום הריביות, אלא באמצעות גביה אלימה. בכל מקרה, גשו רק לחברות חוץ בנקאיות מורשות כגון חברות אשראי, חברות ביטוח ומימון המונים ועוד.

4. התחייבות החברה למחיקת מספר כרטיס האשראי

לצורך לקיחת הלוואה, במרבית המקרים יש צורך לתת פרטים שונים כמו מספר כרטיס אשראי ופרטי ח.ב לצורך בדיקת דירוג האשראי. לדברי מייסד הלוואות אונליין "שימו לב שהחברה מתחייבת לכם בכתב או בשיחה שהיא לא עושה שימוש בפרטים למעט בדיקה, וכי הפרטים נמחקים לאחר הבדיקה".

5. הסכמים רבותיי, הסכמים

לא אחת, אנשים שנטלו הלוואה חתמו על הסכם שאינו הוגן או על עסקה בלתי כשירה. הפגמים בהסכם יכולים להיות מיני רבים כמו החזר תשלומים שונה ממה שסוכם, ובמקרים גרועים יותר גילו קביעת שיעורי ריבית מופקעים, שהם מעבר לתקרה המקסימאלית, הקבועה בחוק. כידוע, לאחר חתימה על החוזה קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה, ולכן הקפידו לקרוא היטב את החוזה, אל תסתמכו על מה שנאמר בשיחת הטלפון.

צריכים הלוואה? באו לבדוק זכאות בקליק >>> בדיקת זכאות להלוואה

אתי דהאן, בשיתוף הלוואות אונליין, בשיתוף הלוואות אונליין
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully