וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן צ'ק מעלה הילוך: החברה שאיתרה מעל 37 מיליון שקלים ללקוחותיה

אתי דהאן, בשיתוף קפטן צ'ק, בשיתוף קפטן צ'ק

12.3.2020 / 8:23

בעידן שבו אנו לוקחים עוד ועוד הלוואות, יש חברה אחת 'קפטן צ'ק' שעושה סדר בבלגן, מאתרת כספים המעלים אבק מ-90 חברות ביטוח ופיננסים, קופות, קרנות ופוליסות. הכספים הללו הם לא אבודים, אלא כספים שנשכחו ואם לא מושכים אותם, תחזיקו חזק - חלקם מאבדים מערכם!

קפטן-צק-לוגו. יח"צ,
קפטן צ'ק/יח"צ

איתור כספים מחברות ביטוח היא תופעה די מוכרת בתרבות העבודה המודרנית. אם בעבר היו עובדים במקום עבודה אחד קבוע ויציב, היום (ובמיוחד צעירים) עוברים מקומות עבודה ללא כל נקיפות מצפון. אפשר להבין אותם, הם רוצים להתפתח ולכבוש יעדים. אולם, המעבר התכוף גורם לכספי פנסיה, ביטוחים וקופות כאלה ואחרות לעלות אבק.

הכספים שחברת קפטן צ'ק מאתרת ללקוחותיה נצברים בקופות השונות והם לא רק מעלים אבק, כי עם אבק אנחנו עוד יכולים להתמודד. על חלקם אנחנו משלמים דמי ניהול גבוהים שאנו לא מרגישים, כיוון שהם יורדים מהקרן ולא מחשבון הבנק שלנו, ובסופו של דבר הצטברו בחברות הביטוח. חלק גדול מהכספים הללו הם של אזרחים שבינתיים לוקחים הלוואות עם ריבית גבוהה כדי לקנות רכב, לשפץ את הבית או לממן לילדים את הלימודים.

בדיקה מקיפה מול 90 חברות וגופים פיננסיים

חברת קפטן צ'ק מתמחה באיתור כספים ועובדת בשיתוף עם כמה סוכנויות פרטיות ומובילות הפועלת עם רישיון משרד האוצר. הבדיקה של הכספים נעשית מול כ- 90 חברות ביטוח ופיננסים, קופות, קרנות ופוליסות. לאדם ממוצע יכולים לקחת כמה חודשי עבודה כדי לבצע בדיקה כזו מול כמות של חברות וגופים וקופות, אך לקפטן צ'ק זה לוקח עד 3 ימים בלבד.

לדברי מייסד קפטן צ'ק; "עד כה החברה איתרה ללקוחותיה למעלה מ-37 מיליון שקלים והמספר גדל בכל שבוע במיליונים נוספים. החברה מחוברת באופן ישיר לחברות הביטוח ועד 3 ימים מקבלים מענה מלא ומדויק על כל הכספים".

רק נציין שחברת קפטן צ'ק אינה גובה דמי פתיחת תיק על הבדיקה, אלא דמי הצלחה בלבד, כלומר העמלה משולמת על ידי הלקוח, רק אם מצאו לו כספים שהוא יכולה לפדות באופן מיידי ולקבל לחשבון הבנק שלו.

רגע, איך אפשר לפדות את הכספים הללו?

משיכת כספים ללא מס - יש כספים שאפשר לפדות ולקבל לחשבון מבלי לשלם מסים כלל וכלל.

משיכת כספים עם מס - אופציה נוספת היא משיכת כספים שניתן לפדות עם מס, אך חלק מהמס אפשר לקבל בחזרה באמצעות הליך של החזרי מס (6 שנים לאחור), ולכן אין כל צורך להירתע ממס, שגם ככה הייתם אמורים לשלם במקור.

קבלת הלוואה על חשבון - כיום חברות ביטוח וגופים פיננסיים שונים ישמחו להעניק הלוואה על חשבון הכספים שאותרו בריביות הכי טובות בשוק - ללא ערבים וללא שום הגבלה. למה? כיוון שיש להם את הבטוחה הטובה ביותר, ללא שום סיכון.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אנשי מקצוע מיומנים שנמצאים לצידך

חברת קפטן צ'ק מונה שתי מחלקות המטפלות בהליך האיתור הכספים. אחת פועלת במסירות מול הלקוח והשנייה היא מחלקה מקצועית הפועלת מול חברות הביטוח והגופים הפיננסיים. צוות החברה מונה יועצים פנסיוניים מקצועיים בעלי רישיון משרד האוצר, מנהלי חשבונות וכלכלנים, סוכני ביטוח מנוסים ומערך שירות הכולל מענה טלפוני 24/7 ללקוחות. כלל העובדים והשותפים העסקיים הם בעלי ניסיון של מעל עשור בתחום והם לא רק מאתרים כספים, אלא גם מייעצים ללקוחות מה לעשות עם הכסף.

האם הר הכסף יכול לתת לנו את המידע על כספים הללו?

הר הכסף הוא אחד הכלים המוכרים לאיתור כספים אבודים, אך מדובר בכלי מוגבל מאוד הנותן למבקש הספציפי אינדיקציה כללית האם יש לו כספים בחברות הביטוח. המידע שניתן למשתמש לא תמיד מדויק ואינו מפורט. לדוגמה, לא מופיע כמה כסף ובאיזו חברה הכסף נמצא, לא מצוין אילו מהכספים אם בכלל ניתן למשוך וכו'. מלבד זאת אין המלצה מקצועית מה כדאי לעשות עם הכסף שאותר (למשוך, לנייד וכו'). לדברי מייסד קפטן צ'ק: "כל מי שמשתמש בהר הכסף יצטרך בסופו של דבר לקבל שירות מחברה כמונו שתפרט לו על הכספים, תבצע מחקר מעמיק ותייעץ לו מה ניתן לעשות עם הכסף. אופציה נוספת היא לפנות לכל חברת ביטוח בנפרד לצורך בירור הכולל הליך ביקורתי מתיש הכולל טופסיאדה עד צאת נשמתו".

עוד ממשיך ומסביר לנו מייסד קפטן צ'ק: "תוך כדי הבדיקה ובמיוחד של פנסיה, אנו מגלים מקרים שבהם המעסיקים של לקוחותינו לא הפרישו להם כספים כחוק לפנסיה, ולכן בימים אלה אנו מקימים מחלקה משפטית המטפלת במקרים אלה. מדובר על עבירה פלילית נפוצה מאוד".

ההבדל בין קפטן צ'ק לחברות אחרות

כיום יש לא מעט חברות לגיטימיות העוסקות באיתור כספים וגם חברות המנצלות וגובות דמי בדיקה גבוהים. במקרים מסוימים חברות מפוקפקות גובות כסף, אך אינן מבצעות בדיקה מקצועית, אם בכלל. זו הסיבה שחברת קפטן צ'ק לא גובה עמלה או דמי פתיחת תיק לפני ביצוע הבדיקה. רק לאחר הבדיקה, אם נמצאו כספים, העמלה נגזרת כאחוזים בודדים מהסכומים שנמצאו והלקוח פדה אותם. אם לא נמצאו הכספים, הלקוח לא משלם דבר.

האם לא חבל/מסוכן למשוך את כספי קרן הפנסיה?

רבים שואלים האם לא מסוכן למשוך את כספי הפנסיה שנמצאו, הרי הם מעוניינים להשתמש בהם בעתיד. לדבר מייסד קפטן צ'ק; "קרנות פנסיה לא פעילות יכולות להפסיד את כספי הפנסיה ובנוסף הלקוח משלם דמי ניהול שיורדים מהסכום שצבר לפנסיה. בסופו של דבר אנחנו מייעצים ללקוחות שלנו לבצע שיקול כלכלי האם כדאי למשוך, לקבל הלוואה על החשבון או לנייד את הפנסיה לקרן אחרת עם תנאים יותר טובים". נכון להיום, הסכום החודשי שנקבל בגיל הפרישה הינו חלקי 200 מהסכום שנצבר. להמחשה, על כל 10,000 ₪ שיש לכם כיום בקרן פנסיה, תקבלו כ- 50-70 ₪ לחודש בקצבה בעת הפרישה לפנסיה.

השיקול שצריך לעמוד לעיני הלקוח האם הוא זקוק ל- 10,000 ₪ היום או להשאיר אותם ולקבל 50-70 ₪ לחודש בעוד עשרות שנים בגיל הפרישה. כל זאת בהנחה שאכן יישארו שם 10,000 ₪ לאחר תשלום דמי ניהול. מלבד זאת, ייתכן שהכספים יצברו הפסדים ואפילו קיצוץ יזום כפי שקרה לאחרונה, כאשר רצו לקצץ מסכומי הפנסיה של המבוטחים 'בחסות החוק'.

אתי דהאן, בשיתוף קפטן צ'ק, בשיתוף קפטן צ'ק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully