וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו קייטרינג אסאדו לאירוע שלכם

בשיתוף מאסטר מיט, בשיתוף מאסטר מיט

8.3.2020 / 17:07

דוכן אסאדו יישדרג לכם כל אירוע, אבל מה חשוב לדעת כדי לבחור את האסאדו המושלם?

מאסטר מיט. יח"צ,
אסאדו/יח"צ

בכל אירוע נחשב מוקדשת תשומת לב רבה לנושא האוכל. אירוע שמשולב בו קייטרינג אסאדו הינו אירוע מיוחד בו האוכל מקבל שדרוג משמעותי. אסאדו איננה סעודת בשרים רגילה אלא סעודה בה "נותנים כבוד" לכל נושא הבשר. הכוונה היא לבשר האיכותי ביותר שמצוי בגוף הבקר, קרי, הקשתית או בשמה האחר השפונדרה הממוספרת בספרה 9 בגוף הבקר. כמובן, ששיטת הצלייה עושה אף היא את ההבדל.

כאן מדובר על השקעה רבה מצד מנהלי הקייטרינג ובין היתר: בחירת נתח טרי או נתח שעבר יישון במקרר, הכנתו היטב, צלייה איטית במתקן גריל המיוצר בדיוק למטרות אלו, חיתוך והגשה נאה. כל אלו, עם רטבים, ותוספות מתאימות. לכן, כאשר רוצים לבחור קייטרינג אסאדו מומלץ בעל גישה נכונה ואותנטית לנושא אזי כדאי לערוך סקר שווקים, לקבל המלצות, להגיע לטעימות באירועים שהקייטרינג עורך. לאחר כל הבדיקות הללו ואחרות נוספות, ניתן לקבל החלטה מושכלת.

הקפדה על צלייה נכונה

כל פרט הינו בעל חשיבות, ובוודאי, כאשר מדובר על מתקן הצלייה. הרשת עשויה מברזל יצוק אשר צובר חום רב, אינו מאבד אותו ומעביר אותו לבשר. המתקן בנוי כך שניתן להציב את הרשת במספר גבהים המותאמת לדרגות צלייה שונות.

בנוסף, משתמשים בפחמים גדולים המסוגלים לבעור זמן רב, כמו כן, מבעירים ערימת גחלים נוספת המונחת על מתקן אחר, וכך, ניתן להוסיף גחלים חמות כל העת כדי שתהליך הצלייה ייעשה על אותה מידת חום. בעת הצלייה פורצת אש ואותה אין מכבים במים כדי לא ליצור חום גבוה מידי העלול לחרוך וליבש את הבשר. שף קייטרינג המקפיד על תכנון וביצוע כזה יגיש לאורחים בשר טעים ונימוח בפה, ומשום כך, הוא המתאים ביותר.

אירוח קפדני

לצד הבשר יש להגיש תוספות נוספות אשר ישלימו תפריט עשיר וייחודי, וכאן קשת האפשרויות רחבה למדי. נכון הוא, שבחירת קייטרינג אסאדו מוכוונת לכך שהאווירה תהיה דרום אמריקאית, ובמיוחד, ארגנטינאית. אבל הישראלים מגיעים מתפוצות שונות והדבר שמשפיע גם הגיוון באוכל. משום כך, יציע שף קייטרינג מבחר ענק של רטבים, סלטים, תוספות, וכמובן, מנות אחרונות מתאימות. בכל אירוע גדול כמו חתונה בר ובת מצווח, ואפילו הולדת ילדים מוגשות מספר מנות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מנות פתיחה

מנות פתיחה מגישים בעת קבלת הקהל. עמדת האסאדו ברחבת קבלת הפנים היא אשר, לרוב, מושכת אליה את מרבית האורחים. ניתן להקים עמדה אחת או יותר כאשר כל אחת מבוססת על סוג בשר אחר. לעיתים, נתחי אסאדו קטנים של בקר או כבש, ולעיתים, נתחי בקר אחרים כמו פילה בקר, סינטה, רוסטביף וכדומה. על העמדה יהיו רטבים ותוספות של סלטים וכדומה אשר מתאימות לטעימות ראשונות. בנוסף לכך, יסתובבו מלצרים ויציעו פוד פינגר, מנות זעירות אקזוטיות ומטעמים נוספים אשר מגרים את התיאבון.

מנות עיקריות

מנות אלו יוגשו לשולחן או כאשר האורחים מלקטים את המזון מהדוכנים בעצמם. בעת הגשה לשולחן יוגשו נתחי הבשר על מתקני חימום בהם יש גחלים רוחשות או טבליות חימום אחרות כדי לשמור על חומם. רבים מבעלי האירועים מעדיפים שהאורחים יגיעו בעצמם ישירות את שולחנות ההגשה הממוקמים סמוך למתקן הצלייה.

כאן האפקט עליהם יהיה רב יותר בגלל הריחות, המראה המהפנט של הבשר הנצלה על האש, בגלל שהם רואים איך פרוסת הבשר נחתכת מול עיניהם מהנתח העסיסי, כאשר הם רואים במהלך החיתוך איך השכבה העליונה קריספית ועשויה היטב והחלק הפנימי הינו בצבע עדין יותר. חווית קבלת האוכל ואכילתו אחר כך חזקה ומרגשת יותר. זהו, למעשה, אחד מהדברים המאפיינים קייטרינג אסאדו וההופכים אותו למרשים ובעל השפעה על חושים רבים.

מנות אחרונות

המנות האחרונות באירוח סוגרות ערב קולינארי מרשים. במקרים רבים, יש חשיבות לבחירת מנות אשר אינן מבוססות על מרכיבים וחומרים חלביים. באירוע גדול מגיעה אוכלוסיה דתית ושומרת מצוות ולכן, ישנה גם האופציה של קייטרינג אסאדו כשר.

חד עם זאת, השף יכול להציע מגוון רחב של קינוחים נהדרים ומתוקים, כמו גם פירות העונה ועוד. לאורך כל הערב יוגשו משקאות קלים, חריפים, וחמים ללא הגבלה. ניתן לשדרג את המשקאות החריפים ולקבל מיוחדים ויקרים יותר.

בחירה

ניתן לקבל קייטרינג הכולל את הכנת האוכל, הכנת מקום האירוע כולל אספקת שולחנות, כסאות, כלי אוכל, אגרטלים וכל הפריטים הנוספים הנדרשים על השולחנות ולטובת האורחים. במקרה כזה, ייקח מנהל הקייטרינג את כל נושא האירוע על כתפיו, והדבר יחסוך כאב ראש וטרדות מיותרות מבעלי האירוע.

הנהלת הקייטרינג יכולה לקחת לניהולה רק את החלק הגסטרונומי ואז כל הניהול הטכני האחר יוטל על גורם אחר. כאן יהיה צורך בתיאומים מוקדמים כדי לא להיקלע למצב בו נגרמות תקלות בהכנות ובמהלך האירוע עצמו. מצב זה אינו בריא ועלול לגרום למתחים מיותרים ולפגיעה באירוע. במידה ומחליטים על חלוקת מטלות כזאת מומלץ, לפחות, לעשותה עם שני ספקים המכירים זה את זה ואשר הפיקו יחדיו אירועים משותפים.

ניהול ופיקוח

בכל מקרה, צוות עובדים גדול יופקד על ביצוע כל המטלות והמשימות. הוא יורכב, כמובן, מהגרילרים והאנשים המתמחים בהכנת האסאדו, ממלצרים ואנשי שירות נוספים. מעל כולם יהיה מנהל אירוע אשר תפקידו לדאוג לכך שהכול יתנהל ללא דופי, ולכך, שכל בקשה או פנייה של לקוח תיענה על הצד הטוב ביותר.

אירוע גדול אורך כמספר שעות מרגע שהמארחים ואורחיהם מגיעים ועד לרגע בו הכול מסתיים. ההכנות הן מרובות, אורכות זמן רב וחייבות להיות מותאמות לשירות מרוכז של מספר שעות. כך, שיש להיערך היטב לכל התהליך. יותר מכך, צריך לקחת בחשבון היווצרות תקלות שאינן מתוכננות במהלך האירוע עצמו. משום כך, מומלץ למצוא קייטרינג בעל ניסיון מצטבר בהפקת אירועים.

תודה לצחי לוי, בעלי קייטרינג מאסטר מיט על העזרה ביצירת הכתבה.

בשיתוף מאסטר מיט, בשיתוף מאסטר מיט
  • עוד באותו נושא:
  • אסאדו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully