וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקב הסודי בראשון לציון

בשיתוף יקב גיל, בשיתוף יקב גיל

4.3.2020 / 10:18

זה התחיל כהמלצת רופא לשתות כוס יין אדום ביום ונגמר במציאת אהבה חדשה שיצרה יקב בוטיק מיוחד בעיר היין

יקב גיל. יח"צ,
יקב גיל/יח"צ

ראשון לציון ידועה בכינוי "עיר היין" מזה מאות בשנים. אך בעוד היקב הוותיק פינה את מקומו לטובת עסקי הנדל"ן בעיר, ישנו יקב אחר שעלה על המפה ומייצג בגאווה את המסורת רבת השנים: "יקב גיל".

"יקב גיל" הוא יקב בוטיק שהוקם בראשון לציון על ידי שימי גיל בשנת 2010, ומייצר יינות אדומים מכרמים מטופחים בשפלת יהודה. קברנה סוביניון, מרלו, שירז ועומר (בלנד) הם רק חלק מהזנים שמיוצרים ביקב.

היקב מפיק עד כ- 1,500 בקבוקים בשנה כדי לשמר את אופיו הביתי, המבוסס על עבודה ידנית ובקרה שוטפת לאורך התהליך, תוך הקפדה מירבית על איכות היין.

פגשנו את שימי על מנת לשמוע איך הגיע לתחום. הוא סיפר לנו: "התחלתי לעסוק ביצור יין לגמרי במקרה עקב המלצת רופא לשתות כוס יין אדום ביום. חבר, בעל כרם ששמע על כך, הציע לי לקחת ממנו ארגז ענבים ולייצר בעצמי. הכל התחיל משם והתפתח לסיפור אהבה עם היין".

יקב גיל. יח"צ,
יקב גיל/יח"צ

שימי ניצל את העובדה שלאביו הייתה נגריה במזרח העיר והחליט לעשות למקום הסבה, יקב לכל דבר. "אחרי 250 הבקבוקים הראשונים והביקורות החיוביות, לקחתי קורס מקצועי בנושא, כדי להרחיב את אופקיי ולהוסיף ידע בכל פרטי תהליך הייצור. הגדלתי את חדר הקירור, רכשתי ציוד, חביות עץ אלון ועם הניסיון חל שיפור מתמיד באיכות היין".

לחזון ופעילות של שימי נרתמו גם בני משפחה נוספים: האב אברהם שעוזר בכל תהליכי התסיסה, הבת דניאל שדואגת לעיצובים, והבן עומר (שעל שמו הבלנד) שעוזר בכל רגע פנוי, כך שלמעשה שלושה דורות של המשפחה מטפלים באהבה ובמקצועיות בייצור היין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יקב גיל. יח"צ,
יקב גיל/יח"צ

על סוג יין מעניין במיוחד שהוא מפיק שימי סיפר לנו: "אנחנו נמצאים בתהליך ייצור של זן חדש: קברנה פרנק בסגנון אמרונה. הפקת יין מענבים שנבצרו מאוחר והצטמקו בכרם. מתקבל תירוש עם רמת סוכר גבוהה וכתוצאה מכך מתקבל יין מיוחד בעל טעמים עמוקים, אחוז אלכוהול גבוה ומתיקות עדינה. הציפיות שלי ממנו גבוהות מאוד".

נכון להיום המכירות של "יקב גיל" נעשות בהמלצות מפה לאוזן, דרך אפליקציות WhatsApp, איזי, ועמוד הפייסבוק.

מעת לעת נערכים אירועים שונים: ביקורים חווייתיים למשפחות עם ילדים בתקופת הבציר וערבי גבינות ויין.

"יקב גיל", יקב קטן מיוחד ואישי, שבו הדברים נעשים בקטן ובתהליך ידני, אנחנו טעמנו מספר סוגים ואין מה להגיד, טעם איכותי, עמוק ומיוחד, אנחנו ממליצים, אתם מוזמנים ושיהיה לחיים.

לבירורים והזמנות, אפשר גם בוואסטאפ: 054-778-5981


עמוד האינסטגרם

בשיתוף יקב גיל, בשיתוף יקב גיל
  • עוד באותו נושא:
  • יקב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully