וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרקוד כדרך להבריא את הגוף והנפש

בשיתוף לרקוד מהלב, בשיתוף לרקוד מהלב

4.3.2020 / 8:15

בשנים האחרונות יש גל שגורם ללא מעט חולי פרקינסון לרקוד ריקודי זוגות וריקודים סלוניים, בעקבות התגליות על כך שהריקוד מאט את קצב התפשטות המחלה ועוצר את התסמינים כמעט לגמרי

ריקוד מהלב. יח"צ,
לרקוד מהלב/יח"צ

"לקוח שסובל מפרקינסון מגיע לסטודיו, הוא סגור והגוף שלו שפוף לגמרי. אנחנו מתחילים לחמם את הגוף, מותחים את האיברים והמפרקים ומתחילים לעבוד על צעד חדש, אבל הוא מפחד ולא מצליח להתקדם. אנחנו לא מוותרות, ממשיכות לעודד אותו בעדינות, פעם ועוד פעם. פתאום הוא מצליח למתוח את הרגל יותר רחוק, הגוף נפתח ומזדקף, הצעדים גדלים והחששות לאט לאט נמוגים". ככה מתארת שרון גרוסמן את השינוי העצום והמרגש שעובר על חולי פרקינסון שמגיעים אליה לסטודיו 'לרקוד מהלב', הממוקם בדרום תל אביב.

לרקוד מעבר לכל דמיון

בשנים האחרונות יש גל שגורם ללא מעט חולי פרקינסון לרקוד ריקודי זוגות וריקודים סלוניים, בעקבות התגליות על כך שהריקוד מאט את קצב התפשטות המחלה ועוצר את התסמינים כמעט לגמרי. שרון מדגישה כי הריקוד יכול לשפר גם את המצב של כל מי שסובל מפגיעה מוטורית או מוחית וכמובן, מסייע לשיפור המצב הפיזי והמוחי בגיל מבוגר. הריקוד מגדיל את טווח התנועה שמצטמצם, עוזר בשמירה על יציבה נכונה, מגמיש את המפרקים שהתכווצו וכמובן מחזק את הגוף. "רוקד אצלנו זוג ששניהם סובלים משיתוק מוחין מלידה, דבר שמשפיע על היכולות המוטוריות שלהם ועל מנת לא לאבד את שיווי המשקל, הם מצמצמים את טווח התנועה שלהם או נמנעים מפעילויות שונות. הריקוד מאפשר להם להגדיל אותו ולהתנסות בתנועות חדשות. כמובן שיש לזה השפעה על היום יום - על היציבה, היכולת לבצע פעולות שונות ועל הביטחון העצמי ", שרון מספרת.

גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת יש לריקוד יכולת השפעה נוספת שהיא לא בהכרח פיזית, הריקוד משפיע על תפקודי המוח ומלמד יכולות קוגניטיביות הקשורות לריכוז, זיכרון ולמידה. "בריקוד הזוגי הגבר צריך להוביל עם יד אחת ולהרפות לגמרי את השנייה והאישה מנגד צריכה ללמוד להיות רפויה לגמרי, על מנת לתת לגבר להוביל אותה, ובנוסף, לתת קונטרה במידה הנכונה. אלו לא פעולות קוגניטיביות הנדרשות מהם בדרך כלל והן מפתחות חלקים שלא בהכרח פעילים ביום יום" שרון מוסיפה.

להגדיל, לייצב, לחזק

כשמגיע תלמיד חדש לסטודיו הצוות קודם כל חוקר את התופעה ממנה הוא סובל, בשביל שיוכלו להכיר את כל תסמינים שמקשים על התנועה ולהתאים את הלמידה הנכונה לו. ככה ניתן לנצל את הריקוד לטובת חיזוק הגוף ועצירת הסימפטומים או הקטנת ההשפעה שלהם. היות וטווח התנועה של חולי פרקינסון קטן מאוד, הריקודים הסלוניים מאפשרים להגדיל אותו ולייצב את הגוף. "זה סיפוק אדיר יותר מכל דבר אחר כשהריקוד והשיעורים מצליחים לגשר על הפערים, להפחית את התסמינים ולעצור את התגברות המחלה", שרון משתפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הריקוד מביא לשינוי מקצה לקצה

מי שרוקד בסטודיו מספר כי הריקוד משנה את כל ההחזקה של הגוף. כתוצאה מכך היציבה הופכת טובה יותר, מתאפשרת שליטה יותר טובה בגוף וזה מאפשר לנוע בביטחון במרחב, גם בסטודיו וגם מחוצה לו. מעבר לזה הריקוד משמח ומעודד בתקופות שיכולות להיות לא קלות וזה כמובן משפיע על מצב הרוח. השינוי הפיזי והרגשי קורים במקביל, כך שכל שינוי פיזי שקורה משפיע בצורה רגשית ולהיפך. מעבר לזה, במקרה של חולי פרקינסון היות והריקוד גורם למחלה 'לעמוד במקום', אין צורך להעמיס על הגוף כדורים נוספים.

חולה פרקינסון שרוקד כמה שנים בסטודיו מספר "עם שמיעת האקורדים הראשונים, אני מרגש אנרגיה אדירה ורצון ליישר את הגב, לעמוד זקוף ולרקוד. הריקוד גורם לתחושת אופוריה - אני מרגיש צעיר, מאמין בעצמי וביכולות הפיזיות שלי והרגשת הביטחון שמשרה בי צוות הסטודיו מאפשרת לי להאמין שבסוף אצליח לעשות הכל".

אם גם אתם סובלים מבעיה המגבילה את התנועה שלכם או פשוט הגעתם לגיל שהגוף כבר זקוק לחיזוק מסוג אחר (שבנוסף גם יכניס פעילות מהנה וספורטיבית ליום יום שלכם), כדאי שתגיעו לסטודיו 'לרקוד מהלב'.

בנוסף תוכלו למצוא בסטודיו שיעורי ריקוד לזוגות, ליחידים ולקבוצות בכל סגנונות הריקוד וכמובן, אטרקציות לאירועים כמו שילוב של רקדנים סמויים באירוע, ריקודי פלאשמוב ועוד.

בשיתוף לרקוד מהלב, בשיתוף לרקוד מהלב
  • עוד באותו נושא:
  • ריקוד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully