וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיה עסקית - מהי וכיצד זה נעשה?

בשיתוף GPS לעסקים, בשיתוף GPS לעסקים

24.2.2020 / 10:34

מה זה אסטרטגיה עסקית, למה היא חשובה ואיך יוצרים אסטרטגיה מוצלחת?

איש עסקים משתמש בטאבלט. ShutterStock
תוכנית אסטרטגית/ShutterStock

בכל זירה תחרותית, מומלץ לבנות אסטרטגיה עסקית. ברובה כוללת אסטרטגיה עסקית: טקטיקות שיווקיות, ניהול התקציב, השגת היעדים, והמחקר של המתחרים. בשביל להצליח בפרויקט, חובה לגבש אסטרטגיה מותאמת אישית, כזאת שתגבור על האסטרטגיה של המתחרים.

ההמחשה הכי דומה, היא משחקי הקוביות. האסטרטגיה היא לגבור על השחקן האחר באמצעות המהלכים שלנו במשחק. כאשר מאחורי כל פעולה יש מחשבה.

מהי אסטרטגיה עסקית?

אסטרטגיה עסקית, היא מס' פעולות הנקבעות מראש ועל פיהן אנו צריכים לפעול עד לסיום הפרויקט. בהתאם לשימוש במשאבים העומדים לרשותנו, אנו חייבים להתאים את עצמנו לתקציב שהוגדר מראש.

אסטרטגיה עסקית מתלווה עם מחשבה יצירתית, מחקרים, ובדיקות לאורך הזמן. האסטרטגיה תקנה לכם את האופן שבו תדעו איך לפעול, מה לעשות, ומתי.

שלבי האסטרטגיה

האסטרטגיה העסקית, טומנת בחובה המון מחשבה והתחשבות בעשרות משתנים. במטרה לא ללכת על פעולות אקראיות, יוצרים אסטרטגיה ופועלים לפיה. לשם כך קיימים 3 שלבים.

השלב הראשון - השלב הראשון בדרך כלל מתלווה בסקירה של השוק הקיים, ניצול הזדמנויות, וכמובן איסוף הנתונים. חשוב לקחת בחשבון את האסטרטגיה הקיימת שהמתחרים פועלים לפיה. ולאחר מכן, לאסוף נתונים על העסק\האתר. כמו: מהם קהלי היעד שלנו, מה הם מחפשים, היכן הבעיות שלהם, וכיצד נוכל לתת איזה שהוא בידול מהמתחרה האחר.

השלב השני - השלב השני הוא לקבוע את היעדים ומטרות העסק האמצעיות והסופיות. למשל: ב- 1-6 החודשים הראשונים נרצה להגיע לקהל X, ובסוף השנה נרצה כבר להכניס קהלים נוספים, ולרוץ על הזדמנויות מכירה. היעד הסופי בדרך כלל יבוא לידי ביטוי, גם בהגדלת המכירות וההתרחבות העסקית.

השלב השלישי של האסטרטגיה - השלב השלישי, היא כמובן התקציב. בשלב הראשון והשני התרכזנו בנתונים היבשים, הטכניים. והפעם נצטרך לקחת את כל העוגה, ולהקציב לה את התקציב הנכון.

ולבסוף, לאחר שביצענו את כל השלבים. נצטרך להעלותם על תרשים אקסל מפורט, הכולל בתוכו: תקציבים, משאבים, לוח הזמנים, מטרות ויעדים, הקצאת משאבים לגורמים חיצוניים, וכמובן לשים דגשים על הפעילות העסקית והשיווקית של העסק, ומי אחראי עליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יתרונות אסטרטגיה עסקית

יש מס' יתרונות לכך, קבלו 2 מהם:

1. לא הולכים על ריק - היתרון המרכזי, הוא שימוש במשאבים הנכונים במינימום זמן. וכאשר יש לנו אסטרטגיה מול העיניים, אנו לא הולכים לאיבוד או מסכנים משהו. ישנם עסקים שהולכים על פעולות אקראיות, ובעצם מקווים לטוב. טעות שכדאי להימנע ממנה.

2. חסכון בעלויות - אי שימוש באסטרטגיה מתלווה בהמון עלויות לא נכונות, נזקים, וטעויות. כאשר תיכננו מראש את הכל, נוכל לדעת בדיוק מהם הבעיות, למה הכסף רץ כל כך מהר ועל מה הוא מתבזבז. מעבר לכך, באמצעות התוכנית העסקית נתעל את הכסף שלנו למקומות שבאמת ממירים. דבר אשר יהפוך בסוף השנה לחסכון אדיר בכסף.

לסיכום

חברות ועסקים שמכבדים ומעריכים את עצמם, יכינו מראש תוכנית ואסטרטגיה עסקית, אשר תלווה אותם לאורך 12 החודשים הבאים. וע"פ הם יפעלו - הן בערוצים השיווקיים, והן בניהול השוטף של העסק.
הימנעו מלעשות פעולות אקראיות, כל פעולה שתעשו חשבו עליה היטב. קצת דומה למשחק השח מט.

מקווים שעזרנו, ונתנו לכם את הסיבות לעשיית אסטרטגיה עסקית.

בשיתוף GPS לעסקים, בשיתוף GPS לעסקים
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully