וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרחים שלוקחים את הגורל לידיים ומונעים פריצות לבתים

בשיתוף הרמטיקס, בשיתוף הרמטיקס

23.2.2020 / 14:00

בכל 15 דקות מתבצעת פריצה לבית או עסק בישראל. לנוכח אוזלת היד של המשטרה מול מכת המדינה, החליטה קבוצה הולכת וגדלה של אזרחים לקחת את הגורל לידיים ולעשות מעשה כדי לשמור על הבית

פורץ. ShutterStock
פורץ/ShutterStock

האם הבית שלכם הבא בתור? אנחנו מאוד מקווים שלא, אך העובדה היא שבכל 15 דקות מתרחשת פריצה לבית או בית עסק בישראל. מכת הפריצות לא פוסחת על אף יישוב או עיר, מדן ועד אילת.

חושבים שהיכן שהדלתות נכשלות, המשטרה מצליחה? שהיא תופסת את הפורצים, או אפילו מצליחה להרתיע אותם? כדאי שתקראו את מה שיש למבקר המדינה להגיד על כך: "המשטרה אינה נותנת מענה הולם לטיפול בעבירות רכוש כגון פריצות לבתים פרטיים ולבתי עסק, ואינה מצליחה ליצור הרתעה כלפי העבריינים. הסיכוי שעבריין רכוש ייתפס בידי המשטרה ויוגש נגדו כתב אישום הוא נמוך" (מתוך דוח מבקר המדינה, 2019). בשל חוסר האמון ביכולת המשטרה לתפוס את הפורץ, אנשים רבים שחוו פריצה אפילו לא פונים למשטרה. כך שלמעשה פריצות רבות אינן מדווחות והופכות את התופעה לגדולה בהרבה מהנתונים הסטטיסטיים.

אז מה עושים? איך אפשר למנוע מהבית או העסק שלכם להיות הבא בתור, במציאות שבה כל-כך קל לפרוץ?

נתחיל במה *לא* לעשות: הפרצה שקוראת לגנב

אם נדמה לכם שדלת הכניסה מגנה עליכם, מגיע הנתון הבא, לפיו 40% מהפריצות מתבצעות דרך הדלת. אותה דלת "דלת ביטחון" שהייתה אמורה להגן על הבית. יש אנשים שיקנו את הדלת של המותג המפורסם ביותר, ויחשבו שהם מוגנים. בפועל, דלתות רבות בישראל לא עומדות בפני ניסיונות הפריצה. והקטע הכי מרגיז? ברוב המקרים הפורצים אפילו לא צריכים להתאמץ.

תחקיר כלבוטק חשף את מחדל הדלתות, והראה כיצד ניתן לפרוץ תוך דקות את כל הדלתות שנבדקו (כולל דלתות של המותגים המובילים). רק דלת אחת נשארה חסינה לפריצה, ועל כך נרחיב בהמשך. אך בינתיים נדגיש: הטעות שעושה לפורצים חיים קלים, היא להתקין דלת כניסה ולחשוב שאתם חסינים לפריצה. כפי שתוכלו לראות בתחקיר כלבוטק, ברוב המקרים מדובר באשליה כואבת.

למה רוב הדלתות נפרצות בקלות?. הרמטיקס,
למה רוב הדלתות נפרצות בקלות?/הרמטיקס

איך בכל זאת אפשר למנוע פריצות? הכירו את האזרחים שלוקחים את הגורל לידיים

במקום לקוות שדלתות הכניסה המסורתיות יעשו את העבודה או שהמשטרה תגן עליהם, קבוצה הולכת וגדלה של אזרחים החליטה לקחת את הגורל לידיים, כדי למנוע פריצה לביתם ולעסק שלהם. במהלך החיפושים אחר פתרון, הם נחשפו לתחקיר המדובר של כלבוטק, בו מוצגת "דלת חסינת פריצות" של חברת הרמטיקס.

הדרך היחידה של הבודקים לעבור את הדלת, הייתה לשבור את הקיר אליו היא חוברה - פעולה שארכה זמן רב והתאפשרה רק בזכות העובדה שמדובר היה בבניין ישן המאופיין בבניית בלוקים (להבדיל ממבני הבטון המודרניים).

לצפייה בתחקיר הדלתות של כלבוטק

ואז הגיעו הסרטונים שהפכו לאימת הפורצים

התחקיר של כלבוטק עורר הדים, אך מחשש שמדובר בעוד הבטחה שיווקית שאין לה כיסוי, חלק מהאנשים שחיפשו פתרונות נגד פריצה היו ספקנים. ואז החלו לרוץ ברשת סרטונים של פורצים, שמנסים לפרוץ דלתות כניסה של הרמטיקס ולא מצליחים. באחד הסרטונים צולמו 4 פורצים שמכנסים לפרוץ דלת כניסה באזור ת"א. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים ושימוש בכלים אגרסיביים במיוחד, הדלת הצליחה לייאש את הפורצים, שיצאו בידיים ריקות.

כך זה נראה בסרטון

תמונה אחרת שרצה ברשתות החברתיות חשפה דלת מרוטשת, זכר לניסיונות פריצה שהופעלו על הדלת ככל הנראה במשך שעות ארוכות. למרות הניסיונות הרבים, גם במקרה הזה הדלת לא נכנעה לפורצים וגרמה להם לעזוב בידיים ריקות. בעלי הנכס, א' מלוד, סיפר בפוסט: "קמתי בבוקר והלכתי למשרד, כהרגלי בכל יום. בדרך קיבלתי טלפון מהמזכירה שלי, 'תתכונן להפתעה לא נעימה. ניסו לפרוץ לנו את הדלת'.

בדמיוני כבר ראיתי את המשרד הפוך, המחשבים שנלקחו עם כל המידע והנזק העצום שייקח זמן רב לשחזר ולתקן. הפנייה לגורמי החוק והביטוח, הניירת והביורוקרטיה...

בתחום שלי, הזמן והמידע הם הנכסים הכי חשובים. ולכן קשה לי לתאר את ההקלה שחיכתה לי כשהגעתי :הדלת שלי, תוצרת הרמטיקס, עברה התעללות רצינית במשך שעות, אבל עמדה בפני הפורצים, אפילו שהמשרד שלי נמצא במיקום יחסית מבודד והם יכלו לעבוד שעות נוספות...

התקשרתי להרמטיקס ותוך שעתיים שלחו טכנאי לטפל בדלת. זו ההזדמנות להגיד תודה עצומה לחברה שעומדת מאחורי ההבטחות שלה ללקוחות".

ניסיון פריצה. הרמטיקס,
דלת שניסו לפרוץ/הרמטיקס

במשך שנים, הרמטיקס מוכרת גם ע"י מכון התקנים וגם ע"י תחקיר כלבוטק כדלת המתקדמת ביותר והיחידה שבטוחה נגד פריצה. אז מה השתנה בעקבות פרסום התמונות והסרטונים? הרמטיקס הפכה לדלת היחידה שמוכרת גם ע"י הפורצים כחסינה בפני פריצה. ההבנה הזו יצרה תנועה הולכת וגדלה של אנשים שהחליטו לקחת את גורלם בידיים, ולגרום לפורצים לעבור לדלת הבאה. התחושה שהצדק נעשה וההנאה מצפייה בפורצים מזיעים גם היא עשתה את שלה.

דלת חסינת פריצות - יש דבר כזה!

התמונות והסרטונים התפשטו ברשת כמו אש בשדה קוצים, וגרמו למאות אלפי אנשים להיחשף לפתרון של הרמטיקס. רבים מהם רכשו את הדלתות חסינות הפריצה - היחידות בישראל שמתגאות במוניטין של 0 פריצות, ומגיעות עם 10 שנות אחריות נגד פריצה.

דלתות חסינות פריצה: איך זה עובד?

אנחנו בדלתות הרמטיקס פיתחנו מחדש את כל מנגנוני הדלת, לצורך יצירת מערך הגנה היקפי וסינרגי שהופך את הפריצה למשימה שאינה רלוונטית. להלן חלק מהם (את חלקם אנחנו שומרים קרוב לחזה, כדי להפתיע את הפורצים):

• בריחי T מסתובבים - בריחי T המסתובבים בתוך המשקוף ומתלכדים איתו ליחידה אחת - אינם ניתנים לכיפוף או שליפה.
• METAGRIP: צירי מנעול נסתרים - מבטלים את האפשרות לפרוץ מצד הצירים.
• מנגנון 3DLOCK- פטנט ייחודי המונע את פריצת הדלת באמצעות לום או ג'ק, באמצעות מנגנון נעילה משולשת.
• FRAMESHIFT - משקוף נגד פריצה שהופך לחלק מהקיר, ואינו הופך לכלי עזר המאפשר את פריצתה (בשונה מדלתות אחרות).
• שילדת U כפולה מפלדה עם 11 צלעות רוחב מרותכות - בשונה מדלת כניסה רגילה בעלת צלעות אורך, המאפשרת פריצה באמצעות קיפול הדלת ושליפת הבריחים.
• תו תקן 4 כוכבים - תקן הדלתות הגבוה ביותר של מכון התקנים הישראלי, שבדק את הדלת בכלים המחמירים ביותר ובתנאים הקיצוניים ביותר.

כל אלו יוצרים מערך הגנה רב-שכבתי, אשר הופך את הדלתות חסינות הפריצה של הרמטיקס לבחירה הטבעית של כל מי שרוצה להגן על הבית והעסק, לקחת את גורלו בידיו, ואולי גם קצת נהנה לראות את הפורצים המתוסכלים עוברים לדלת הבאה.

לפרטים נוספים על דלתות כניסה חסינות פריצה >> https://hermetix.net/

בשיתוף הרמטיקס, בשיתוף הרמטיקס
  • עוד באותו נושא:
  • דלתות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully