וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזילה בשירותים: סוגי נזילות וכיצד מתקנים

בשיתוף ניקוזים, בשיתוף ניקוזים

23.2.2020 / 12:22

מה גורם לנזילות באסלה, למה חשוב לתקן אותם במהירות ואיך כדאי לעשות את זה? כל מה שצריך לדעת

אסלה. unsplash,
אסלה/unsplash

נזילה באסלה או בניאגרה היא תופעה שכיחה. יש לטפל בבעיה במהירות כדי להימנע מנזק לתשתיות המבנה ולרכוש. הנזילה עשויה לגרום לחשבון מים מנופח, ובמקרים בהם הבעיה אינה מטופלת בזמן, הנזילה עלולה להחריף ולגרום להצפה, למפגע בריאותי, להתפתחות רטיבות וכתמי עובש ולריח בלתי נסבל.

סוגי נזילות בשירותים

בחדרי שירותים יש תשתיות אינסטלציה עמידות יחסית, אך כתוצאה מבלאי טבעי ושימוש לא נכון, אנו עלולים לסבול מנזילה בניאגרה, באסלה, בנקודות החיבור לצנרת הביוב הראשית ובכיור. הנזילות הנפוצות ביותר בחדרי שירותים הן:

● נזילה בנקודת החיבור בין האסלה לצנרת הביוב.
● נזילה בכיור בחדר השירותים.
● נזילה בתחתית מיכל ההדחה, בנקודת החיבור בין הניאגרה לצינור המים המוביל לאסלה (אטם הפעמון).
● נזילה באטם המצוף בחלק העליון של הניאגרה.

כיצד לתקן נזילה בשירותים בשיטות עשה זאת בעצמך

נזילה באסלה, בניאגרה או בכיור שבחדר השירותים מחייבת טיפול מהיר ומקצועי. אמנם, ניתן לנסות לפתור את הבעיה לבד ובשיטות עשה זאת בעצמך, אך למי שאינו מנוסה בתחום ואין לו כלי עבודה וציוד מתאים, מומלץ להזמין אינסטלטור בפתח תקווה מקצועי אחרת הוא מסתכן בהחרפת הבעיה ובתיקון יקר יותר.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי את רוב הנזילות בחדר השירותים אפשר לפתור לבד בעלות נמוכה, וללא צורך להזמין אנשי מקצוע. חשוב לייבש את סביבת העבודה, מומלץ להניח סמרטוטים או בגדים ישנים על הרצפה לספיגת מים ולייבוש. כמו כן, יש לפזר עיתונים או נייר סופג בנקודת החיבור בין האסלה לצנרת הביוב, רוב הנזילות בשירותים מתרחשות באזור זה. באמצעות הנייר הסופג ניתן לאתר את מיקום הנזילה, ובהתאם לכך לטפל בה.

אם האזור נשאר יבש, הבעיה אינה בנקודת החיבור בין האסלה לצנרת הביוב, ועליכם לחפש אותה בניאגרה. חלק גדול מהנזילות מתרחשות כתוצאה מבלאי וסדקים בגומיות בחלק של אטם הפעמון או באטם המצוף. יש להחליף את גומיות האיטום, ניתן לרכוש את הגומיות בחנויות כלי עבודה וברשתות עשה זאת בעצמך, עלותן נמוכה וקל יחסית להחליף אותן.

לאחר החלפת הגומייה הפגומה, חשוב לחבר בזהירות את החלקים השונים של האסלה או הניאגרה, לאחר חיבור מחדש יש לייבש את האזור, להדיח מים בניאגרה ולבדוק האם הנזילה ממשיכה או לא.

מומלץ לאתר את מיקום הנזילה לפני שאתם מפרקים את הניאגרה או את נקודת החיבור בין האסלה לביוב. לאחר איתור מדויק של הנזילה, תוכלו להחליף את החלקים הפגומים, לרוב גומיות שחוקות וסדוקות כתוצאה מבלאי טבעי. כמו כן, הצוות המקצועי ממליץ לבדק נזילות בשירותים אחת לשנה, יש לסגור את כל צרכני המים, במידה והשעון ממשיך לרוץ קיימת נזילה ויש לאתר אותה.

אם לא הצלחתם לפתור את הבעיה או שהנזילה ממשיכה, חשוב להתקשר לבעל מקצוע מנוסה בכדי למנוע נזק מיותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תיקון נזילה בניאגרה סמויה

אחד הטרנדים בבנייה המודרנית הוא התקנת ניאגרות סמויות בדירות ובבתים, קשה לאתר נזילה בניאגרה הסמויה מהעין, במידה ומגלים סימני רטיבות או מים, חשוב לטפל בבעיה ואין לדחות את הנושא. תיקון נזילה בניאגרה סמויה מומלץ להשאיר לאנשי המקצוע בגלל מורכבות העבודה והגישה הבעייתית למכלולי הניאגרה. יש להתקין ניאגרה סמויה ממותג מוכר ואמין ולא לחפש פתרונות זולים.

בשיתוף ניקוזים, בשיתוף ניקוזים
  • עוד באותו נושא:
  • אסלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully