וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז גמילה - עולים על שביל לחיים חדשים

בשיתוף רנסאנס ויקטוריה, בשיתוף רנסאנס ויקטוריה

23.2.2020 / 10:31

מכורים רבים מוצאים את עצמם במצבי קיצון מסוכנים כאשר הם פונים לעזרתו של צוות מקצועי במרכז גמילה. יחד עם התהליך המאתגר, המכורים זוכים לקבל הזדמנות שנייה לקיים אורח חיים בריא וכלים להתמודדות עם החשיפה למושא ההתמכרות

גמילה. pixabay,
חיים חדשים/pixabay

מנטרלים את הכמיהה לטיפה המרה

התמכרות לאלכוהול מביאה איתה מגוון רחב של בעיות גופניות ויוצרת תלות נפשית מסוכנת. לרבים מהמכורים עלולה רק חוויה מסכנת חיים אשר תביא להבנה כי מצבם קשה ותביא רותם לפנות לטיפול גמילה מאלכוהול. ולאחרים, נדרשת התערבות של קרובי משפחה וחברים אשר זיהו את המצב המסוכן ורוצים לסייע לאדם לצאת ממנו. כך או כך, פנייה לטיפול חייבת להיות בהסכמתו של המכור, זאת על מנת שהטיפול עצמו יהיה אפקטיבי. שיתוף פעולה מצב המכור הוא חיוני לתהליך גמילה ומהווה הקו הדק שבין הצלחה לכישלון התהליך.

יוצרים עולם חדש למכור

הטיפול הראשוני במרכז הגמילה מתמקד כולו בניקוי רעלים. המכור עובר גמילה פיזית, בה מתנקה הגוף מכל שאריות החומרים המסוכנים שנותרו בדמו. זהו תהליך שכורך תחושות פיזיות לא נעימות כמו בחילות והזיות. יחד עם זאת, עוד נכונה למטופל דרך טיפולית ארוכה עד לפתרון בעיית ההתמכרות לאלכוהול, כאשר הוא צפוי לעבור תהליך גמילה נפשית. כחלק מהתהליך החולה עובד טיפולים פסיכולוגיים והתנהגותיים להקניית אורח חיים חדש. כלי העבודה יעזרו למטופל לעמוד מול הפיתוי לאלכוהול ולבחור בצורה מושכלת אם הוא רוצה לשתות או לא.

מלחמה בכל החזיתות

חלק מהחולים מציגים שילוב בין כמה סוגי התמכרויות וצריכים לקבל טיפול מורכב יותר בין כותלי מרכז הגמילה. לכן, מרכז גמילה מסמים ומאלכוהול מציע שילוב של כמה שיטות טיפול, בהתאמה אישית לצרכי החולה. טיפול בכך בעיות ההתמכרות בתת אחת לא מתאים לכל חולה, בעיקר בשל האינטנסיביות של התהליך, אף בהחלט יכול להיטיב עם המטופלים שמוכנים לקחת על עצמם על את האתגר ולבנות חיים חדשים לעצמם. דווקא במקרים מורכבים אלו התמיכה החברתית והרפואית היא חיונית הצלחתו של המכור ולכן יש צורך להיעזר בחברים, בני משפחה וצוות רפואי מקצועי בכל שלב לאורך הדרך.

מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה הוא מרכז הגמילה הגדול ביותר בישראל. המרכז מציע לחולים ברמות התמכרות שונות לקבל טיפול מותאם אישית לצרכים, ברמה גבוה ובשיטות טיפול מתקדמות. הצוות הרפואי במתחם מלווה כל חולה עד למצב האידיאלי וליצירת אורח חיים בריא ונכון לחולה. לפרטים נוספים וליצירת קשר, ניתן לפנות לצוות המכון בטלפון- 1-800-205077.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כתבה זו הופקה בשיתוף פעולה עם מגזין רפואה של קבוצת מקומונט.

בשיתוף רנסאנס ויקטוריה, בשיתוף רנסאנס ויקטוריה
  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully