וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית לארגונים מייעל שירות וחוסך בעלויות

בשיתוף קומבוקס, בשיתוף קומבוקס

20.2.2020 / 15:08

ארגונים רבים עושים שימוש בצ'אט בוטים על מנת לספק שירות ללקוחותיהם במגוון ערוצים וגם מחוץ לשעות הפעילות. איך עושים את זה?

צ'אט בוט. יח"צ,
צ'אט בוט/יח"צ

צ'אט בוטים הם ממזמן כבר לא גימיק מוצלח. רובנו כבר נתקל בהם בעבר, בין אם גלשנו באתר של חברה מוכרת או באתרים של ארגונים מובילים. לרוב, מאתרים אלו נזקקנו לעזרה כלשהי הנוגעת למוצרים ושירותים שונים, ומיד שמנו לב לצ'אט בוט, הממוקם בחלונית השיחה שבאתר. מבלי שנתאמץ ונחפש בעצמנו את המידע אותו אנו מחפשים, הצ'אט בוט הציע לנו סיוע מיידי.

האם Chat Bot זו הבחירה הנכונה לארגון שלכם?

ארגונים רבים בישראל כבר הטמיעו באתר או באפליקציה שלהם צ'אט בוט, המשרת כנציג וירטואלי. כאשר הלקוח פונה לארגון בערוצי התקשורת השונים, הצ'אט-בוט למעשה מהווה את פני החברה. הוא בעצם הדבר הראשון עמו הלקוח נפגש באינטראקציה.

כיום, צ'אט בוט לעסקים משרת לקוחות במגוון ערוצים, שלא כבעבר. בשנים עברו, הבוט היה זמין רק באתר החברה או באפליקציה. הבוט "החכם" מבוסס בינה מלאכותית, כך שהוא יודע להבין את כוונות הלקוח ובמקביל, הוא מסוגל לעבוד במספר ערוצים באופן סימולטני.

איך צ'אט בוט יכול לעבוד במספר ערוצים?

הבוט מבוסס בינה מלאכותית מוקם ומוטמע, בקלות יחסית, ע"י החברה אותה הוא עתיד "לשרת". במהלך ההטמעה, נקבעים תסריטי שיחה מובנים, הבנת כוונות לקוח ע"י מילות מפתח ויצירת דרגים שונים של כוונות. הטמעות אלו, הן רק חלק מהתכונות העיקריות בבניית צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אז איך זה עובד? באיזה ערוצים הצ'אט בוט יכול לעבוד?

לאחר שהגדרתם ולימדתם את הבוט שלכם כמעט הכול על כוונות הלקוח בארגון, תוכלו להטמיע את הבוט בערוצים שונים, כגון: אימייל, וואטסאפ, צ'אט (באתר או באפליקציה), פייסבוק מסנג'ר, הודעות אס אם אס, ועוד.

מה עוד? במקרים בהם הארגון שלכם זמין ללקוחות במגוון ערוצים דיגיטליים שונים, ואתם עובדים עם מערכת רב-ערוצית מתקדמת לעסקים, לא תצטרכו "ללמד" או לכתוב תסריטים שונים לכל ערוץ בנפרד. זאת מכיוון שהבוט הרב-ערוצי כשמו כן הוא - יכול לעבוד במספר ערוצים במקביל, ללא הקמה נוספת או שונה לכל ערוץ וערוץ.

כאמור, כיום ניתן לראות חברות וארגונים רבים בישראל המשתמשים בצ'אט בוטים, חלקם מתקדמים יותר וחלקם פחות. כמובן שהכל נובע מהצרכים וההגדרות בארגון. בארגונים מסוימים בישראל, בהם צ'אט בוט הינו חלק אינטגרלי מהארגון - הבוט מטפל בלמעלה מ-35% מפניות הלקוחות בערוצים השונים!

איך השירות בארגון שלכם הופך מ"בסדר" ל"פנטסטי" באמצעות צ'אט בוט רב-ערוצי?

אין זה סוד, שחווית לקוח בעידן הטכנולוגי בו אנו מצויים, הינה הגורם העיקרי להגברת מכירות, לגיוס לקוחות חדשים ולצמיחה עסקית. צ'אט בוט עסקי הינו הגורם העיקרי לשיפור חווית לקוח בעידן הטכנולוגי. אז איך זה קורה? איך השירות בארגון הופך מ"בסדר" ל"פנטסטי"?

• הארגון שלכם זמין סביב השעון, גם מחוץ לשעות הפעילות, באמצעות הצ'אט בוט.
• הלקוחות שלכם יכולים לשלוח, לקבל ולחתום על טפסים בכל עת ובאותו הערוץ בו החלה השיחה.
• כל הלקוחות מקבלים תשובה מהירה, עניינית וממוקדת באמצעות הבוט. אופי התשובה תמיד יהיה בהתאם למותג שלכם, לגוון שלו ובצבע שלו.
• אם אין באפשרות הבוט לפתור את האינטרקציה עם הלקוח, יעביר את הפנייה לנציג הפנוי בזמן המתאים.
• בארגונים בהם מוטמע צ'אט בוט המבוסס על בינה מלאכותית, שעובד בסינרגיה מלאה עם מערכת רב-ערוצית, ניתן לראות שהבוט פותר עד כ-35% מפניות ראשוניות של הלקוחות.

חיסכון בעלויות ובכוח אדם - איך הארגון הופך רווחי יותר?

אז אחרי שהגענו להחלטה שצ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית, העובד בסינרגיה מלאה ובכל הערוצים במערכת רב-ערוצית, הינו הבחירה הנכונה לארגון שלנו, איך הטמעה נכונה של צ'אט בוט בארגון שלנו יכולה לחסוך בעלויות תפעוליות ולשפר את התרבות הארגונית?

• פניות חוזרות/ראשוניות מטופלות על-ידי הבוט, כך שנחסכת עלות הנציג במוקד.
• השימוש בבוט בצורה נכונה מפחית את השימוש בכוח אדם.
• יותר פניות מטופלות בצורה אוטומטית ופחות מטופלות על ידי הנציגים.
• מצד הנציגים, העבודה שלהם הופכת למעניינת יותר כי אינם צריכים להתעסק בפניות חוזרות ונשנות. זמנם מתפנה לטובת חיזוק שם המותג והארגון ויצירת קשרי לקוחות אישיים, דבר שכמובן משרת גם את התדמית של המותג.

בשורה התחתונה

כדי להישאר תחרותיים בעידן הטכנולוגי, כמעט ש"נכפה" על חברות וארגונים רבים בישראל להטמיע צ'אט בוט רב-ערוצי המבוסס בינה מלאכותית. אם המתחרים שלכם כבר הטמיעו בוט מתקדם, רצוי שגם לכם יהיה.

בין כל היתרונות הרבים והערך המוסף אותו הארגון מקבל על ידי הטמעת הבוט הרב-ערוצי, מספר החסרונות כמעט ואינו קיים. בפועל, אין שום סיבה שכל החברות והארגונים, ללא קשר לגודל הארגון או כמות הלקוחות, לא יעברו למתן שירות דיגיטלי מתקדם ועכשווי. השירות עובד בכל הערוצים שבהם בכל מקרה הלקוחות שלכם נמצאים.

מאמר זה נכתב מטעם קומבוקס, המערכת הרב-ערוצית המובילה בישראל להטמעת פתרונות דיגיטליים לארגונים וחברות. קומבוקס הינה החלוצה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית והצליחה להעביר מוקדי שירות ומכירה מהגדולים בישראל למתן שירות לקוחות דיגיטלי מתקדם.

בשיתוף קומבוקס, בשיתוף קומבוקס
  • עוד באותו נושא:
  • בוט
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully