וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנאות ילדים לחשיבה יצירתית

בשיתוף שרביט, בשיתוף שרביט

18.2.2020 / 11:25

יצירתיות היא כלי חשוב בכל שלבי החיים. למרבה המזל היא ניתנת לפיתוח ושיפור אצל כל אחד

אמא וילדה צובעות בצבעי גואש וצבעי ידיים. ShutterStock
יצירתיות/ShutterStock

חשיבה יצירתית היא כלי חשוב מאוד בחיים. היצירתיות היא תהליך פסיכולוגי המתרחש אצלנו במוח והתוצרים שלו יכולים להתבטא בצורות שונות. יצירתיות ודמיון הם הכלי שלנו לפתור בעיות מורכבות. היצירתיות שלנו יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, כמו כתיבת שיר, המצאה של פטנט או הובלה של שינוי כלשהו. כאשר חושבים על זה, יצירתיות היא כלי חשוב בחיים אשר יכול לבוא לידי ביטוי במקומות שונים ובנקודות זמן שונות. למזלנו הרב, יצירתיות או חשיבה יצירתית היא דבר אשר ניתן לפתח באמצעות אימון וזהו בעצם הבסיס לסדנאות ילדים לחשיבה יצירתית.

חשיבה יצירתית - מטרות הסדנה

נקודת המוצא לסדנאות ילדים לחשיבה יצירתית היא שהיצירתיות נמצאת בתוך כל אחד מאיתנו, יש רק לשפר ולפתח אותה על מנת להשיג תוצאות טובות יותר. סדנאות ילדים לחשיבה יצירתית הן סדנאות חוויתיות אשר נוגעות בשאלה מהי חשיבה יצירתית. באמצעות דיון ופעילויות שונות, הילדים מבינים את המושג ואת חשיבותו ביום יום. הילדים לומדים כיצד חשיבה יצירתית מתבטאת בתחומים שונים של החיים. אך החלק החשוב של הסדנה הוא פיתוח החשיבה היצירתית, דבר אשר נעשה באמצעות הפעלות שונות של אלתור ואימפרוביזציה.

השימוש במשחקים מאפשר להעמיד את הילדים בסיטואציות שונות בהם ישנם חוקים משתנים או נסיבות משתנות, ועל הילדים לגלות יצירתיות על מנת להתאים את עצמם ולהסתגל למצב. בצורה זו הילדים מורגלים לחשיבה יצירתית אשר בהמשך מבוטאת בצורות שונות בהתאם למסלול חייהם. באמצעות משחקים ותרגילים שונים ניתן לקיים את הסדנאות, אשר נקראות גם סדנאות ODT, וניתן לערוך אותם בחוץ או באולם גדול. הסדנאות הן סדנאות גיבוש אשר מפעילות את המוח ומעודדות חשיבה יצירתית, לצד מנהיגות, שיתוף פעולה ועבודת צוות.

כיצד משיגים חשיבה יצירתית

https://www.sharvit-win.co.il/%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A5-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%90-%D7%95%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%AA-%D7%A6%D7%95%D7%95%D7%AA/' target='_blank'>סדנאות לפיתוח חשיבה יצירתית הן שונות מלימודים עיוניים. הדגש כאן הוא על הנאה ולימוד מתוך חוויה. במהלך הסדנאות התלמידים מתנסים במשחקים שונים אשר משחררים אותן מהמסגרת של דפוסי המחשבה הרגילים והמגבילים, וכך הם מפתחים את החשיבה היצירתית ורוכשים כלים חדשים. וכל זה מתבצע באווירה נעימה ובמסגרת פעילות קבוצתית אשר שמה גם דגש על הפעילות החברתית והמיומנויות האישיות והבין אישיות.

לסיכום, הדור הצעיר מתמודד עם אתגרים רבים, בעולם אשר מתפתח ומשתנה בקצב מואץ. רעיונות חדשים וצורות מחשבה חדשות הם דבר חיוני, כאן לכל ילד בתור פרט וגם לכולם יחדיו כחברה. זהו הכחי בעזרתו ניתן להתמודד עם אתגרי ההווה ואלו אשר יגיעו בעתיד. לכן חשוב מאוד להשקיע בפיתוח החשיבה היצירתית. בדיוק כפי שאנו מחנכים את הילדים ומלמדים אותם דברים שונים כמו מתמטיקה, מחשבים, שפות וכו', כך חשוב שגם נעזור להם לפתח את המחשבה היצירתית.

חברת שרביט היא חברה מובילה בישראל אשר עורכת סדנאות לילדים בכל חלקי הארץ. הסדנאות מועברות לקבוצות מאורגנות ובעיקר לבתי ספר בכל שכבות הגילאים. בין היתר החברה עורכת סדנאות ODT, סדנאות מנהיגות, סדנאות דיבייט ועוד...

לכניסה לאתר: https://www.sharvit-win.co.il/

בשיתוף שרביט, בשיתוף שרביט
  • עוד באותו נושא:
  • יצירתיות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully