וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכשיט שבי - משמעות הצבעים בחיים שלנו

בשיתוף דיקלה כהן, בשיתוף דיקלה כהן

18.2.2020 / 9:01

בפרק השני של הפודקאסט שלה מסבירה מעצבת התכשיטים דיקלה כהן על הצבעים השונים ומשמעותם. אז מה זה אומר עלייך אם בחרת תכשיט אדום ולמה מדי צה"ל ירוקים?

דיקלה כהן. עידן מעוז,
דיקלה כהן/עידן מעוז

עולם היצירה והאומנות הוא עולם תרבותי, מרתק ומאתגר. אחת מנשות המקצוע המובילות בתחום עיצוב התכשיטים בישראל היא דיקלה כהן, אשה חזקה, פורצת דרך ועכשיו גם בתוכנית פודקאסט משל עצמה.

בפרק הראשון דיקלה שוחחה על האפשרויות שעומדות בפני בעלי חברות וארגונים, בעת הזמנת ימי גיבוש לצוות העובדים. בפני בעלי החברות עומדות אפשרויות לימי גיבוש מיוחדים בהם הם יכולים לפתח את היצירתיות ותחושת השייכות שלהם למקום העובדה.

בפרק השני דיקלה מפרטת על משמעות הצבעים בחיים שלנו, כאשר כל צבע נושא עמו מסר מפתיע. לכל צבע יש תדר ואנרגיה שמשפיעים עלינו בתת מודע, כאשר הוא הרבה מעבר למה שנראה לעין, מדובר בחוויה ויזואלית סובייקטיבית. גם מבלי לומר מילה, צבעים יכולים להגיד המון על אישיות וסגנון של בן אדם, על מצב הרוח שלו, על חוסרים ונקודות שרוצים לחזק ולשאוף אליהם.

הרבה פעמים אנחנו בוחרים משהו ללבוש, לענוד, או חפץ שקונים לבית בצבע מסויים, אולי אנחנו חושבים שלא מסתתר דבר מאחורי בחירת הצבע, אבל למעשה יש לזה משמעות נסתרת. יש גם מקרים שבהם אנחנו יכולים להימשך לצבע מסויים בתקופה אחת, ולאחר מכן לזנוח אותו לגמרי, יש גם מקרים של הזדהות עם צבע.

הצבע האדום מהווה את צ'אקרת הבסיס, שהיא למעשה החלק המעשי באדם. מאחוריו נמצאים החיים, הדם והריגוש, הוא הצבע העז והממריץ ביותר, כאשר מייצג פעילות, עונג, חמימות ותשוקה. בצד השלילי הוא מציג אגרסיביות ותוקפנות ומסמל כעס ואיסור. בתת מודע שלנו, הצבע האדום מקבל את המשמעות של תמרור אזהרה, אך מצד שני רמז לחדווה והתלהבות.

תכשיט עם אבן אדומה יכול להעניק יותר חיוניות למי שעונד אותו, תשוקה ומוטיבציה. דיקלה מספרת: "לאנשים שרוצים לקבל תמריץ לעשייה, אני ממליצה לעשות לעצמם תכשיט אדום או אפילו צמיד עם אבני קורל אדומות, יש להם אנרגיה טובה של יצריות, ומעשיות, גם תשוקה.

"באחת מהסדנאות נגשה אליי מישהי ואמרה לי שהיא איבדה את התשוקה המינית, המלצתי לה לענוד צמיד עם אבני קורל אמיתיות, לקבל אנרגיה של אדום, חוץ מזה שהיא רואה אותו על היד, היא גם משדרת תדר אחר לגמרי. לאחר שבועיים היא חזרה אלי ואמרה שהיא לא יודעת אם זה נכון או לא, אם מדובר במשהו פסיכולוגי או לא, אבל היא מרגישה הרבה יותר נמרצת וגם התשוקה חזרה אליה".

הצבע הירוק הוא הצבע של הטבע, עצים וצמחיה, הוא מסמל התחדשות, צמיחה, רעננות ולפיכך הוא מרגיע ומעודד.

הירוק מייצג את צ`אקרת הלב ומתקשר לתחושה הרמונית ונינוחה, בנוסף הוא משרד אכפתיות במיוחד עם העלייה במודעות לאיכות הסביבה, לכן ה"ירוקים" נקראים כך מתוך התחשבות בצמחיה והרצון שהכול יפרח וילבלב.

צבע ירוק בהיר משרה רוגע, הרמוניה, שלווה והבנה, לכן גם הרופאים והמטפלים בבית חולים לובשים חלוק ירוק בהיר, בצד השלילי שלו, ירוק מסמל גם חוקים נוקשים, לכן מדי הצבא הם ירוקים, ומסמל גם קנאה.

בפן האישי שלה, דיקלה סיפרה: "אני אישית לא לובשת הרבה ירוק, אבל כן עונדת הרבה תכשיטים ירוקים, בכלל אני פחות משלבת צבעים בבגדים שלי, כי אני אוהבת שהתכשיט הוא הבולט ולא הבגד, לכן הבגדים שלי יותר חלקים, והתכשיטים הם אלה שנותנים את הטון".

על צבעים נוספים, צבעים באוכל ועוד שילובים מעניינים, בפרק השני של התכשיט שבי, האזנה מהנה.

להאזנה

ספוטיפיי

אפל

בשיתוף דיקלה כהן, בשיתוף דיקלה כהן
  • עוד באותו נושא:
  • צבעים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully