וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השירות שיאפשר לכם להשכיר דירה בראש שקט

בשיתוף דיפרנט, בשיתוף דיפרנט

16.2.2020 / 14:28

אחרי שהדיירים בנכס של אמי לא שילמו את שכר הדירה וביטלו את צ'ק הביטחון, יצאתי לבדוק את השירותים שמבטיחים "השכרה עם אחריות"

בניינים נדל"ן גוש דן. ראובן קסטרו
בניינים/ראובן קסטרו

קודם כל, סיפור: אמי היא בעלת דירה קטנה באזור המרכז. במשך שנתיים גר בדירה זוג נשוי, הייטקיסטים בעלי הכנסה נאה, זוג נורמטיבי לכל דבר. בשנה השלישית למגורים הזוג התגרש והאישה נשארה לגור בדירה לבדה ואחרי כמה חודשים צ'ק השכירות שלה חזר. כשהתקשרתי אליה היא סיפרה לי בדמעות שעקב הליכי הגירושין חשבון הבנק שלה נחסם והיא עושה כל שביכולתה כדי להעביר את התשלום לאמי בקרוב.

התחלתי לדאוג, אמא שלי היא אישה מבוגרת שמתקיימת רק מכספי הפנסיה ומשכר הדירה שהיא מקבלת. אחרי שבוע התקשרתי בשנית והיא סיפרה לי שהיא מנסה לאסוף כסף מקרובי משפחה כדי לשלם לאמא שלי. אחרי כמעט חודשיים של שיחות טלפון והבטחות שווא ואחרי שאמי התחילה לסבול מבעיות בתזרים שלה בגלל הכסף החסר, התייאשתי והחלטתי להפקיד את צ'ק הביטחון רק כדי לגלות שהוא בוטל.

כשהתקשרתי ואיימתי שאתבע ואפנה אותה מהדירה היא ענתה לי "אין לי לאן ללכת". הבנתי אותה, לא רציתי לזרוק אותה לרחוב. לבסוף, רק אחרי ביקור מאמי בדירה ושיחה ארוכה עם האישה הגענו להסדר תשלומים וסיכמנו שהיא תעזוב את הדירה בסוף החוזה. כל הסיפור לקח כמעט חודשיים, את הכסף קיבלנו רק אחרי כמה חודשים והשקעתי באירוע שעות רבות, לחץ וכעס.

למצוא דייר חדש ולהישאר בחיים

כשהתחלנו לחפש דיירים חדשים הגענו למסקנה - חייבים גיבוי. אם אפילו הדיירת שהייתה נורמטיבית, בת בית אצלנו, התנהלה מולנו בצורה כזו בשעת מצוקה, גם דייר שנבדוק בציציות עלול לפגוע בנו ולא תהיה לנו דרך להתגונן.

רציתי לבדוק מה אוכל לעשות במקרה כזה בעתיד. בדיקה קצרה אישרה לי שתביעה לפינוי דייר אורכת כמה חודשים (שבהם אפסיד עבודה וזמן פנוי כדי להגיע לדיונים בבית המשט) וכדי לקבל פיצויים מהדייר על הנזק שגרם יש להגיש תביעה נוספת. הוצאות המשפט גבוהות והפיצויים הנמוכים הופכים את כל התהליך ללא משתלם במיוחד.

בנוסף, גיליתי שבמידה ודייר יתבצר בנכס ויסרב לעזוב - אין לי שום ערוץ חוקי להתמודד מולו חוץ מפינוי בשיתוף הוצאה לפועל ואני אפסיד את ההכנסה על אותם חודשים אבודים.

כשחיפשתי בגוגל "הבטחת שכר דירה" נתקלתי במספר עסקים שהבטיחו לי "בטחון בשכירות", או "השכרה בראש שקט", מושג ערטילאי. איך מוכרים ראש שקט ובטחון? גם לא הבנתי איך יכול להיות שחברות פרטיות מציעות פתרון שהמדינה לא מצליחה לספק.

במהלך החיפושים שלי נתקלתי בחברת "דיפרנט".

דיפרנט מציעה "פוליסה לשכירות מוצלחת", שלטענתם מבטיחה לבעלי הדירות ראש שקט בהשכרה וחוסכת מהם את ההתעסקות במידה ומשהו משתבש, כולל הבטחת שכר דירה, צוות גישור, צוות משפטי ומחלקה לאיתור ובדיקת דיירים חדשים.

ההבטחה של דיפרנט היא שבכל מקרה שבו הדייר בנכס לא משלם - דיפרנט תעביר לבעל הנכס את שכר הדירה במלואו ותנהל את המשבר מול הדייר בעצמה. דיפרנט מציעה גם פינוי דיירים בעייתים מהנכס במהלך ובתום תקופת החוזה, מוצאת דייר חלופי שייכנס לנכס במקום הדייר הבעייתי ומשלמת את שכר הדירה במהלך כל התקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חותמים על מסמכים. ShutterStock
הסכם בין אנשים/ShutterStock

חוזה שכירות - הסכם בין אנשים

קבעתי פגישה עם המנכ"ל אלעד שריקי (37) והגעתי למשרדים ברחוב ארלוזורוב. אלעד סיפר לי בהתלהבות על השירות של דיפרנט. "בסוף חוזה שכירות הוא הסכם בין אנשים" הוא אמר, "המטרה של דיפרנט היא לוודא שהעסקה עוברת על הצד הטוב ביותר ובמידה ולא, לוודא שהנזק לא מתגלגל אל בעל הנכס. יש לנו המון ידע וניסיון בתחום שנועדו לוודא שהלקוח מקבל מענה מקצועי ואנושי בסוגיות שונות שיכולות לעלות במהלך ההשכרה.

"אנחנו מבינים שמרבית השוכרים הם לא אנשים רעים ושבעזרת התנהלות מקצועית והוגנת אנו יכולים להתמודד עם אירועים הרבה יותר טוב מבעלי הדירות. את זה למדנו מניסיון רב ומתוך כוונה אמיתית לעשות דברים אחרת", הוא אומר בזמן שאנחנו מטיילים במשרדי החברה.

צוות החברה לא גדול ולהפתעתי כמעט ולא נתקלתי באנשי מכירות. "אנחנו מאמינים שתוך כמה שנים חצי מדינה תשתמש בשירותים שלנו, עניין של זמן. בערים גדולות בארה"ב ובאירופה שירותים כאלה נפוצים מאוד והפכו לנורמה, כי זה פשוט מתבקש".

דיפרנט מציעים ללקוחות כלים להתמודדות עם דיירים בעייתים - הכניסה לשירות מלווה בבדיקה פיננסית של הדיירים, שמוודאת שאין חשש לבעיות תשלום ואי-עמידה בהתחייבויות. מנהלת תיקי הלקוחות, עדי, מספרת שבשלוש שנות פעילות החברה הם התמודדו בהצלחה עם עשרות מקרים של דיירים שהפרו את חוזה השכירות, כשהדרך המועדפת להתמודד היא באמצעות צוות גישור.

"אנחנו לא רוצים להרע לאף אחד. ברוב המקרים שבהם נתקלנו באי-תשלום היה מדובר במצב חירום ולאו דווקא בהתנהלות מכוונת ובמקרים כאלה מחלקת הגבייה שלנו משתדלת לעזור עם פריסת חוב והסכמים שונים".

לרוב זה נגמר בקלות

כשהיא נשאלת על מקרים שלא נגמרים בגישור, אלא בין כתלי בית המשפט, היא מספרת: "לפעמים פשוט אין ברירה, יש אנשים שלא מתנהלים בצורה שמאפשרת לנו להגיע איתם להסכמה וצריך לפנות אותם מהנכס עקב הפרות שונות כמו אי-תשלום, הקמת עסק בנכס או התנהלות בעייתית אחרת. החוק לא מאפשר לעשות הרבה נגד דיירים שמסרבים להתפנות מהנכס ותפקידנו במקרים האלו הוא דבר ראשון להבטיח שבעל הדירה לא מפסיד את ההכנסה שלו מהדירה ולחסוך ממנו את ההתעסקות המשפטית כמה שאפשר, בין אם מדובר בזמן או בכסף".

האם השירות של דיפרנט עובד? לפי סיפורי ההצלחה ועדויות הלקוחות אליהם נחשפתי - כן. לסיכום, "ביטחון בשכירות" הוא מושג שכנראה נחשף אליו עוד ועוד בזמן הקרוב ונראה שעוד ועוד לקוחות בשוק הישראלי בוחרים להעביר את הטיפול בנכס שלהם למקצוענים.

מוזמנים להציץ באתר הבית של דיפרנט ולשקול את השירות שלהם בעצמכם >
https://www.diffe-rent.co.il/

בשיתוף דיפרנט, בשיתוף דיפרנט
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully