וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכתוב קורות חיים כמו מומחה: לבלוט מעל המתחרים

בשיתוף ניב רווח, בשיתוף ניב רווח

13.2.2020 / 14:02

עבור כל משרה נשלחים עשרות ולעיתים מאות קורות חיים. אם אנחנו רוצים שקורות החיים שלנו יתפסו את עיניו של המעסיק העתידי, נצטרך להתאמץ. בואו נלמד יחד איך עושים את זה כמו מומחים מקצועיים

ניב רוה. יח"צ,
ניב רווח/יח"צ

החשש הגדול של כולנו בתור מועמדים לעבודה כלשהי, הוא שיפספסו אותנו. שקורות החיים שלנו ייבלעו בערמה שנחה על השולחן של מי שממיין את קורות החיים עבור המשרה שאנו רוצים לקבל. אין ספק, ואת זה יודע כל מי שמסנן קורות חיים במסגרת עבודתו, שבאמת קל ללכת לאיבוד בכמויות האדירות של קורות החיים שנשלחים בעבור כל משרה. אחרי כמה שעות עבודה כבר קשה להבדיל בין מסמך קורות חיים אחד לאחר. תהליך סריקת הכותרות הופך לאוטומטי והעין פשוט מחפשת משהו שיתפוס אותה. לכן, חשוב שקורות החיים שלנו יבלטו לעומת המתחרים.

אוקי, אז קורות החיים שלי צריכים להיות בולטים. אבל מה זה אומר בכלל?

בתור התחלה, מומלץ להסתכל על קורות חיים לדוגמא לפי התחום בו אתם מחפשים עבודה. זה יאפשר לכם להבין איך נראים קורות חיים שיישלחו למשרה שאתם מחפשים, וכבר תוכלו להתחיל לחשוב כיצד להבליט את קורות החיים שלכם. לאחר מכן, יש להקפיד להכין קורות חיים לפי ההנחיות שלהלן.

שזירת מילות מפתח בקורות החיים

דרך אחת להבליט את קורות החיים שלנו היא להשתמש במילות מפתח. אותן מילים שהעין העייפה של אנשי הגיוס מחפשת. בכל תחום מילים אלו יהיו מעט שונות, לעיתים מדובר בשמות הכשרות ותעודות נחשקות בתחום, שמות תוכנות שימושיות ונחוצות, שמות מוסדות השכלה יוקרתיים או לחלופין מקומות עבודה מבוקשים. כמו כן, תכונות האופי והמיומנויות הנחוצות לתפקיד מהוות גם הן מילות מפתח. חשוב שנבליט מילות מפתח כדי שאנשי המיון "ייתפסו" עליהן בקלות. לדוגמה, ניתן להדגישן, ניתן לציין אותן בנקודות ואף ניתן לכלול אותן בכותרת. העיקר שמילות המפתח החשובות למשרה לא יבלעו במלל רב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עיצוב מקצועי לקורות החיים

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם. אמנם יש תבניות נפוצות לקורות חיים, אך עליכם לבחור תבנית שעושה שימוש בעיצוב מרווח וקל לקריאה והתמצאות. השתדלו להימנע מפסקאות או משפטים ארוכים. נסו לרווח את המידע בנקודות, בעזרת מקפים או בעזרת כותרות. הביטו במסמך שניסחתם ונסו לראות אם הוא מזמין ונוח לקריאה. אם קשה לכם לבחון אותו בקריאה במסך המחשב הדפיסו אותו והביטו בו. אם לא ניחנתם בחוש עיצובי מפותח תוכלו להיעזר באתרים שמציעים הכנת קורות חיים. אתרים אלה כבר בעלי ידע רב בתחום ואחרי אלפי קורות חיים שנוצרו בעזרת המנוע שלהם, יודעים להנגיש עבורכם את המידע החשוב בדרך הנכונה.

ממה להיזהר כאשר מכינים קורות חיים?

שלוש הטעויות הנפוצות ביותר בקורות חיים הן עומס, ההפוכה לעומס - דלות, והשלישית: עמימות. להלן נרחיב לגבי כל אחת מהן.

עומס - יש נטייה טבעית כאשר אנו מנסחים קורות חיים להעמיס כמה שיותר מידע. אנחנו רוצים להעביר רושם שאנו מאוד מנוסים ומשכילים, ואנו חוששים מהשמטת כל פרט מידע שמא הוא יהיה המפתח לקבלת המשרה המיוחלת. אבל, חישבו כמה קשה לדלות אינפורמציה ממסמך עמוס לעייפה. זה בסדר שבטיוטה ראשונית של קורות החיים נזרוק את כל מה שאנחנו יכולים לחשוב עליו על המסמך, כל עוד נבצע בהמשך עריכה יסודית של מידע זה. נסו לחשוב על זה כך: קורות חיים לא חייבים לתאר את כל התחנות שעברתם בהן אלא את התחנות החשובות. לכן הימנעו מכפילויות ומפירוט יתר.

דלות - עמוד דשן בכותרות נראה מבטיח בעוד עמוד דל משדר חוסר ניסיון. כך שעל אף שאנחנו לא רוצים להעמיס במלל מיותר, חשוב שבכל הנוגע לניסיון וההשכלה הרלוונטיים שלנו לא נשמיט אינפורמציה. ציינו בנקודות כישורים מרכזיים שרכשתם במקום עבודה קודם והזכירו קורסים מרכזיים שהשלמתם במסגרת הלימודים. כאשר אתם מציינים שם תפקיד או תואר חשוב שתציינו בנקודה באיזה אופן הרווחתם ממנו ערך מוסף, על מנת שתוכלו להתבלט מבין מועמדים עם נתונים דומים לנתונים שלכם.

עמימות - כל המידע בקורות חיים צריך להיות ברור בקריאה מהירה. הימנעו מניסוחים מסורבלים, היצמדו למשפטים קצרים או תיאור בנקודות. העדיפו שימוש בשמות תוכנות, שמות מוסדות, שמות מסמכים או פרוטוקולים על פני תיאורים כלליים שיכולים להתפרש ביותר מאופן אחד. לדוגמה "שליטה בתוכנות עריכת תמונות" לא בהכרח כולל שליטה בפוטושופ, ואם זו דרישת סף למשרה ניסוח זה יפגע בסיכויים שלכם להתקבל.

המשימה המרכזית: מיקוד

קורות חיים מוצלחים לא אמורים לספר את כל סיפור חייכם המקצועי, אלא להציג תהליך התפתחות מקצועי שהצעד הבא הטבעי שלו הוא המשרה אליה אתם מתמיינים. כלומר, אין סיבה לכלול השכלה וניסיון מתחומים אחרים אלא אם יש להם קשר לתפקיד, לדוגמה: אם התפקידים הקודמים דרשו כישורים ומיומנויות דומים. הרעיון הוא להימנע מלציין מידע "סתם" שלא קשור באופן אינהרנטי לתפקיד הנוכחי אליו אתם מתמיינים. אבל, כאשר אתם מציינים מידע רלוונטי הרחיבו על האופן שבו הוא רלוונטי לתפקיד.

לדוגמה, נניח שאתם מתמיינים למשרה בתחום השיווק דמיינו שאתם מציינים גם את המשרה הראשונה שלכם במשרד פרסום, וגם את העבודה הקודמת שלכם בחנות בגדים, לעומת האפשרות שתשמיטו את העבודה בחנות הבגדים, ותחת העבודה במשרד הפרסום תציינו בנקודות שליוויתם תיקי לקוחות וניהלתם מדיה חברתית. באפשרות הראשונה אתם מציגים רשימת עיסוקים לא ממוקדת, בעוד שבאפשרות השנייה אתם מציגים את עצמכם כמועמדים בעלי שלל יכולות בעולם הפרסום והשיווק.

נהוג לצמצם את קורות החיים לעמוד אחד, למרות שגם קורות חיים בני שני עמודים אינם חריגים מאוד. בכל מקרה תמצות של המידע ישפר את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה. כאשר אנחנו מציגים למעסיק פוטנציאלי כמות רבה של מידע אנחנו לוקחים את הסיכון שהוא יקבל רושם שונה מזה שהתכוונו אליו. חשוב לזכור שזה בהחלט לגיטימי לא לציין ניסיון תעסוקתי גם אם הוא ישנו, זאת במקרים בהם הוא אינו רלוונטי למשרה. אם חשוב לנו לשמור על רצף תעסוקתי, אבל איננו רוצים להכביר במילים על תפקידים לא רלוונטיים ניתן לסכם אותם בשורה כללית לדוגמה: 2011 - 2013: עבודה בתחום האדמיניסטרציה.

כך לא נבזבז את תשומת הלב היקרה של המעסיקים הפוטנציאליים שלנו על מידע שאנו בעצמנו יודעים שאינו רלוונטי לתפקיד, ונוכל לקצר ולמקד את קורות החיים. זכרו שכותרת זו יכולה להיות עדיפה על פני מידע שעלול להציג אותנו באופן שלילי. אנחנו לא רוצים לייצר את הרושם שהחלפנו מקומות עבודה בתדירות גבוהה מידי.

אין לכם ניסיון תעסוקתי? עדיין יש לכם סיכוי!

חוסר ניסיון תעסוקתי בהחלט מציב אתגר בפני מי שמנסח קורות חיים. בין אם מדובר בחיל משוחרר, סטודנט או אפילו אמא שחוזרת לשוק העבודה אחרי מספר שנים בהן טיפלה בילדים קטנים, הדף הריק הניצב בפנינו מאיים הרבה יותר כשאנחנו לא בטוחים כיצד למלא אותו. חשוב לומר שניסיון תעסוקתי הוא חשוב אך הוא לא הפקטור היחיד בבחירת מועמד למילוי תפקיד. אז קודם כל, אתם ממש לא חייבים לציין את הניסיון התעסוקתי בראש קורות החיים. למשל, אם ההשכלה שצברתם מרשימה יותר, או שלקחתם חלק פעיל בהתנדבות למען הקהילה ציינו זאת קודם. כאשר הניסיון התעסוקתי אינו רב, חשוב למצוא דרכים נוספות להציג את היכולות שלכם, בין אם בהקדמה קצרה לקורות החיים, תחת כותרת "כישורים נוספים" או בתיאור ההשכלה או השירות הצבאי נניח. אם יש לכם ניסיון קודם אך הוא אינו רב, שימו לב שאתם מפיקים ממנו את המירב. אל תסתפקו בכותרת לקונית, הרחיבו בנוגע למיומנויות שרכשתם או תחומי אחריות שהייתם אמונים עליהם.

טיפים נוספים

רבים מרגישים רצון לרענן את הפורמט העייף של קורות החיים. במיוחד כאשר חיפוש העבודה נמשך עוד ועוד, אנחנו מרגישים שקורות החיים שלנו זקוקים לניעור כדי לתת לנו יתרון כלשהו על המתחרים. שאלות רבות שעולות הן האם כדאי לצרף תמונה? האם כדאי לכתוב תמצית או הקדמה למסמך קורות החיים עצמם? האם לציין תכונות אישיות בולטות? התשובה לשאלות אלו משתנה מתחום לתחום ומשנה לשנה. לכן חשוב לעשות תחקיר קטן בנוגע לתחום בו אתם מעוניינים להשתלב. נסו לחפש דוגמאות באינטרנט ומאמרים מקצועיים בנושא. שימו דגש במיוחד על התחום והמקצוע אליהם אתם מתמיינים. קורות חיים למקצועות טכנולוגיים לדוגמה הרבה פעמים יתאפיינו במעט מלל והרבה מונחים טכניים, בעוד קורות חיים למקצועות החינוך יכילו ניסוחים נרחבים יותר של חוויות מהניסיון התעסוקתי וההתנדבותי. נסו לעשות את התחקיר המתאים לענף התעסוקתי שלכם, ואם אתם מתמיינים ליותר מתפקיד אחד או למספר תחומי עיסוק כדאי להכין כמה נוסחים לקורות החיים בהתאם. בהצלחה!

בשיתוף ניב רווח, בשיתוף ניב רווח
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully