וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת מיליון הדולר - כיצד לאתר בעל מקצוע טוב ואמין?

בשיתוף טוב תודה, בשיתוף טוב תודה

11.2.2020 / 14:27

כשצריך לתקן משהו בבית, כשמגיע הזמן לשיפוץ, כשצריך להגיע לטסט לרכב מוכן - צריך למצוא איש מקצוע מתאים - מאגרי המיגע דוגמת טוב לדעת מאפשרים לעשות זאת בנוחות

עובד. depositphotos,
בעל מקצוע/depositphotos

זה קורה מדי פעם. שפתאום אתם נזכרים שמועד הבדיקה השנתית של הרכב מתקרב, או שהנה הגיע הרגע לשיפוץ שחיכיתם לו כל כך, או שמרפי קפץ לבקר וגרם לאחד ממכשירי החשמל בבית להתקלקל. כדי לבצע את העבודה או לתקן את המכשיר שהתקלקל, אתם צריכים מישהו מקצועי, וכולנו הרי יודעים שאחד הדברים הקשים ביותר שיש הוא למצוא בעל מקצוע טוב, כזה שיעשה את העבודה כמו שצריך או שיתקן את המכשיר באופן מהיר ואמין.

ואכן, איתור בעל מקצוע טוב, יכול לעשות הבדל של שמים וארץ בחוויה שלכם. זה אמנם מאתגר, אך לא בלתי אפשרי, ומאמר זה ינסה להנחות אתכם צעד אחר צעד בתהליך, תוך שמירה על התקציב שלכם מצד אחד, ועל השפיות שלכם מצד שני.

1. דעו מה אתם מחפשים - אם מדובר במשהו נקודתי שאתם נדרשים אליו, כמו תיקון מזגן או צביעת קיר, יהיה לכם קל יותר לחפש בעל מקצוע. אבל אם מדובר בפרויקט גדול, כמו שיפוץ או בניית בית, עדיף שתתכננו מראש ותגיעו עם תכנית וכמה רעיונות מראש. ברגע שתבינו מה בדיוק לשאול, זה יעזור לכם לדעת מה לחפש ולהתמקד בחיפוש אחר האדם המתאים ביותר לעבודה.

2. שאלו חברים, קרובי משפחה ומכרים - ברובן המוחלט של הפעמים, מישהו בסביבה שלכם נזקק אי פעם לביצוע עבודה או פרויקט דומה לזה שאתם מתכננים. לכן התחילו לשאול אנשים שאתם מכירים ובקשו גם מהם לשאול מכרים שלהם. כמעט בטוח שמישהו מהם ייתן לכם כיוון או אפילו יפנה אתכם במדויק לאדם שאתם צריכים.

3. ערכו ראיון טלפוני או פנים אל פנים - פנו אל בעלי המקצוע שהציעו לכם וראיינו אותם. בשיחת ראיון זו, שאלו אותם את כל השאלות שרק עולות בדעתכם. התייחסו גם לעבודות דומות שעשו בעבר, בקשו המלצות ושאלו מתי יוכלו להתחיל לעבוד ותוך כמה זמן להערכתם תבוצע העבודה. הפעילו את האינסטינקטים שלכם והקשיבו לתחושת הבטן, זה יעזור לכם למיין את בעלי המקצוע במהלך הריאיון.

4. בקשו לפחות 3 הצעות מחיר - לאחר שניפיתם חלק מבעלי המקצוע בראיונות, קבלו לפחות 3 הצעות מחיר כתובות והשוו ביניהן. שימו לב שהן כוללות את אותם החומרים או סוג העבודה בכדי שיהיה לכם בסיס איתן להשוואה. אל תהססו להיכנס למשא ומתן על ההצעות, במקרה הכי גרוע, הן יישארו כפי שהן, במקרה הטוב, תצליחו להפחית עלויות.

5. בדקו רישיונות והיסטוריית תביעות - רוב בעלי המקצוע רשומים כיום במאגרים מסודרים, כמו למשל חשמלאים, קבלני שיפוצים, מדבירים ועוד. נסו לאתר אותם במאגרים אלה, זה יוסיף לאמינות שלהם. אם אין מאגרים רשומים של אותו מקצוע, בקשו מהם תעודות מקצועיות רלוונטיות. בנוסף, חפשו באינטרנט אחר תביעות שהיו מעורבים בהן ובדקו על מה הן נסובו.

6. בקשו ובדקו המלצות - דברו עם לקוחות עבר ולקוחות נוכחיים של בעלי המקצוע. להם יש את הניסיון הטוב ביותר והם יוכלו לחלוק איתכם את החוויה שבעבודה עימם. חפשו ברשתות החברתיות ובאינטרנט ביקורות והמלצות (או דיס-המלצות) עליהם. היכנסו גם לאתרים נייעודיים שמרכזים במקום אחד בעלי מקצוע מומלצים, כמו "טוב תודה" שם תוכלו למצוא את הדירוג של אותו בעל מקצוע, כיצד הוא מדורג ומה אנשים כתבו עליו.

7. חתמו על הסכם - זהו השלב האחרון בינכם לבין בעל המקצוע שבחרתם וחשוב ביותר שתיישמו אותו. נסחו הסכם מפורט ביניכם וודאו שהוא כולל את מהות העבודה, את כל השלבים שלה ומה בדיוק יתבצע בכל שלב, באילו חומרים ייעשה שימוש (אנו ממליצים אפילו לרשום את מספר הדגם הסוג או החומר), מי יספק את החומרים, מה יהיו לוחות הזמנים ואת מועדי התשלום בהתאם להתקדמות בעבודה. כמו כן, אם יהיה שינוי במהלך הפרויקט, אל תתעצלו, ושנו בהתאם לכך גם את הסעיף הרלוונטי בהסכם.

ההבדל בין בעלי מקצוע לפרויקט גדול ולעבודות קטנות

אין ספק שיש הבדל בין איתור בעל מקצוע לפרויקט יחיד וגדול לבין מציאת בעל מקצוע לעבודה קטנה אחת או יותר. מדובר בחיפוש שונה לחלוטין, הן מבחינת השקעת המשאבים שלכם, כמו זמן והיקף החיפוש, והן מבחינת רמות הלחץ והחרדה אם תחוו כישלון. בכל זאת, כשמדובר בפרויקט גדול, חשוב מאוד לבצע את כל בדיקות הרקע האפשריות על בעל המקצוע לפני שתיקשרו איתו בהסכם, על מנת לצמצם טעויות. ובדיקה כזו לוקחת זמן ושואבת הרבה מאוד. לעומת זאת, לפרויקט קטן תקדישו פחות משאבים, גם כי פרק הזמן שלו קצר יותר וגם כיוון שקל יותר לנהל אותו ולפקח עליו.

היתרונות בעבודה עם חברה גדולה

בכל מקרה, בין אם מדובר בפרויקט גדול ובין אם בפרויקט קטן, מומלץ להשתמש באתרי אינטרנט כמו "טוב תודה", שמרכזים תחת קורת גג אחת את כל המידע שאתם צריכים על בעל המקצוע.

עבודה עם אתרים כאלה מתחילה אמנם באיתור בעלי מקצוע מומלצים ובקריאת חוות דעת עליהם, אך כדאי גם לפנות אליהם דרך האתר, מכמה סיבות. ברגע שהפנייה אל בעל המקצוע מתבצעת מהאתר עצמו, גם המעקב אחריה יכול להמשיך ולהתקיים. בנוסף, אתר "טוב תודה" למשל, יוודא שאכן קיבלתם מענה על פנייתכם ובסיום העבודה ייצור עימכם קשר כדי לוודא שהיא אכן התבצעה ולשביעות רצונכם המלאה.

יתרון נוסף של עבודה עם אתרים כדוגמת "טוב תודה" הוא הגב שאתם מקבלים אם חלילה נוצרת בעיה מול בעל המקצוע. במקרה כזה, האתר יסייע לכם בהתנהלות מול אותו בעל מקצוע ובמידת הצורך יעזור לכם לאתר בעל מקצוע חלופי.

ועכשיו, לאחר שאתם מצוידים בכל הטיפים למציאת בעל מקצוע אמין ומנוסה, ולאחר שהבנתם שהנחיתה שלכם תהיה רכה יותר אם תשתמשו באתרים ייעודיים כמו טוב תודה, אין יותר סיבה אמיתית לחשוש אם מרפי יחליט לבוא לבקר...

בשיתוף טוב תודה, בשיתוף טוב תודה
  • עוד באותו נושא:
  • מקצוענות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully