וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה אזחימאן: חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המדינה

בשיתוף קפה אזחימאן, בשיתוף קפה אזחימאן

11.2.2020 / 14:09

כבר תקופה ארוכה שאנחנו מביאים לכם, הקוראים, את המידע על בתי העסקים הותיקים ביותר במדינה, הפעם יש לנו הרגשה שמדובר בשיא. על הפרק "קפה אזחימאן", קפה ערבי ירושלמי אשר מפנק את תושבי ירושלים ומבקריה כבר 99 שנה

אריזות שונות של קפה אזחימאן. Raef Design®,
אריזות שונות של קפה אזחימאן/Raef Design®

שני מפיקים של מערכת "המומחים", חבר'ה שמכורים לנוזל השחור, יצאו לעיר הקודש, לבית הקפה המיתולוגי "קפה אזחימאן" הקיים משנת 1921, ברחוב בית הבד 6 בשער שכם. אלו הם הרשמים שלהם מהמקום.

קפה אזחימאן הוא לא עוד בית קפה וגם הרבה יותר מרשת של כמה חנויות, אלא מוסד עוצמתי, שורשי ומרגש, חלק בלתי נפרד מאופייה המיוחד של העיר ירושלים. העסק הוא עסק משפחתי מלפני קום המדינה, כאשר בני משפחת אזחימאן היו מי שהביאו את הרעיון והקפה לארץ. בתחילה הכינו את הקפה באופן ידני בבית, אך לאור הביקוש הרב, החלו לחלק את הקפה ולמכור אותו לאנשים תוך כדי תנועה בעיר העתיקה והסביבה, עד אשר נפתחה החנות עצמה.

המסורת ההיא חיה ונושמת גם היום, מכירת קפה אסלי ומוצרים נלווים מיוחדים. מי שכיום מנהל את העסק הוא בן הדור השלישי, מחמוד אזחימאן, לאחר שנים רבות שתערובת הקפה הנמכרת הייתה של סבו, הוא קיבל החלטה כי רוצה שהקפה המשפחתי יהיה איכותי בצורה שאי אפשר יהיה לחקות זאת, לצורך כך החליט לחקור את עולם הקפה כולו.

הרכב שחילק קפה בשנות ה-50 והחנות שנפתחה. יח"צ,
הרכב שחילק קפה בשנות ה-50 והחנות שנפתחה/יח"צ

זה כלל נסיעות לטורקיה, איטליה, גרמניה וכלל ארצות אחרות ל"אגודה העולמית לקפה הייחודי" שנקרא SCA (Speciality Coffee Association) בנוסף ללימודים בבית הספר IBCA (International Barista and Coffee Academy) המתמחה בבריסטה וקפה, עם תעודת CSC (COFFEE SCIENCE CERTIFICATE) אשר למד את הכימיה של הקפה וההשפעה של האינטראקציה בין מרכיביה על הטעם שלו.

כאשר סיים את לימודיו, חזר לארץ, שינה את תערובת הקפה, הטעם החדש קלע בול לטעמם של הלקוחות הישנים וחדשים כאחד, ומאז לא הסתכל לאחור. בשנת 2014 פתח את המפעל המשפחתי בעטרות והחל לפזר את הקפה בחנויות השונות, מאז ועד היום כמות הלקוחות היא שוברת גבולות.

מעבר לחנות הראשונה בשער שכם, למשפחה יש שני סניפים נוספים בירושלים, בבית חנינה, ברחוב הראשית 24 וברחוב סלאח אל דין. בכל אחד מהם אפשר למצוא קפה אספרסו, פולים וגם טחינה, קפסולות, קפה פילטר, מוצר חדש של קפה בטעמים שונים, אגוזים, וניל, שוקולד, כמו גם מכונות אספרסו שונות, מכונת פילטר, מקינטה ושאר מוצרים נלווים לקפה.

מוצר חדש הינו מנות קפה לדרך (טו-גו) אשר נותנות את הטעם של הקפה הערבי שמכינים בפינג'אן, אך בקלות של קפה שחור שמכינים בדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קפה באריזה אישית לדרך (טו-גו). Raef Design®,
קפה באריזה אישית לדרך/Raef Design®

הסיפור המשפחתי של קפה אזחימאן לא הפסיק לרגש אותנו כאשר כל כמה דקות למדנו על עוד פרטים מרגשים מההיסטוריה של המשפחה, שהיא לכל דבר ההיסטוריה של המדינה. גם הלוגו והשקית של הקפה הוא המקורים משנת 1933.

סבא של מחמוד רצה כי הלוגו יהיה בלבוש של מלצר אשר מחזיק מגש עם קפה וכוס מים, לבוש בבגדים עם המכנסיים הרחבים והחולצה עם ווסט לבן, כך זה נשאר עד היום.

חשוב לא פחות מהנראות זו גם המקצוענות, האריזה שומרת בצורה מושלמת על הקפה באריזה משולשת של: שכבה ראשונה ניילון נטול PPA, שכבה שנייה של אלומיניום ושכבה שלישית של שכבת ניילון שמונעת כניסת אויר.

בקפה אזחימאן ,כל מוצרי המדף מטופלים בחנקן (נטרוגן), העוזר להוציא החמצן החוצה לא נותן למוצרים להתקלקל, עם חיי מדף ארוכים יותר ושומר על איכות הטעם של הקפה.

קפה אזחימאן, את ההיסטוריה מרגישים בכל לגימה, טעם משובח של 100 אחוז קפה ערבי אסלי, תערובת שהיא קסם לכל דבר.

להזמנות ובירורים: 02-6780028

או במייל Info@izhiman.ps

עמוד הפייסבוק בערבית

עמוד האינסטגרם

עמוד הפייסבוק בעברית

בשיתוף קפה אזחימאן, בשיתוף קפה אזחימאן
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully