וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב חדר נוער: מה חשוב לקחת בחשבון?

בשיתוף האוס אין, בשיתוף האוס אין

10.2.2020 / 10:29

עיצוב חדר הוא הזדמנות לאפשר לנער המתגבר לעצב לעצמו פינה בה ירגיש בנוח ושתבטא את אישיותו המתפתחת. מה כדאי לדעת כשמעצבים חדר נוער?

חדר נוער. הום אין,
חדר נוער/הום אין

עבור הורים רבים התקופה בה ילדיהם נכנסים לגיל ההתבגרות והופכים לבני נוער היא מהתקופות המאתגרות ביותר בחייהם, שכן בגילאים אלו מפתחים הילדים עולם שלם של רצונות וצרכים חברתיים שונים, אשר פעמים רבות קשה להורים לזהותם ולתת להם מענה הולם.

כאשר בני הנוער הצעירים שלנו מקבלים חדר משלהם, זו יכולה להיות הזדמנות פז לסייע להם ליצור לעצמם פינה נעימה ו"אישית", כזו בה ירגישו בנוח ויוכלו להעביר בה את זמנם הפנוי, לעשות את המטלות הנדרשות מבית הספר וכו'. להלן כמה רעיונות כלליים, החל מבחירת רהיטים לנוער והזמנת הפריטים הנכונים ועד האופן בו ממקמים אותם בחדר, אשר יסייעו לכם ולבני הנוער שלכם לעצב יחדיו חדר הולם ומספק מכל הבחינות.

מיטה וחצי וארון בגדים הולם - בחירת רהיטים לנוער

בתור התחלה חשוב להבין כי ישנם כיום בשוק רהיטים לנוער ומוצרים מיוחדים המיועדים לגילאים אלו, ובאים לתת מענה לבעיות וצרכים ידועים מראש, כאלו המשותפים לבנות ובני נוער רבים. דוגמה טובה לפריט ריהוט שכזה הוא מיטה וחצי - כשמה כן היא, מדובר במיטה אשר רוחבה נע בין זה של מיטת יחיד לזה של מיטה זוגית, וגודל זה מספק לבני הנוער בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים - מיטה גדולה יותר מזו של הילדים שהם כבר לא, אך עדיין לא מיטה זוגית "מלאה".

דוגמה טובה נוספת לרהיטים לנוער אשר פופולאריים ביותר בקרב קבוצת גיל זו היא ארון בגדים ייעודי - ישנם אינספור ארונות בגדים שונים כמובן, ובני נוער (ובעיקר בנות נוער...) לרוב מעוניינים/ות בארון משולב ומגוון, כזה המכיל חללים בגדלים וצורות שונות, מראה גדולה, את האפשרות לאחסן בו כמויות גדולות של בגדים וחפצים ועוד. ארון ייעודי לבני נוער יסייע לחסוך מקום רב ערך בחדרם ולספק להם את כל מה שהם צריכים/ות מבחינת שטח אחסון וכו'.

סידור דינמי וגמיש - לא לתכנן לטווח הרחוק מדי

נקודה חשובה נוספת בעיצוב חדר לבני נוער הוא לא לתכנן לפרק זמן ארוך מדי קדימה - בני הנוער יגדלו במהרה מהשלב בו הם נמצאים ויהפכו לאנשים צעירים מהר יותר משנדמה לנו. לכן, יחסית בהקדם הם גם ירצו לשנות ולעצב מחדש את חדרם (גם עוד בהיותם בגילאי ההתבגרות, כאשר האופנות והטרנדים השונים משתנים במהירות).

לכן, מומלץ לעצב את חדר הנוער בצורה יחסית גמישה ודינמית - ללכת על רהיטים קלים יחסית אותם ניתן להזיז בקלות, במידה ובונים את הבית לא לבנות חדר בו הכל מובנה (מיטה בנויה וקבועה, שטיח מקיר לקיר וכו') אלא חדר ניטראלי יחסית אותו ניתן לשנות במידת הצורך וכו'. נרצה ליצור חדר בו בני הנוער יכולים להחליט בעצמם כיצד הוא יסודר ויעוצב, וכך גם יוכלו להתאים את עצמם ואת חדרם לאופנות המתחלפות המאפיינות גילאים אלו...

*** רשת האוס אין מייצרת ומשווקת רהיטים לחדרי ילדים ונוער וריהוט לכל הבית מעץ מלא ובהתאמה אישית.

בשיתוף האוס אין, בשיתוף האוס אין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully