וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על החשיבות בכתיבת תוכן לאתר שלכם

בשיתוף בלו פן ארטיקלס, בשיתוף בלו פן ארטיקלס

10.2.2020 / 10:03

כאשר אנו מעריכים טקסט, חשוב לבחון אותו מכמה היבטים שונים. מהי משמעות הסוג ויעודו? בחינת רמת הכתיבה, בדיקת הצורך וכן רמת הציפיה שלנו מהתוכן הכתוב. במאמר זה נדון בסוגיות אלה בהרחבה כדי להבין מדוע באמת התוכן חשוב כל כך?

תוכן. depositphotos,
תוכן/depositphotos

סוג התוכן

סוגי התכנים השונים הם בעלי חשיבות רבה כי הם אלו שיקבעו את הדרך בה הקורא יעבד אותם ואת משמעותם. הנה הסבר קצר על סוגיו הנפוצים:

תוכן אינפורמטיבי - נכתב באופן המעניק לקורא מידע לגבי אתרכם, למשל, דף הבית או אודותינו יכתבו באופן אינפורמטיבי בו תוכלו לספר לקוראים מי אתם? מה אתם עושים ומה הם יכולים למצוא באתרכם?

תוכן שיווקי - נכתב באופן אשר יגרום לקורא לרצות לרכוש מכם מוצר או שירות ויניע אותו לפעולה, כאשר הכתיבה עצמה תכתב באופן מכירתי. מאמרים שיווקיים מסתיימים עם משפט "הנעה לפעולה" בו הגולש מתבקש להשאיר את פרטיו או ליצור עמכם קשר טלפוני או דרך טופס צור קשר באתר.

תוכן לבלוג - תכנים המיועדים לבלוג נכתבים באופן אישי, בסגנון בו הכותב פונה אל הקוראים, מספר להם סיפור ומושך אותם לרצות להמשיך לקרוא את הכתוב בשקיקה. אין זה משנה אם מדובר בסיפור אישי המגולל חוויות מרתקות במאמר או אם מדובר במאמר בו הכותב יעניק לקוראיו עצות שונות ומגוונות לגבי נושאים שונים. כתיבת הבלוג צריכה להיות מעניינת, קולחת ונעימה לקורא ללא קשר לכמות המילים הנכתבים בו.

תוכן לקידום אתרים - לצערנו יש תפישה מוטעית לגבי התוכן המיועד לקידום אתרים, ישנם מקדמי אתרים המשתמשים בו כמכבסת מילים, כאשר לגביהם לאיכותו של הטקסט אין כלל חשיבות משום שה"מכונה" קוראת אותו, אך אין הדבר נכון. כתיבת תוכן לקידום אתרים, צריכה להיות איכותית וברורה בדיוק כמו כל מלל אחר אשר תעלו לאתרכם. ההבדל נובע מהכתיבה אשר תכתב באופן כוללני שאינו מעמיק בפרטים, ותשלב במאמר את מילות המפתח בהתאם להנחיותיו של המקדם.

תוכן מקצועי - קשור לרקע של הכותב בתחום עליו אתם רוצים את המאמר, לדוגמה, מאמרים פיננסים, תוכן מקצועי יכתב על ידי כותבים ברי סמכא אשר מבינים בתחום זה לעומק, והם מסוגלים לכתוב את המאמר מבקיאותם המקצועית בתחום. תכנים מקצועיים יכולים להיכתב על ידי כותבים אשר מומחים בתחומים רבים: מאמרים רפואיים, מאמרי חוק ומשפט, מאמרי תיירות, מאמרי אופנה, מאמרי קולינריה, מאמרי דיאטות ותזונה נכונה וכדומה.

ברגע שתבינו את סוג התוכן לו אתם זקוקים, כך כתיבתו תהיה נכונה ומדויקת יותר גם עבורכם, גם עבור הקוראים וגם עבור מנועי החיפוש השונים.

רמת התוכן

כאמור, רמת התכנים היא חשובה ביותר מכמה סיבות: הסיבה הראשונה היא משום שאתם מעוניינים להציג את עצמכם לגולשים באופן סמכותי, מכובד ואף יוקרתי. הסיבה השנייה היא שרמת התכנים באתרכם עשויה להעיד גם על טיב השירותים שאתם נותנים ועל איכות חברתכם. אם המלל מלא בטעויות כתיב או שאין קשר בין המשפטים וחלקם אף לא קיימים בעברית, יתכן כי גולשים רבים יחושו שהם לא יכולים להתייחס לאתרכם ברצינות, ובוודאי שלא לרכוש ממנו את המוצרים או את השירותים שאתם מציעים.

כתיבה איכותית היא אינה דבר של מה בכך, אם אתם מסתכלים על אתרכם כעל נכס דיגיטלי שיש להשביחו, עליכם להבין כי איכותו של הטקסט היא חשובה לאין ערוך, במיוחד בימים אלו, שגם גוגל עושה עדכונים (עדכון ברט) כדי לשפר את תוצאות החיפוש של הגולש, כדי שיגיע בדיוק לתוצאה אותה חיפש. מכאן שאם התוכן איכותי, נכתב ברמה גבוהה, מקורי, מעניין ויצירתי אזי השקעתכם באתר תניב פירות הן מהגולשים אשר עשויים להפוך ללקוחות פוטנציאלים והן בשל מנועי החיפוש אשר יפנו את הגולשים לאתרכם בעקבות כל המלל הכתוב בו.

חשוב מאד כי תקפידו לקרוא את כל התכנים טרם הם מועלים לאתרכם, הטקסט צריך להיות כתוב בשפה גבוהה, הוא צריך להיות איכותי וקריא וכמובן להיות מותאם ולפנות באופן ברור לכל קהלי היעד אשר אתם מעוניינים בהם.

כמו כן, ישנו עניין המחיר, שוק התוכן פרוץ לגמרי, יש תכנים הנרכשים במאות שקלים אשר לא תמיד מצדיקים את מחירם המופרז. מאידך, קיימים תכנים זולים וזמינים אשר אין בהם באמת את ההקפדה הנדרשת כדי ליצור טקסט איכותי, ולפעמים אף אינם ראויים לקריאה על ידי בני אנוש. כיום, תמצאו מגוון חברות המספקות כתיבת מאמרים איכותיים ברמה גבוהה ומכובדת השווים לכל כיס, בהן תוכלו למצוא את התוכן הנכסף מבלי לשלם אלפי שקלים, ולהשביח את אתרכם בתכנים איכותיים במחיר הוגן.

תוכן. depositphotos,
תוכן/depositphotos

הצורך שלכם בתוכן

אז מהו בעצם הצורך שלכם בתוכן? ובכן, הצורך נובע מההבנה שכדי להתקדם במנועי החיפוש ולמצב את אתרכם במקומות הראשונים, עליכם להזין תכנים חדשים לאתר כל הזמן. חשוב כי יהיה לכם בלוג אליו תוכלו להעלות תכנים מעניינים הקשורים לשירותים שאתם מציעים או נושאים משיקים שהם רלוונטיים גם כן לאתרכם. ככל שתגדילו את כמות התוכן החדש והמקורי, כך הוא יתקדם באופן אורגני באינטרנט. מיצובו במקומות הראשונים יניב עבורכם פניות רבות ואיכותיות של לקוחות המחפשים את שירותיכם או מוצריכם ברשת. כך תוכלו גם להגדיל את הכנסתכם העתידית, שכן זהו גלגל בו אתם משקיעים כסף בתוכן והוא משיב לכם אותו בצורה של לקוחות חדשים.

צורך נוסף שיש לכם הוא הערך המוסף לגולש. כיום בעזרת כלים שונים של אנליטיקס ניתן לנתח את משך השהות של הגולש באתר שלכם. ככל שהגולש נמצא זמן ממושך יותר, ועובר מספר דפים רב יותר, כך הדבר מעיד על איכותו של האתר. אם אתם דואגים להזין תכנים חדשים ומעניינים עבור גולשיכם, תוכלו לצבור קהל גולשים קבוע אשר יחכה לקרוא אותם, ואף ימליץ על האתר לגולשים נוספים. אם תשקיעו ותתמידו בכך תוכלו אף להפוך לאוטוריטה בתחומכם, ולהגדיל את כמות הגולשים באתר.

כמו כן, על התוכן להיות קריא וברור, לקוחות חדשים אשר נכנסים אל אתרכם, זקוקים למידע זה כדי להבין מהם השירותים שאתם מציעים? מי אתם? כמה זמן אתם קיימים ומהו התהליך הנדרש בעבודה עמכם או רכישת המוצרים שאתם מציעים? ככל שהטקסטים ברורים יותר, כך קל ונעים יותר לגולש לשהות באתר, דבר המעצים את חווית המשתמש שלו, אשר גם לה תפקיד חשוב ביותר.

תוכן. depositphotos, יהונתן אופק
תוכן/יהונתן אופק, depositphotos

מה צריכות להיות הציפיות שלכם מהתוכן?

דבר אקוטי בכתיבה בשפה העברית הוא - שאין כותבים בעברית כפי שמדברים. דורות על גבי דורות של כותבים, עיתונאים, אנשי רוח והוגי דעה הקפידו תמיד לשמור על העברית הכתובה ברמה גבוהה ואיכותית, אך בדורותינו אנו משהו הלך לאיבוד. כיום ניתן למצוא יותר ויותר את שפת הדיבור מושחלת אל הטקסטים הכתובים. הדבר מניב מספר בעיות: זילות השפה, דלות השפה, חוסר שימוש במילים נרדפות, חוסר העשרת השפה ולבסוף גם חוסר בהעשרת ידיעותיו של הקורא ואף טיפוח של בורות וחוסר ידע.

במשך שנים רבות הודגשה החשיבות בקריאתם של ספרים, משום ששם במלל הכתוב אנו יכולים למצוא מילים חדשות שאנו לא מכירים ולהעשיר את אוצר המילים שלנו. כך למעשה נלמדת השפה על בוריה, מעשירה את הידע ואת הדעת ותורמת להתפתחות האינטליגנציה. דור האינטרנט אינו קורא ספרים, התכנים שהוא קורא באתרים השונים אינם תמיד מדויקים, אינם תמיד כתובים נכון והם לא מעשירים את השפה כפי שהיה בתקופת הספר.

מבט קדימה אל דור העתיד של ילדינו מלמד שאם לא נדרוש תוכן איכותי, ברמה גבוהה המשבח את השפה העברית, אזי נשאר עם דור שלא ידע לדבר עברית נכונה, ולעולם לא ידע שלמרות שעברית היא שפה קשה היא גם שפה יפה ומיוחדת במינה.

לכן, ציפיותיכם מהתוכן צריכות להיות כאלו אשר גם יציגו את אתרכם בצורה הולמת, יתנו ערך מוסף לגולש והכי חשוב שיהווה ערך ומקור למידה לדור העתיד אשר מבלה את זמנו באינטרנט בגלישה לאתרכם.

בשיתוף בלו פן ארטיקלס, בשיתוף בלו פן ארטיקלס
  • עוד באותו נושא:
  • תוכן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully