וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אחראי לתוכן שלכם? אתם ורק אתם!

בשיתוף בלו פן ארטיקלס, בשיתוף בלו פן ארטיקלס

9.2.2020 / 16:47

כמו שלא תיתנו למישהו אחר לנהל לבד את העסק שלכם כך אינכם יכולים לתת לחברת תוכן להיות אחראית על כל התוכן באתר שלכם ללא כל פיקוח

תוכן אתרים. depositphotos,
תוכן/depositphotos

כל בעל אתר יודע שעליו לשלב גם תכנים טקסטואליים כחלק מבניית המיתוג באתר. העמודים הבסיסיים באתר כמו עמוד הבית, עמוד אודותינו, פרטים על שירותי החברה ומאמרים מקצועיים המשתלבים בבלוג הכרחיים עבור הקוראים.

המידע הכתוב באתר משמש כקשר הראשוני ביניכם לבין הגולשים. באמצעותו תוכלו להציג את החברה והמותג שבניתם. בין אם אתם נותנים שירות בודד או בין אם זו חברה המעסיקה מאות עובדים.
אז למה בעצם אתם אחראים על התוכן באתרכם כאשר יש צוות שלם של כותבי תוכן, מקדמי אתרים, בוני אתרים וכדומה? התשובה במאמר שלפניכם.

הבסיס של התוכן

בבסיסו של התוכן תרצו לכתוב אודות החברה, על המוצר או השירות שלכם, על הצוות שלכם ואולי אף מספר אנקדוטות חביבות נוספות שתרצו שהגולשים שלכם יקראו באתרכם. למי מכם שמתחזק גם בלוג באתרו, מבין את החשיבות מאחורי כתיבת מאמרים שיסייעו לאתר הן מבחינת הערך המוסף עבור הקורא והן מבחינת קידומו של האתר באופן אורגני במנועי החיפוש השונים. חשוב מאד שלא תנסו לכתוב את התוכן לבדכם מכמה סיבות:

הראשונה היא שפעמים רבות אתם משוכנעים שתמצאו את הזמן לעשות זאת, אך בפועל הדבר כמעט ובלתי אפשרי מפאת חוסר זמן ועיסוקים נוספים שונים.

הסיבה השנייה נובעת מכך שגם אם אתם כותבים נפלאים, לא תמיד תדעו לכתוב באופן הנדרש לכם. הכוונה היא שכותב תוכן מקצועי משלב מילות מפתח בצפיפות מסוימת, אשר מסייעת לאתר שלכם לעלות בדירוג מנועי החיפוש.

כמו כן, כותב תוכן מקצועי ידע לשלב תוכן אינפורמטיבי שמטרתו לתת לקוראיכם מידע חיוני לגבי האתר שלכם. הוא יודע לכתוב תוכן שיווקי אשר מטרתו לגרום להנעה לפעולה כך שישאירו את פרטיהם בדף "צור קשר" או שיתקשרו אליכם לקבלת מידע נוסף לגבי מוצר או שירות שאותו אתם מקדמים באתר.

במאמרי הבלוג, כותב תוכן המתמחה בכתיבה זו, יפנה לקוראים שלכם בפן אישי. הוא יגולל בפניהם סיפור מעניין או שישתף אותם בחוויותיו האישיות הקשורות באופן ישיר או עקיף לנושא אותו אתם מקדמים באתר.

הסיבה השלישית, כדי לכתוב תוכן מעניין, יצירתי, מרגש, סוחף ומקורי יש צורך לדעת לכתוב באופן מקצועי. כדי להעשיר את האתר ולשבח את השפה, יש צורך להיות בקיאים במילים גבוהות ונרדפות, פיסוק ודקדוק, הבדלים בין זכר לנקבה וגם יחיד ורבים, שם המספר ועוד חוקים רבים החלים בשפה העברית.

לכן, מומלץ להשתמש בשירותיהם של כותבי תוכן אשר יוכלו לבצע את המשימה בקלות יתרה ולענות על כל ציפיותיכם.

קידום אתרים. depositphotos,
SEO/depositphotos

תפקידו של מקדם האתרים לדאוג לתוכן שלכם - האומנם?

בעלי אתרים רבים אשר מקדמים את אתריהם ברחבי הרשת, חשים כי את האחריות יש להניח על כתפיו של מקדם האתרים, ובכן הדבר חצי נכון בלבד וכדאי שתהיו מודעים לכך.

כאשר אתם רוכשים חבילת קידום מסוימת, היא כוללת בתוכה את כתיבת המאמרים, אבל בפועל אותו מקדם מנהל בראש ובראשונה עסק, הוא מעסיק כותבי תוכן שהוא לא נדרש לשלם להם כסף רב ומספק עבורכם תוכן. במקרה הטוב מצאתם מקדם הגון שמספק עבורכם תוכן טוב או תוכן סביר וקריא, אך לא בכל המקרים גם איכותי, נשוב לנקודה זו בהמשך.

במקרה הרע מצאתם מקדם אתרים אשר מעלה לאתרכם תוכן גרוע מאד, המתבטא הן בכתיבה בלתי ניתנת לקריאה על ידי בני אנוש והן בכתיבה הכוללת בתוכה מילות מפתח שלא ניתן לשלבן בתוך מאמר או כתיבת מאמרים, שאין להם שום קשר לאתרכם ומהווים מצע פורה ללינקים לאתרים אחרים שאותם הוא מקדם. נרחיב על כך מעט.

כתיבה בלתי ניתנת לקריאה על ידי בני אנוש - הכוונה לכתיבה שמורכבת מעברית לקויה, גיבוב משפטים אשר אין קשר ביניהם, תוכן ללא ערך מוסף לקורא או שום איכות כהוא זה, ביטויי מפתח שאינם נכונים וכדומה. ישנם תכנים ברמה כה ירודה שעליהם נאמר "נכתב עבור המכונה" אשר בהם תמצאו ריבוי של מילת המפתח הגורמים לכך שמאמר בלתי ניתן לקריאה.

כתיבה הכוללת בתוכה מילות מפתח שלא ניתן לשלבן בתוך מאמר -פעמים רבות אנו מחפשים ביטויים אשר לא ניתן באמת לשלבם באופן תקין דוגמה מצוינת לביטוי כזה היא "סידור ארונות מטבח מחיר" אומנם ניתן להקיש זאת ברובריקת החיפוש, אך לא באמת ניתן לשלב ביטוי כזה במאמר תוכן איכותי.

לעיתים המקדמים שלכם יעדיפו לקדם מילות מפתח שגויות, רק כדי שאם אנשים יחפשו אותם באופן זה הם יגיעו לאתרכם, תוך התעלמות מוחלטת מהנזק הרב שהם מסבים לתוכן עצמו, לערך המוסף של הקורא וכיום גם למנועי החיפוש בעקבות עדכון ברט.

כתיבת מאמרים שאין להם שום קשר לאתרכם - מי שאינו שם לב למאמרים אשר המקדמים מעלים לאתרו, עלול למצוא עצמו מקדם מאמרים שאין להם שום קשר ולא הקל ביותר לנושא של אתרו, של המוצרים בו ושל השירותים אותם הוא מעניק. המקדמים "שותלים" מאמרים בנושאים שונים לחלוטין בתוך אתרכם כדי לייצר לינקים לאתרים אחרים עליהם הם עובדים, תוך יצירת נזק עצום שהדבר גורם לכם בכל מישור אפשרי.

לכן, חשוב מאד לשים לב לדברים הבאים:

● איזה תוכן מעלה המקדם לאתרכם?
● האם הוא איכותי וכתוב באופן קריא וברור?
● האם הנושאים של המאמרים קשורים לעסק שלכם והאם מילות המפתח נכונות? הן מבחינה תחבירית והן מבחינת החיפוש של ביטויים אלו במנועי החיפוש.

קידום אתרים. depositphotos,
SEO/depositphotos

מדוע האחריות היא שלכם?

ממש כפי שלא תסמכו על כל אדם לנהל את העסק שלכם, כך עליכם להתייחס לנושא התוכן באתר שלכם. לא כל אחד יכול לכתוב עבורכם. אם תתייחסו אל האתר שלכם כאל נכס דיגיטלי שיש לשמרו, תבינו כי כל דבר קטן המתרחש במסגרת אתר האינטרנט שלכם, מצריך את תשומת ליבכם בדיוק באותה המידה שבה הייתם מקפידים על כל פרט ופרט בעסק שלכם.

כאשר אינכם בודקים את איכות המלל, את הכותבים, את המילים אשר מקדמים עבורכם במנועי החיפוש, את עבודת הקידום הנעשית באתרכם ועוד, אתם למעשה מפקירים את הדבר שאמור לתרום להכנסה השוטפת שלכם והעסק שלכם עלול להיפגע.

חשוב כי תוודאו תמיד שהתכנים באתרכם הם התכנים הרלוונטיים עבורכם. אם אינכם מרגישים שמקדם האתרים שלכם מסוגל לייצר עבורכם את התכנים שאתם רוצים, תוכלו לפנות באופן עצמאי אל קופירייטרים אשר יוכלו לבצע את כתיבת התוכן באופן מקצועי לחלוטין ובהתאם לדרישותיכם וציפיותיכם.

לסיכום, בדקו היטב את אתרכם, קראו את המאמרים המוזנים אליו, ודאו כי הם אכן עונים על הצרכים שלכם ומייצגים הן אתכם והן את העסק שלכם בצורה נאותה וראויה, ושמרו על המעקב באופן קבוע כדי שתמיד תוכלו להוביל ולקדם את אתרכם באופן הטוב והמקצועי ביותר.

בשיתוף בלו פן ארטיקלס, בשיתוף בלו פן ארטיקלס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully