וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאבי ברכיים - הסיבות והפתרונות

בשיתוף אפוסת'רפי, בשיתוף אפוסת'רפי

9.2.2020 / 8:47

רבים, בעיקר בגילאים מבוגרים יותר, סובלים מכאבים בברכיים המשבשים את שגרת החיים. מה גורם לכאבים אלה ואיך אפשר להתמודד איתם?

כאבי בירכיים. pixabay,
ברכיים/pixabay

לא מעט אנשים חווים בשלב כלשהו בחייהם כאבי ברכיים. כאב ברכיים הוא כאב אשר יכול להגרם בכל גיל, לכל אדם וממגוון סיבות שונות. חלק מאותן סיבות לכאבי ברכיים קשורות לברכיים וחלק מאותן סיבות אינן קשורות באופן ישיר לברכיים אלא נוגעות לפגיעה במערכת אחרת, אשר המוח יכול לפרש כבעיה בברך.

כאשר מקור הכא הוא בברך עצמה, הרי שהוא יכול להעיד על בעיה במיניסקוס, בעצם התומכת, במפרק או בסחוס. כאב שמקורו מחוץ לברך כגון בפרק הירך או הגב, ידרוש בדיקה שונה לסיבות שבגינן הוא נגרם. לרוב רופא או אורתופד ידע להעריך את המקור לכאב באמצעות בדיקת מיקום הכאב ובירור אודות מתי הכאב הופיע, מה מקל על הכאב, מה מחמיר אותו, גיל המטופל ועוד.

אבחון כאבי ברכיים- כיצד?

מרבית כאבי הברכיים יעברו תוך פרק זמן קצר. אולם, במידה וכאבי הברכיים לא עוברים זה הזמן לפנות לרופא. הרופא בוודאי יפנה את האדם לבדיקות הדמיה על מנת למצוא את מקור הכאב. חשוב לדעת שהגורמים הנפוצים לכאבי ברכיים הם: דלקת אשר תגרום בין היתר לברך להיות אדומה, חמה או נפוחה, דלקת מפרקים, חבלה או פציעה כלשהי בברך כתוצאה מפעילות ספורטיבית, נפילה ועוד, קרע במיניסיקוס כתוצאה מחבלה סיבובית. קרע זה יכול להגרם ללא שום סיבה לאנשים מעל גיל 40.

קרע מעין זה לרוב ידרוש התערבות ניתוחית. לעיתים כאב הברכיים יכול להגרם כתוצאה משחיקת סחוס - מדובר על כאבים הנפוצים בשל סיבה זו מעל גיל 50 בעיקר. כמו כן, הכאב יכול להגרם כתוצאה משחיקה של פיקת הברך - מדובר על כאב שבא לידי ביטוי בעיקר במעבר בין ישיבה לקימה, בעלייה במדרגות ועוד.

פתרונות לכאבי ברכיים

הפתרונות לכאבי ברכיים יכולים להיות רבים ומגוונים. יש להתאים את הפתרון לסוג ומקור הכאב. כך לדוגמה: כאשר מדובר על כאב שנגרם כתוצאה מדלקת מקומית או מדלקת מפרקים, יש צורך ליטול תרופות נוגדות דלקת אשר הרופא רושם. במידה ומדובר בכאב שנגרם מחבלה או מפציעה, ניתן להיעזר בטיפול פיזיותרפיה ובעיקר לתת לגוף זמן לרפא את כאבי הברכיים. כאשר מדובר במקרה של שחיקת סחוס או פיקת ברך, לרוב לא יהיה לכך טיפול שיכול להפיג לחלוטין את הכאב והאדם יוכל ליטול משככי כאבים התואמים לחומרת הכאב וכן, להעזר בטיפולי פיזיותרפיה.

לא פעם ניתן למצוא מענה לכאבי ברכיים גם ברפואה האלטרנטיבית. כיום מוצעות לא מעט תרופות טבעיות המבוססות על צמחי מרפא וכן, לא מעט תוספי תזונה ואף טיפולים שונים כגון: דיקור סיני, עיסוי רפואי ועוד, אשר יכולים לסייע להפחתה עד העלמת כאבי ברכיים.

בשיתוף אפוסת'רפי, בשיתוף אפוסת'רפי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully