וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח החובה של הנהג הקודם - האם ומתי אפשר להשתמש

בשיתוף אינשורר, בשיתוף אינשורר

6.2.2020 / 16:48

כל בעל רכב מחוייב לרכוש פוליסת ביטוח חובה ולנהוג ברכב לא מבוטח מהווה עבירה על החוק. אך האם מי שקונה רכב יד שניה רוכש גם את הביטוח? לא בהכרח

רכב. pixabay,
רכב/pixabay

רכישת רכב מיד שניה מביאה לעיסוק מתמשך בן שעות אחדות, בהגעה אל בעל הרכב, בחינת הרכב מבחינה ויזואלית והתנסות בנהיגה עליו, בחינת מצבו המכני של הרכב במוסך בדיקות רכב מורשה וקבלת חוות דעת מקצועית, ועם ההחלטה על רכישתו הסדרת התשלום והעברת הבעלות בפועל מן המוכר אל הקונה.

כבר בטרם הנסיעה הראשונית עם הרכב אל הבית, על הרוכש להסדיר את נושא ביטוח הרכב ולוודא כי גם בנסיעה זו הוא מבוטח כחוק ומכוסה מפני כל אירוע או תאונה.

איזה סוג של ביטוח חייב להתקיים כבר מרגע רכישת הרכב?

בעל רכב מחויב כחוק בסוג אחד של ביטוח - הוא ביטוח החובה לרכב. ביטוח זה נועד לכסות נזקי גוף אשר ייגרמו לכל אחד המעורב בתאונה עם הרכב, החל מבעל הרכב עצמו, הנוסעים, נפגעים ברכב אחר המעורב בתאונה וכלה בהולכי רגל. החוק מחייב נסיעה עם ביטוח חובה לרכב בתוקף בכל עת, ונסיעה, ולו הקצרה ביותר, ללא ביטוח חובה בתוקף מהווה עבירה על החוק.

ביטוחים נוספים דוגמת ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב נועדו לכסות נזקי רכוש ולתת מענה באמצעות הרחבות נוספות- הם לבחירת בעל הרכב ולשיקולו ואינם בבחינת חובה חוקית (אם כי בהחלט מומלצים).

ביטוח חובה- לרכב או לנהג?

ביטוח החובה נרכש לרכב בהתאם ליצרן ולדגם, לגיל הרכב ולנתוני הנהג הרשום. ביטוח זה אינו ביטוח אישי לבעל הרכב ו/או לנהג העיקרי בו, אלא ביטוח המכסה כל נהג הנוהג ברכב. האחריות על רכישת ביטוח החובה לרכב חלה אמנם על בעל הרכב, יחד עם זאת נהיגה ברכב ללא ביטוח חובה, גם אם לא בבעלות הנהג, מסכנת את הנוהג ברכב, חושפת אותו לקנסות וסיכון בשלילת רישיון ובמקרה של תאונת דרכים גם לתביעה אישית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רכישת רכב מיד שנייה - האם ביטוח הרכב עובר עם הבעלות?

עם רכישת רכב מיד שניה מתבצעת בין המוכר והקונה העברת בעלות, אשר מעבירה את הרכב ברישומים מן המוכר אל הקונה, כחוק. בעוד שרישיון הרכב, שתקף בזכות תשלום ובדיקה שביצע המוכר, מועבר לרשות הקונה עד לסיום תוקפו (אז יהיה עליו לחדשו) ביטוח החובה לרכב הוא רכושו של מוכר הרכב ואין הוא מחויב להעבירו לידי המוכר. יתרה מזאת, חברות הביטוח מאפשרות לבעלי רכבים אשר העבירו את הבעלות על רכבם לבטל את הביטוח ולהזדכות עליו ואף להעביר את יתרת תקופת הביטוח לרכב אחר/חדש שברשותם (תוך יצירת קיזוז והתאמה על פי נתוני הרכב החדש).

משמעות הדבר היא כי המוכר זכאי להעביר את הבעלות ולבטל/להקפיא/להעביר באופן מידי את ביטוח הרכב, ולהותיר את הרכב הנמכר ללא ביטוח חובה. במקרה כזה על הבעלים החדשים של הרכב לפנות באופן מידי ועוד בטרם שינוע הרכב ממקום המכירה אל חברת הביטוח, ולרכוש ביטוח חובה לרכב, קבוע או אף זמני.

יחד עם זאת, במידה ומוסכם בין השניים כי הביטוח יעמוד על כנו לטובת הרוכש, אין כל מניעה חוקית לכך וחברת הביטוח תכבד את ההסכמה ותעמוד בתנאי הביטוח במקרה הצורך. במקרים רבים כמחווה של שירות ועל מנת לאפשר לרוכש הרכב לבצע השוואת מחירים ובחירה מושכלת של פוליסת ביטוח חובה לרכב, מאפשר המוכר את הותרת הביטוח התקף לטווח זמן מוגבל (ימים אחדים) ואינו פונה לביטול מידי מול חברת הביטוח.

חשוב לציין כי הסכמה זו הינה ברת תוקף לביטוח החובה בלבד, ואינה ניתנת למימוש דומה בפוליסות ביטוח מקיף וביטוח צד ג' המהוות לפני הל הסכם חוזי בין בעל הרכב לחברת הביטוח.

בשיתוף אינשורר, בשיתוף אינשורר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully