וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קודם: בגרות באנגלית או בגרות במתמטיקה?

בשיתוף בגרויות, בשיתוף בגרויות

6.2.2020 / 16:32

מסלולי לימוד שונים דורשים ציונים טובים באחת משתי הבגרויות החשובות - מתמטיקה ואנגלית או בשניהם. איך בוחרים מה לשפר קודם ואיך בוחרים מכון לימודים?

בגרויות. pixabay,
בגרות/pixabay

כבר מגיל צעיר יודע כל ילד שיהיה עליו ללמוד ולעבוד קשה כדי לעבור את בחינות הבגרות. לאורך התיכון ניגשים התלמידים לבגרויות במגוון רחב של מקצועות, וישנם שני מקצועות בולטים המשפיעים רבות על התעודה: אנגלית ומתמטיקה. למעשה, למקצועות אלה מוקדשת תשומת לב רבה, וכדי להקל על התלמידים ולשמור על רמה נאותה, מחלקים את תחומי הלימוד האלה להקבצות של 3, 4 ו-5 יחידות לימוד.

אז מה כדאי לשפר קודם?

למרות המאמצים לסיים את בחינות הבגרות בהצלחה, לפעמים נוצר מצב שבו יש צורך לשפר בגרויות. אולי אתם מתקשים במקצוע מסוים ואולי אתם זקוקים לציון גבוה כדי להתקבל לתכנית לימודים ייחודית. כך או כך, רבים שואלים את עצמם מה קודם? האם כדאי להשלים תחילה את הבגרות במתמטיקה או בגרות באנגלית? ובכן, התשובה אינה חד משמעית והדבר תלוי במה שאתם רוצים להשיג.

כשבגרות באנגלית קודמת לבגרות במתמטיקה

לאנגלית יש מעמד רב במוסדות הלימוד, שכן אתם נדרשים לקרוא מאמרים ולפעמים גם להרצות בשפה הבין לאומית. עם זאת, גם אם האנגלית שלכם אינה מושלמת, תידרשו לקחת קורסי השלמה לשיפור אנגלית באוניברסיטה. מצד שני, קורסים אלה צורכים זמן יקר ולפעמים באים על חשבון קורסי חובה אחרים באוניברסיטה. אז אם אתם מעוניינים לחסוך לעצמכם את הלימודים האלה ולקבל פטור, כדאי לשפר את הבגרות באנגלית. מעבר לכך, בגרות זו חיונית במיוחד למקצועות כמו ספרות אנגלית, הוראת אנגלית או בלשנות אנגלית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כשבגרות במתמטיקה קודמת לבגרות באנגלית

ישנם מקרים שבהם בגרות במתמטיקה קודמת לבגרות באנגלית. ידע במתמטיקה נדרש במיוחד במקצועות הריאליים, שכן המתמטיקה היא הבסיס למגוון רחב של תחומים: לימודי הנדסה (מכונות, הנדסת תוכנה, תעשייה וניהול ועוד), כימיה, פיזיקה או אדריכלות. במקצועות אלה תידרשו להפגין ידע מתמטי רב, ולכן יש צורך להשלים את הבגרות במתמטיקה לפני האנגלית.

ולפעמים שתיהן חשובות באותה המידה

במצבים מסוימים יש צורך לשפר את שתי הבגרויות - מתמטיקה ואנגלית כאחת. זה יכול לקרות, למשל, במקרה שבו אין לבוגר תעודת בגרות מלאה או שתנאי הקבלה לתכנית לימודים נחשקת דורשים ציונים גבוהים בכל המקצועות. לדוגמה, אחד המסלולים המורכבים יותר הקיימים היום הוא מסלול הרפואה, וכדי להתקבל אליו לפעמים חשוב להשלים לא רק את הבגרויות במתמטיקה ואנגלית, אלא גם בגרויות במקצועות כמו ספרות, לשון, היסטוריה או תנ"ך.

כך תמצאו את מכון הלימודים המושלם להשלמת בגרויות

לאחר שהבנו את חשיבותן של הבגרויות במתמטיקה ואנגלית, עלינו למצוא את המכון המתאים שיעזור לנו להשלים את הבגרויות בקלות. אחד החסרונות של השלמת בגרויות לאחר סיום בית הספר הוא שהחומר כבר נשכח מהזיכרון, וצריך לחזור ל"ראש לימודי" ולרענן את כל מה שלמדתם (או שלא למדתם) בתיכון. לפיכך, הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק כאשר אתם בוחנים מכון להשלמת בגרויות הוא מקצועיותם של המורים ומספר שנות הניסיון שלהם בתחום. מורים מקצועיים ומיומנים באמת יודעים להעביר את החומר בצורה מעניינת, כך שלא תרגישו שאתם משלימים בכלל בגרויות, אלא לומדים דברים חדשים (או לחלופין, נזכרים בדברים ישנים שלמדתם לפני זמן רב). שנית, כדאי לבדוק את שעות הפעילות של המכון ולוודא שהוא מסתדר עם סדר היום שלכם. ישנם מכונים שמציעים לימודי בוקר, ואחרים לימודי ערב המתאימים גם לאנשים עובדים.

ולבסוף, גם עניין המחיר חשוב. כדאי לבצע סקר שוק ולבדוק כמה נוהגים לקחת על השלמת בגרויות. כמו כן, אם אתם רוצים לבחור מכון טוב ומקצועי, היו נכונים לשלם מעט יותר. אחרי הכול, מכון שלוקח סכום כסף זול באופן חשוד, עלול להתגלות כמכון בלתי מקצועי שלא יכין אתכם לבגרויות כראוי.

בשיתוף בגרויות, בשיתוף בגרויות
  • עוד באותו נושא:
  • בגרויות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully