וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך גני הילדים משפיעים על ילדנו?

בשיתוף סמינר הקיבוצים, בשיתוף סמינר הקיבוצים

6.2.2020 / 11:53

גן ילדים אינו רק בייביסיטר. הילדים שלנו רוכשים בו מיומנויות קוגנטיביות וחברתיות רבות

גן ילדים. unsplash,
גן ילדים/unsplash

הורים רבים מתייחסים לגני הילדים כפתרון לשמירה על הילדים בשעות היום כאשר הם בעבודה. עם זאת, לגני הילדים יש משמעות רבה כחלק מהתהליך ההתפתחותי של הילד. במאמר זה נבין את חשיבות גני הילדים מבחינה חברתית, קוגניטיבית וכיצד בחירת הגן הנכון עשויה להשפיע על עתידו של הילד

רכישת כישורים חברתיים

בשנים הראשונות לחייו של הילד הוא מפתח את הכישורים החברתיים ואת היכולת לתפקד באופן תקין בקבוצה. האינטראקציה הספונטנית בין הילדים, מסייעת לילד לפתח את הזהות העצמית שלו, מחד, כמו גם לראות עצמו כחלק מקבוצה מגובשת, מאידך.

בשלב זה ניתן לזהות את היכולת של הילד לזהות רגשות בקרב חבריו, להגיב בצורה נכונה בסיטואציה וכן לסגל את היכולת לווסת רגשות כמו: כעס, עצב ואפילו שמחה. בשלבי ההתפתחות השונים המשחק עם הילדים האחרים מתפתח ומאפשר לזהות את הילדים הסובלים מקשיים התפתחותיים, שפתיים או מוטוריים ולסייע להם באיתור מסגרות מתאימות עוד לפני הכניסה לבית הספר היסודי.

תוכנית לימודים פורמלית ובלתי פורמלית

לצד הכישורים החברתיים אותם בונה הילד במהלך האינטראקציה עם קבוצת השווים שלו בגן ועם המטפלות, הגן מעניק מגוון רחב של כלים וכישורים אותם רוכש הילד במסגרת תוכנית הלימודים הפורמלית והבלתי פורמלית. ההבנה הראשונית על משמעותם של חגים, סיפורים המכילים מסרים וערכים או הכרות עם הדרך הנכונה לרכוס את שרוכי נעליו.

יש הטוענים כי חלק ממידע זה הילד יכול לרכוש גם בבית. אך, חשוב להבין כי בדומה לקושי של הורים רבים לסייע בשיעורי הבית בתקופת בית הספר במשך שעה קלה אחר הצהריים, כך גם מרבית ההורים לא פנויים להעניק את כל המידע שהילד יכול לרכוש בגן. בנוסף, הילד מקבל ידע רב ממגוון מקורות כמו מבוגרים אחרים, ילדים בני גילו שאת התנהגותם הוא מחקה וכן הצגות ופעילויות יזומות שנועדו לשמש כבסיס לחינוך שהילד יקבל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הפעילות הפיזית: חלק בלתי נפרד מההתפתחות המוטורית של הילד

פן נוסף בהתפתחות הילד קשור להתפתחות הכישורים המוטוריים שלו. במהלך הפעילויות והמשחקים בגן, הילד מפתח מיומנויות של מוטוריקה גסה ועדינה. כבר בשנים הראשונות המשחק בחול ובמתקנים השונים, ריצה, הליכה, קפיצה ופעילויות תנועה, ספורט ודרמה יסייעו לילדים לחזק את השרירים ולווסת את התנועה והיציבה.

כיום, מחקרים שונים מוכיחים את הקשר השלילי בין רמת הפעילות הגופנית בגיל צעיר לבעיות של השמנת יתר בגיל מאוחר יותר. זהו רק אחד מהאספקטים בהם גן הילדים משפיע באופן ישיר על חייו של הילד בעשורים הבאים.

השפעת גן הילדים על המבוגר שיהיה בעתיד

שנות הילדות הן שנים קריטיות לעיצוב המאפיינים האישיותיים של הילד. במהלך לימודי גננות הצוות החינוכי לומד את החשיבות של כל פעילות בגן ויצירת מרחב למידה פורמלית ובלתי פורמלית, כמו גם ההקשבה לכל ילד תוך איתור מצוקותיו. גן ילדים שפועל בצורה נכונה עם צוות המודע לתפקידו המשמעותי ישפיע על הילד לכל חייו. לסיכום, ניתן לדמות משתלה איכותית בה שתיל זוכה לכמות אור מתאימה, אדמה מדושנת ומים ויכול לגדול לאורך שנים רבות לעץ בריא ומוצק.

בשיתוף סמינר הקיבוצים, בשיתוף סמינר הקיבוצים
  • עוד באותו נושא:
  • גני ילדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully