וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשי, הסוד שמאחורי הקציצה

בשיתוף מחשי, בשיתוף מחשי

25.3.2020 / 14:45

מגיל צעיר אהב עידו דהאן לשהות במטבח וללמוד לבשל ולהכין מנות. כשגדל, החליט להוציא את הידע שלו החוצה ולהביא לכולם את בשורת הקציצות הממולאות הטוניסאיות

מחשי. עומר ישראלי,
מחשי/עומר ישראלי

המפיקים והמפיקות של צוות "המומחים" מאוד אוהבים לאכול. למעשה, חלק נכבד משיחות היום יום סובבות סביב מה נאכל בצהריים ומה כדאי לנשנש אחר הצהריים ובערב. אחת המפיקות סיפרה לנו על מקום קטן, חדש, חמוד ומיוחד שנפתח לא מזמן ברחוב יהודה הלוי 44 בתל אביב - מסעדת אוכל רחוב בשם 'מחשי' שמנוהלת באהבה ונתינה רבה ע"י עידו דהאן.

שלחנו לשם מספר חברי צוות לטעום ואז לספר לנו ולכם האם שווה לקפוץ ולאכול גם כן. אלו הם הרשמים שהביאו מהשטח.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה זה מחשי? ובכן, פירוש המילה "מחשי" זה "ממולא" במקורה הטוניסאי, ובכל הנוגע למסעדה המזמינה הזו, מדובר על קציצות פרגית וירק עטופות בבטטה, קישוא או תפוח אדמה, כאשר קיימת גם גרסה צמחונית נהדרת ללא פרגית.

מחשי עידו דהאן. עומר ישראלי,
עידו דהאן, בעלי מחשי/עומר ישראלי

אגב, הפרגית זוכה שם לכבוד גם "על האש" לבדה, עם תיבול ורוטב סודי ומיוחד של עידו כאמור, היוזם ומקים המקום.

פגשנו במסעדה לא מעט לקוחות שביקשו לאכול את ארוחת הצהריים שלהם עם כמה סוגים של קציצות. יהונתן קריאף, בן 32 שעובד בתחום התיירות סיפר לנו: "יוצא לי לבוא במגע עם לא מעט תיירים בכל יום, כאשר הם מבקשים ממני המלצה על מקום ביתי, אותנטי לא יקר לאכול בו, אני ממליץ בחום על מחשי, מקום שממש מזכיר לי את הבית החם של סבתא שלי. לחוות טעמים ביתיים מיוחדים וטריים זה פשוט מתאים לכל חך, אז אין נפילות".

כמו כן, פגשנו אימהות שקנו הביתה קציצות לילדים: "יש בזה את כל מה שצריך - ירק, פרגית, צמחוני ולילדים נוח וטעים לאכול את זה, אוהבים את זה ..."

בהגיע תורינו התלבטנו האם להכניס את הקציצות לפיתה חמה וטרייה עם ירקות מהגריל וטחינה ביתית מעל או לשבת סביב שולחן ולהזמין צלחת עם כמה סוגי קציצות טריות לבחירה בתוספת אורז בסמטי, סלט על האש, חמוצי הבית, חומוס וטחינה ביתיים, סלסת עגבניות ועוד...

מפאת קוצר בזמן בחרנו בפיתה. מה שקיבלנו היה חגיגה של טעמים חמים ביתיים בפה, מרקם וריח טרי של ירקות, בזילוף נדיב של הרוטב הסודי של עידו... פצצה לחך!

אחרי הפיתה הראשונה הזמנו מיד עוד אחת וחשבנו שאם יותר אנשים יכירו את זה, זו תהייה "פיתת השנה" שלא הייתה מביישת אף מסעדת שף מוביל ומוכר!

היינו חייבים לשוחח עם מי שהביא את הקונספט והטעמים הנהדרים הללו, העונה לשם עידו דהאן, שהיה עסוק בלהאכיל באהבה את הסועדים: "אני אוהב לכבד בלהגיש את הפיתה/צלחת ביד הסועד, לא להניח על דלפק/שולחן. הקשר עם הסועדים חשוב לי ואני אוהב להאכיל אנשים".

מחשי. עומר ישראלי,
מחשי/עומר ישראלי

עידו, שהגיע מבית שאוכלים בו אוכל כשר, סיפר לנו כיצד מגיל צעיר אהב לבלות במטבח ולהתנסות בהכנת מאכלים, שינן ולמד מתכונים שעברו במשפחה מדור לדור, ובעיקר למד מסבתו "סבתא תותים" את כל מה שצריך עד שהחליט לעשות מעשה ולהוציא את כל הידע שאגר החוצה. "תמיד חלמתי שאנשים יריחו את הקציצות שאני מכין וייהנו מזה עוד לפני שינגסו, חשוב לי מאוד שהפרודוקטים יהיו טריים ופשוטים עם הטוויסט והחותמת שלי.

"עשיתי לא מעט שיעורי בית, למדתי מקרוב איך להתאים את קציצות המחשי לכולם לעומת המקור. קציצה קטנה מעודנת, ללא גלוטן במגוון עטיפות ועוד..."

מחשי, מסעדת קציצות אותנטיות, מזמינה ומקסימה בהשגחת צהר. הכל טרי ונעשה באותו היום, השירות חמים וביתי, המחיר עממי והטעמים מושלמים, היה לנו כיף גדול, עכשיו התור שלכם.

מוזמנים להזמין משם במהלך יום עבודה, הם עובדים עם כל חברות המשלוחים המובילות- "תן ביס", "וולט" ו"סיבוס".

מחשי - יהודה הלוי 44 תל אביב

להזמנות ובירורים: 052-654-2398

שעות הפתיחה - א'-ה' 12:00-18:00, חמישי -12:00-20:00.
לקראת הקיץ נפתח ביום שישי - בשל הזמנות חוזרות לאוכל לשישי.

עמוד הפייסבוק

עמוד האינסטגרם

כתבה בוואלה אוכל

בשיתוף מחשי, בשיתוף מחשי
  • עוד באותו נושא:
  • קציצות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully