וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבוד עם הגוף על הנפש - ולקבל תוצאות של גוף - נפש-אושר

בשיתוף body soul, בשיתוף body soul

4.2.2020 / 14:02

תשכחו מכדורים ותרופות , מצאנו שיטת התעמלות אחרת שאת הגוף מתקנת ואת הנפש משחררת

body soul. עליזה דורון,
body soul/עליזה דורון

כבר היום ידוע שכל המחקרים הרפואיים מוכיחים שיש קשר הדוק בין הגוף והנפש ובין מדד האושר. במסגרת מחקר מערכת "מומחים" חיפשנו מקום ייחודי לפעילות גופנית בגישה של חיבור גוף ונפש. מצאנו את סטודיו body soul הוותיק בחולון המנוהל ע"י שתי מורות מקצועיות ומנוסות: עליזה דורון (B.A בחינוך גופני M.A/ בטיפול דרך תנועה ), ומיכל קרביץ (B.A בחינוך גופני ).

חזרה אל הטבע - להרגיש טוב עם עצמך

כמה פעמים הרגשת את הכבדות והסירבול שיש לך בגוף? כמה פעמים הבטחת לעצמך "מחר אני מתחילה להתעמל" אבל רק המחשבה על ספורט גרמה לך חלחלה. ניזכרת בשיעורי ההתעמלות המפרכים שלא עמדת בהם.

בסטודיו body soul בחולון מלמדים בשיטה ייחודית את שלושת השיטות שהתפרסמו מאוד בשנים האחרונות במערב: איינגר יוגה, פילאטיס ופלדנקרייז.

body soul. עליזה דורון,
body soul/עליזה דורון

ריפוי טיבעי הוליסטי

בסטודיו body soul מתייחסים לשיטות אלה כשיטות טיפול אלטרנטיבי לגוף. המתרגל לומד בצורה אקטיבית איך לטפל בעצמו ואיך למנוע מעצמו מצבים בהם הוא ניזקק לכדורים או תרופות כדי לטפל בכאבי הגב שלו. חזרה לטבע עם התעמלות ויוגה ב "שיטה האלטרנטיבית" מטהרים את הגוף כדי לעודד את כוחות הריפוי הטיבעיים הקיימים בגופ-נפש.

מספר מפיקות ועוד מפיק אחד (כן גם לגברים זה מתאים) של מערכת "המומחים" יצאו להתרשם מהסטודיו בחולון.

מצאנו אחרי השיעור נשים מאושרות, מחייכות ונינוחות בצורה שגרמה לנו להסמיק מקינאה. הדבר הראשון שחלף בראשי היה "איך הן יכולות ואני לא?!!" אחת מהן - דפנה משען בת 34 מתל אביב ראתה את מבטינו השוקקים, ניגשה אלינו ואמרה: "כשהגעתי לראשונה לשיעור בסטודיו body soul גם אני נראיתי ככה. קפואה, נוקשה, מסורבלת, עם בטן נפולה וגב כפוף, לא מוצאת את עצמי. הרגשתי שאני לא רוצה בגיל כל כך צעיר לחיות בגוף מזדקן. אני רוצה להרגיש צעירה ואנרגטית וקלילה כל חיי. מצד שני אין לי מספיק כושר ויכולת להשתתף בשיעורים המוניים שאין בהם נשמה. חיפשתי מקום יותר אינטימי ממוקד ועם יחס אישי ולשימחתי מצאתי את סטודיו body soul בחולון.

"היום, אחרי 3 חדשים בלבד שאני פה חל בי שינוי גדול. אני מרגישה שהתחזקתי במקומות הנכונים ושאני יותר גמישה וקלת תנועה כמו בחורה בת 18. זה גורם לי להרגיש ממש מאושרת. החזרתי לעצמי את האמון ביכולות של גופי".

לאחר כמה דקות התאפסנו על עצמנו ושוחחנו עם נשים נוספות - כולן המליצו בפה מלא על איכות השיעורים וההרגשה הקלילות והחיוניות שיש להן בסוף כל שיעור. כולן הדגישו את היתרון בעבודה בקבוצות קטנות ואינטימיות אשר מקנה להן הרגשת ביטחון בגופן. כולן הדגישו לטובה את הרצינות, המיקצועיות והיחס האישי שהן מקבלות.

גם שאולי (גבר בשנות ה50 המאוחרות שלו) מעיד שהגיע ל-body soul כדי לטפל בכאבי הצוואר שיש לו והוא מופתע שאחרי כמה שיעורים טיפוליים על בסיס אישי - הוא מרגיש הטבה ניכרת במצבו.

עמית (גבר בשנות ה-40) מציין שנפטר מבעיות הגב שלו אחרי כמה שיעורים ב-body soul. עמית מספר בהתלהבות: "אחרי הרבה ביקורים אצל רופאים, אורתופדים וכירופרקטים, שעזרו לי באופן זמני, עליזה אבחנה במדויק את הסיבה לכאבי הגב שלי ומרגע זה הכל זרם. החלטתי שאני מוציא את עצמי מכאבי הגב שלי! השקעתי זמן לטפל בעצמי והתוצאה ממש נהדרת - חזרתי להיות אדם בריא ומתפקד".

רינה (אישה בת 38 אחרי 3 לידות) הגיעה לשיעורים האישיים כדי לטפל בחיזוק ריצפת אגן - ומציינת שהיא כבר מרגישה שיפור נהדר. אפילו נירית (תיכוניסטית רק בת 17) - שהגיעה כדי לטפל בעקמת בעמוד השדרה שהתגלתה אצלה באופן פתאומי בגיל 14 - מציינת שבזכות השיעורים הטיפוליים בסטודיו פחות כואב לה הגב והיא מרגישה יותר זקופה.

body soul. עליזה דורון,
body soul/עליזה דורון

בשיעורים הטיפוליים נבנית תכנית אישית לכל תלמיד לפי יכולתו, לפי מבנה גופו, ולפי הבעיה שבגללה הגיע ל-body soul.

"מה סוד הקסם"? שאלנו את עליזה דורון. "הלימודים והניסיון רב השנים עזרו לי לפתח שיטה משלי הנקראת 'השיטה האלטרנטיבית': מאיינגר יוגה אימצתי את המתיחות והדיוק בתנועה המאפיינות מאוד את שיטת איינגר. מתיחות אלה גורמות לתחושת היציבות והרוגע אחרי התירגול. מהפילאטיס אימצתי את העבודה על עיצוב וחיזוק שרירי הליבה של הגוף. משיטת משה פלדנקרייז אימצתי את הגישה העדינה והרכה בעבודה על עמוד השדרה תוך לימוד המתרגל איך לבודד בתנועה את כל המפרקים הכואבים בגוף (אגב - שיטה זו מתאימה מאוד לאנשים הסובלים מכאבי גב). מהרפואה הסינית אימצתי את הגישה שהגוף והנפש הם יחידה אחת ומשפיעים אחד על השני.
"כלומר, מכל שיטה אימצתי את מה שנראה לי המתאים ביותר והטוב ביותר ובשיתוף פעולה עם מיכל קרביץ שעובדת איתי כבר 10 שנים - פיתחנו ושיפרנו את 'השיטה האלטרנטיבית' למה שהיא היום".

בסטודיו קיימים שני סוגים של שיעורים: שיעורים בקבוצות קטנות ואינטימיות, בהן אנחנו מתמקדים באופן כללי בבניית יציבה נכונה, בחיזוק ועיצוב כללי של הגוף ושיעורים מיוחדים טיפוליים לאנשים עם בעיות בריאותית שונות (כמו חיזוק העצמות, חיזוק ריצפת אגן, מניעת כאבי גב, טיפול בבעיות יציבה ועוד). בשעורים אלה מתאימים תכנית אישית לכל מתרגל לפי הבעיה שלו.

לסיכום: בסטודיו body soul בזבוטינסקי 1 חולון עובדים עם הגוף על הנפש. כל אחד יכול - גם מי שלא גמיש!

מומלץ בחום!

אתר הבית

כרטיס ביקור דיגיטלי

עמוד הפייסבוק

בשיתוף body soul, בשיתוף body soul
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully