וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי העונה הכי טובה לעסקים?

בשיתוף נדב בורלא, בשיתוף נדב בורלא

4.2.2020 / 11:52

תחילת 2020 לימדה אותנו שחוסר מוכנות היא טעות קריטית כשזה מגיע לעסק שלנו. נדב בורלא, מנטור עסקי ומומחה להתפתחות אישית, מסביר למה זה חשוב לגבש תכנון עסקי הרבה לפני שהסערה מגיעה

נדב בורלא. יח"צ,
נדב בורלא/יח"צ

עם כל השאיפה שלנו ליציבות, עסק הוא דבר שמשתנה כל הזמן. וטוב שכך.

כדי שעסק יבלוט ויהיה רלוונטי, הוא חייב להתעדכן ולשים לב למגמות סביבו בכל עת. אחת הטעויות בניהול עסקים היא להישאר אדישים לשינויים שאנחנו יודעים לצפות מראש. מושגים כמו "יום עסל יום בסל" הם סכנה בעולם העסקי, כי מצד אחד הם מכינים אותנו לקושי אבל מצד שני, לא נותנים לנו כלים להתמודד איתו.

לדברי בורלא, בניית מותג חזק היום היא עניין קריטי ומרכזי. בפרט בעידן הטכנולוגי בו עסקאות מתבצעות באינטרנט בלי לצאת מהבית, תקופה שפתחה בפנינו אינסוף אפשרויות והחשובה שבהן היא שאנחנו כבר לא צריכים להסתמך על מזג אוויר נוח כדי לייצר מכירות. היום, עיקר היכולת שלנו למכור, מתבססת על היכרות עם השוק, עם הקהל שלנו והבנת הצרכים שלו. אם רק ניערך נכון ונתכנן אסטרטגיה שיווקית חכמה, לא נצטרך להסתמך על המזל או על "ימי בסל".

כל עסק חייב שתהיה לו תוכנית פעולה מחושבת שתהיה יעילה ופשוטה לתפעול. הקאץ'? היא צריכה להיות מוכנה מראש.

אז איך עושים את זה?

נדב בורלא. יח"צ,
חשוב לתכנן מראש/יח"צ

תכנון מוקדם

לוח השנה הוא דבר קבוע ומחזורי ובדיוק בגלל זה אנחנו יכולים להסתמך עליו כשאנחנו מתכננים קדימה. אנחנו יודעים מתי העונות מתחלפות, מתי יש אירועים חשובים או חגים שידועים כמחוללי מכירות (מישהו מחכה ליום הרווקים הסיני?).

קחו שליטה על לוח השנה ותתחילו לתכנן קדימה פעילויות שיווקיות לעסק.
יחד עם זאת, חשוב להישאר עירניים וממוקדים וליצור מסרים שמתאימים למותג, לאורך כל השנה.

היכולת שלנו לראות את העסק ממבט-על תעזור לנו לדייק את העבודה השוטפת ואת התכנים שנעביר מבחינת תכנים ויזואליים, תכנונים של ימי צילום או פעולות יח"צ בתזמונים המתאימים.

דוגמה מצוינת ללמה הנחת תשתיות ומוכנות לאתגר הן כל כך חשובות, הייתה מערכת הגשם שכולנו זוכרים, שהציפה את הרחובות ואת החנויות, הרסה רכוש והשביתה את המשק לכמה שעות - ההיערכות הנכונה הייתה ניקוי תעלות ניקוז, תיקון בורות, חיזוק כבישים ותגבור צוותים במוקדי חירום - כשאנחנו צופים את השינויים מראש, קל לנו יותר לדעת להתמודד איתם. זו אמנם פרקטיקה שנשמעת די בייסיק, אבל הרבה בעלי עסקים מדלגים עליה וחבל, כי עבודה נכונה יכולה למנוע טעויות ולעשות סדר גם בראש וגם בתקציבים.

באותו אופן ובעזרת ניסיון העבר, אנחנו יכולים לצפות אתגרים ולהבין איך כדאי להתמודד איתם בצורה הנכונה ביותר. למה הכוונה? אם אנחנו יודעים שיום ראשון זה יום חלש (לא באמת מאמין בשביזות יום א' אבל רק לצורך ההבנה), נוכל למנף את היום הזה לפיתוח העסק ושדרוג מוצרים קיימים או אם דיברנו על שיווק אז כתיבת התוכן השיווקי בצורה כזו שתתייחס ליום הזה. וכך נוכל לחבר אלינו את קהל היעד כשהוא מבין שאנו דוברים את אותה שפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יציבות

אחרי שפתחנו לוח שנה וביססנו תוכנית, השלב הבא הוא לנסות להתכונן להפתעות שללא ספק יגיעו. העסק שלנו מחפש יציבות כדי להצליח להתמודד עם אתגרים פחות צפויים, וכרגע העבודה שלנו היא לוודא שאנחנו יודעים מה לעשות במקרי חירום.

מה קורה אם העובדים חולים? מה נעשה אם עולה אייטם שרלוונטי לעסק שלנו? עם מי מדברים אם האתר קורס?

תחשבו כבר עכשיו מה יכול לקרות בעסק ואיך הכי נכון להתמודד עם זה.
למה עכשיו? כי עכשיו אתם אובייקטיבים ופועלים מתוך הגיון ולא מתוך רגש. זו הסיבה שהיציבות חשובה כל כך. אנחנו רוצים לתפקד בצורה רגועה בידיעה שכל המסביב סגור ומתוכנן.
דמיינו שאתם טסים לחו"ל. תבחרו תאריכים מראש, תקבעו יעד ומסלול, ימי סיור וימי שופינג, תחדשו ביטוח נסיעות, תדעו לתקצב את החופשה ואפילו לשים בצד כסף ליתר בטחון.
אז בואו ניישם את זה גם בעסק, נדע מה מצפה לנו ונשאיר מקום ללא נודע, מתוך ידיעה שאנחנו מוכנים לכל תרחיש.

פתחנו יומנים, הכנו את השטח ובנינו אסטרטגיה, אבל תמיד יהיה משהו שלא ציפינו לו. הסוד הוא ללמוד לעבוד עם המוכר אבל לצפות את הבלת"ם. עכשיו יש לנו את הכלים לעשות את זה כי אנחנו יודעים שכל המערך התפעולי מתפקד כמו מכונה ואנחנו יכולים לתעדף משימות, למקד מסרים ולהתמודד בצורה טובה עם הפתעות.

בגדול, מדובר בחשיבה עסקית מדויקת שבה פרקטיות היא שם המשחק, כי אין תחליף לניהול עסקי חכם כדי לגרום לעסק להזניק את עצמו למעלה.

בין אם זה חורף צונן או קיץ רותח… עסקים מצליחים יודעים שהעונה הכי טובה לעסקים היא… העונה הקיימת.

לתכנים נוספים ניתן להכנס לעמוד הפייסבוק של נדב בורלא


או לאתר האינטרנט

בשיתוף נדב בורלא, בשיתוף נדב בורלא
  • עוד באותו נושא:
  • ניהול
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully