וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכנות נבונה בתוספי תזונה

בשיתוף vitamins4all, בשיתוף vitamins4all

4.2.2020 / 11:05

תוספי תזונה הם מוצר צרכני לכל דבר וכדאי לשמור על כמה כללי צרכנות נבונה כדי למצוא את התוסף המשתלם ביותר

תוספי מזון. pixabay,
תוספי תזונה/pixabay

תוספים שנועדו להשלים חוסרי תזונה פופולריים מתמיד. נהוג להשתמש בהם לא רק כאשר אנו חולים אלא למעשה, כדי להרחיק את המחלות. כך ניתן לחזק את הגוף, לשפר מערכת חיסונית, להעניק לגוף מרכיבים חשובים ביותר. ובל נטעה, גם אם הם חשובים, הם למעשה מוצרים לכל דבר. כלומר, כללי הצרכנות הנבונה בהחלט חלים עליהם. כך תנהגו נכון, ותרוויחו.

השוואת מחירי התוספים, חשוב אך לא מספיק

כפי שהדגשנו, תוספי תזונה חשובים לגופנו, אך הם נמכרים כמוצר מדף. נדירים הם המקרים שבהם תוסף כזה או אחר נמכר בבלעדיות. לאור ההיצע הקיים ולאור העובדה שיש מוצרים תחליפיים רבים, הצרכן הנבון לא יקנה לפני שיבצע השוואת מחירים. אך האם זה מספיק? חלילה. לא כדאי לבחור תוסף שנמכר במחיר נמוך, אם הוא לא יענה על תנאים מסוימים שנזכיר בהמשך.

קצובה יומית מומלצת - שימו לב לכך

על מהדפים ובאתרים מתמחים אפשר למצוא תוספי תזונה שנמכרים בכל מיני צורות. למשל, בצורה של כמוסות לבליעה. לפעמים, בצורה של אבקה שניתן להמיס בכוס מים או בכוס מיץ. ויש גם כמוסות למציצה או מיצוי של מרכיבים טבעיים, כגון שורשים של צמחים מסוימים וכדומה. על פי רוב, ניתן למצוא על גבי האריזה פירוט של המרכיבים. הצרכן הנבון יבדוק היטב כל מה שכתוב. יש להתייחס בין היתר לקצובה היומית המומלצת.

אם תוסף אחד מעניק את הקצובה היומית המומלצת, נניח של ויטמין C ואילו השני מעניק רק עשרים אחוז והקצובה המומלצת, זה עניין של חשבון פשוט. לרוב, עדיף מבחינה תועלת וגם מבחינה צרכנית להעדיף את המוצר שמספק כל מה שנחוץ. אבל הערה חשובה - יש תוספים שעלולים להכיל יותר מדי ממרכיב כזה או אחר. עודף לא תמיד נחוץ או מועיל. בוויטמין C לדוגמא זה לא משנה כי הוויטמין מופרש מהגוף ולא נאגר, ולכן לא קיים מינון יתר שעלול להזיק בטווח הארוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ודאו שהתוסף מאושר

האם צרכן נבון יכניס לגוף מוצר שעלול להזיק? בוודאי שלא. אך מסתבר שלא כל התוספים, גם אם הם ארוזים יפה יפה, זהים וקיבלו את כל האישורים. למרות שתוסף איננו מוגדר כתרופה, זכותכם וחובתכם לדעת שהוא מתאים לכם. כצרכנים נבונים, בדקו תמיד שעל גבי האריזה מופיע התיאור - באישור משרד הבריאות. אם אין אישור, לא קונים גם אם התוסף נמכר במחיר לכאורה משתלם.

כך אפשר לחסוך ולשלם פחות

לא נסיים לפני שנעיר הערכה צרכנית חשובה אחרונה. לאחר שבדקתם את הקצובה היומית המומלצת ואת מחיר לאריזת התוסף הרצוי לכם, שימו לב לדבר נוסף. בדקו האם קיימת אריזת חיסכון, כלומר אפשר לרכוש את התוסף בעצם במחיר יותר נוח. ואם מעת לעת אתם מגלים את המוצר במחיר מבצע או היכרות, זו בהחלט החלטה צרכנית נבונה, טוב לכיס וטוב לבריאות.

בשיתוף vitamins4all, בשיתוף vitamins4all
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully