וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום בו לומדים כיצד להכניס את הטבע אל תוך הבית

בשיתוף משתלה אורבנית, בשיתוף משתלה אורבנית

2.2.2020 / 9:34

מערכת "המומחים" ממשיכה להביא לכם, הקוראים, כתבות על בתי עסק מיוחדים בישראל ששבו לנו את הלב, בכל הנוגע לעולם הירוק של צמחי גינה ובית, מי שהרשימה אותנו בצורה בלתי רגילה, היא "משתלה אורבנית"

משתלה אורבנית. יח"צ,
משתלה אורבנית/יח"צ

לפני תשע שנים, בלב העיר תל אביב, ברחוב דניאל 27, בשוק הכרמל, נפתחה "משתלה אורבנית", מקום ששם לו למטרה להביא את הטבע אל תוך העיר הסואנת, הצפופה והגדולה. מי שמנהלים אותה הם בני זוג, אלירן בן יהודה ויאנה קוזוריס.

לאחר ששמעו כי פתחו סניף ענק וייחודי ממש בכניסה לדיזינגוף סנטר, מספר מפיקות של המערכת יצאו אל המשתלה, אלו הרשמים שהביאו מהשטח.

הגענו למקום בציפייה למצוא חנות צמחים קטנה בתוך הסנטר ומה שגילינו היה בלתי יאומן. מילה אחת יכולה לתאר את ההרגשה שלנו כאשר נכנסו למשתלה, קסם. אווירה רגועה, שלווה, הטבע במיטבו, לא להאמין שאנחנו במרכז תל אביב.

משתלה אורבנית. יח"צ,
משתלה אורבנית/יח"צ

במשך כמה דקות הלכנו המומות מהיופי סביבנו, הרחנו עם כל הנשמה את פרחי התבלינים, התמקדנו בפרחי הגינה המדהימים, ביררנו עם העובדים במקום על צמחי הבית השונים והתרשמנו מכל כלי העזר הנלווים, מדובר בגן עדן למי שמחפש להכניס קצת שקט וירוק לחיים שלו.

המשתלה החדשה ממוקמת צמוד לשער 7 של הסנטר, ומתפרסת על שטח של 300 מ"ר והכניסה אליה היא מרחוב קינג ג'ורג' 55.

למה בעצם משתלה אורבנית? הרעיון מאחורי הקמת המתחם הזה היה לפתוח משתלה אמיתית במרכז העיר, אשר תדע להתגבר על המכשולים הכרוכים בכך, כמו בעיות מקום, חוסר מגוון, פערי התיווך ועלויות התפעול הגבוהות הקיימות בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
משתלה אורבנית. יח"צ,
משתלה אורבנית/יח"צ

אחרי שהביאו את המגדלים והספקים הכי גדולים בארץ למרכז תל אביב, נשאר להם להעביר את הידע. ענף המשתלות בארץ לא היה מותאם לדרישות הקהל במרכז העיר הגדולה. הידע בגידול צמחים מתאימים היה דל והקהל במשרדים לדוגמא, היה צריך הוראות טיפול שונות וצמחים שונים מקהל המשתלות שמחוץ לעיר.

מי שעשה זאת היה אלירן בן יהודה, מייסד המשתלה, הוא הצליח לקשור קשרים מול מגדלים מהמושבים החקלאיים בכל הארץ, כך הוזיל את העלויות והרחיב את מגוון הצמחים במקום.

מי שהעניקה לו את הדחיפה הכי גדולה היתה יאנה קוזיריס, בתחילה הגיעה למשתלה כעובדת לכל דבר, תוך כדי תנועה בין כל הירוק המלבלב, צמחה לה גם האהבה בין השניים. יאנה הסבירה לנו על מה בעצם מבדל אותם ממקומות אחרים: "המטרה שלנו היא לא רק למכור לאדם צמח וכלי, אלא להעביר לו דגשים חשובים, שיעזרו לו להבין איך לגדל צמח בתנאים הייחודיים שלו, ולהתגבר על הבעיות נפוצות כמו חוסר אור, חוסר מקום וחוסר זמן. התפקיד שלנו בין היתר הוא לעזור לכל אחד להצליח ולהכניס קצת ירוק הביתה".

יכולנו להתרשם מקרוב איך השניים מסבירים ללקוחות במקום על טכינקות גידול, מעניקים לכולם פירוט רחב על סוג הצמח, איך לטפל בו לאורך זמן, היכן כדאי למקם אותו בבית ועוד. מאלירן למדנו על שיטת גידול שתפסה תאוצה בשנים האחרונות, גידול הידרופוני. פתרון מדהים לגידול צמחים במקומות סגורים ללא תנאים אופטימליים.

"מה שמיוחד, זה שהצלחנו להכניס ליין חדש וכמעט בלעדי של צמחי פנים הידרופוניים שאינם דורשים מערכות מורכבות לגידולם. צמחים אלו יכולים לחיות בתוך מקומות חשוכים או לא נגישים, בכלים קטנים, כאשר הם דורשים רק מילוי מים בכלי ודישון אחת ל 6 חודשים. ברגע שהוצאת את האדמה, מיגרת כמעט את רוב הבעיות של הצמח כמו מזיקים ובעיקר השקיית יתר". מוסיף אלירן.

חלק נכבד מהמכירות של משתלה אורבנית נעשים דרך אתר האינטרנט שלהם. לאור ההצלחה הגדולה הם עובדים בימים אילו על אתר חדש וראשון מסוגו בארץ, אשר יעלה בחודשים הקרובים.

לקראת סיום, לאחר שקיבלנו פירוט מלא מיאנה ואלירן, הצטיידנו בכמה צמחים שונים לבית, ואדנית תבלינים אורגניים אשר מגיעים ממגדל סודי בדרום. מעבר לכך שהרכישה ריגשה אותנו מאוד, ואנו מרגישות כי הטבע יגיע אלינו הביתה בשיא תפארתו, יצאנו בתחושה שלמדנו משהו חדש ושבקרוב נחזור למנת טבע נוספת.

משתלה אורבנית

רחוב דניאל 27, שוק הכרמל, תל אביב
(נמצא בתחילת שוק הכרמל, פינת יחיאל קפח מול הכרמלית).

רחוב קינג ג'ורג' 53, דיזינגוף סנטר, תל אביב (צמוד לשער 7)
טל' 03-5163707 / פקס 072-2751586

אתר הבית

עמוד הפייסבוק

עמוד האינסטגרם

info@mashtela-urbanit.co.il

בשיתוף משתלה אורבנית, בשיתוף משתלה אורבנית
  • עוד באותו נושא:
  • משתלה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully