וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווסט עושה קאמבק והחתנים נראים נהדר

בשיתוף יוסי בן נון, בשיתוף יוסי בן נון

30.1.2020 / 14:54

בשנים האחרונות השתחל לו טרנד חדש-ישן לתחום החתונות ולאופנת הגברים. במקום חליפת חתן מלאה הכוללת מקטורן מסורתי, חלק מהחתנים מעדיף ללבוש וסט בלבד מעל לחולצה

וסט. pixabay,
וסט/pixabay

כמו מרבית הטרנדים האופנתיים בשנים האחרונות, גם טרנד הווסט אינו חדש. גברים לובשי וסט ניתן לראות בסרטים תקופתיים משנות ה-30 ועד ה-60, עת היה מדובר בטרנד חדשני יחסית שיובא לארצות הברית מאירופה.

עבור רובנו, החיים בעידן המודרני (וכן בישראל, בה לבוש רשמי לא ממש מהווה נורמה) - מדובר בפריט לבוש פחות מוכר; אבל מרגע שמבינים את מהותו ואת האפשרויות העיצוביות שהוא טומן בחובו, הופך הווסט לפריט מלהיב במיוחד.

"וסט הוא למעשה מעין בגד ביניים המגיע כחלק מחליפה. זוהי אפודת בד ללא שרוולים, שנהוג ללבוש באופן מסורתי מעל לחולצה ולעניבה ומתחת לג'קט או למעיל", אומרים באופנת יוסי בן נון בתל אביב.

בעברית הוא נקרא "מותנייה" (או "לְסוּטָה" בלשון חז"ל), ובאנגלית כותבים Vest. שם זה נגזר כנראה מן המילה האיטלקית Investire - שמשמעה להשקיע במשהו במטרה להרוויח. לפי תפישה זו, ההשקעה בלבושו של הגבר היא חלק מ"עשיית ההון" שלו.

אפשרויות משחק מגוונות

אומנם וסט מגיע בדרך כלל כחלק מחליפת שלושה חלקים, כאשר הוא מהווה את שכבת האמצע בין החולצה למקטורן; אבל מזה כמה שנים שגברים רבים מחפשים אפשרויות משחק נוספות, מעבר ללבוש החתן הסטנדרטי של ג'קט, מכנס וחולצה עם עניבה.

לווסט יש כמה יתרונות משמעותיים, שהופכים אותו לפריט לבוש לא פחות חשוב מהמקטורן בחליפה

• לבישת וסט ללא ג'קט מעניקה מראה קליל יותר ופחות רשמי, לכל החתנים המעוניינים באירוע יותר פתוח ונינוח מבחינת אווירה. בחו"ל יש טרנד שלם כזה, שאפילו קיבל שם: Vest Only Wedding.

• צורתה ההדוקה של המותנייה משווה לגוף הגבר את צורת ה-V הנחשקת, וגם גברים גדולים יותר נראים מעולה בווסט.

• וסט הוא למעשה מיני-ג'קט שיכול להגיע במספר צורות רכיסה, כגון סגירת וי, סגירה עגולה ועוד. כמו כן רכיסת הווסט יכולה גם היא להתבצע בדומה לחליפה - בטנה כפולה (Double breasted), עם שתי שורות של כפתורים, או בטנה בודדת (Single breasted) עם שורת כפתורים אחת.

• בניגוד לחליפה הסטנדרטית, שמגיעה בדרך כלל בצבעים יותר מסורתיים ונייטרליים (כגון שחור, כחול, אפור וחום) - הווסט מאפשר קצת יותר משחק מבחינת צבעים. לדוגמה: חליפה קומפלט בצבעי שחור, אבל עם וסט אפור-תכלכל שנותן קונטרסט מדהים.

• מבחינת סוג הבד, גם וסטים מגיעים במספר אפשרויות - החל מווסט כותנה סטנדרטי, המשך בפשתן או טוויד וכלה בפוליאסטר ובשאר בדים סינתטיים. בהתאם לסוג הבד משתנה גם המרקם של הווסט, כמו גם יכולתו להחזיר אור (במיוחד בבדים סינתטיים).

לא רק בחתונות

לבישת וסט בלבד, ללא מקטורן או מעיל כשכבה נוספת, מעניקה מראה יותר צעיר, קליל ודינמי. הרעיון של לנטוש את הג'קט לטובת מותנייה קלילה וצבעונית יותר, מחלחל גם אל תחומים נוספים באופנת הגברים - לא רק בחתונות.

לבישת וסט מתאימה בקלות לכל אירוע אחר בו לא נדרשת רשמיות גדולה מדי, כגון וסט לחתן הבר המצווה או עבור המתבגר בנשף סיום תיכון. כמו כן ניתן להשתמש במראה החצי-עסקי הזה גם בראיונות עבודה, או כלבוש יומיומי במקום העבודה הקבוע שלכם. מצד אחד לבוש מוקפד ומהודק, ומצד שני מראה קליל ולא מחייב.

מומלץ לברר מראש בחנות החליפות האם ניתן לרכוש בנפרד וסט, חולצה ומכנס ללא המקטורן. לעיתים חליפה מדגם מסוים מגיעה כסט קומפלט, שלא תמיד ניתן להפריד אותו לחלקיו. התייעצו מראש, בצעו את המדידות הדרושות ועדיף כמובן גם לעשות התאמות במעמד הקנייה, במיוחד אם מדובר בווסט לאירוע רשמי.

בשיתוף יוסי בן נון, בשיתוף יוסי בן נון
  • עוד באותו נושא:
  • וסטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully