וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצוותא חריש: השכונה השיתופית הראשונה בישראל - למי זה מתאים?

בשיתוף בצוותא חריש, בשיתוף בצוותא חריש

30.1.2020 / 14:23

רבע שעה מקיסריה נבנית שכונה חדשה המיועדת למי שחשוב לו לחיות חיי קהילה שיתופיים באווירה עירונית

קהילה. ShutterStock
קהילה/ShutterStock

בצוותא חריש היא שכונה חדשה ומודרנית המביאה לידי ביטוי תפיסות עדכניות של קהילתיות וערבות הדדית הבאים לידי ביטוי בתכנון השכונה כמכלול המאגד בתוכו פתרונות של דיור שיתופי (Co Living) עם מתחמי עבודה משותפים (Co Working).

הרעיון מאחורי שכונת בצוותא חריש נולד מתוך מחקר שנערך בקרב משפחות צעירות אודות סוג השכונה האידאלי בעיניהן. המחקר מצא שרב המשפחות הצעירות ביטאו את הצורך לגדל את הילדים שלהם בתוך קהילה תומכת ומעורבת שבה אנשים מכירים זה את זה ועוזרים זה לזה. שכונה, שקצת מזכירה קיבוץ מבחינת תחושת הביחד וההדדיות, אבל מנגד, מתאימה לאורח החיים המודרני.

מרעיון למציאות - כיצד השאיפה לקהילתיות מיושמת?

שכונת בצוותא חריש מימשה את הקונספט הקהילתי בראש וראשונה ברמת התכנון. השכונה תוכננה ומוקמת על ידי יזם אחד - חברת שפיר הנדסה בשיטת "תכנן ובנה" כשהכוונה היא לאכלוס לאחר סיום בניית כל השכונה במועד אחד על מנת שהדיירים יוכלו ליהנות ממרחב קהילתי מהרגע הראשון. בניגוד לפרויקטים אחרים בהן יש אכלוס של בנייני המגורים תחילה ובניית התשתיות הסביבתיות בהמשך, בשכונת בצוותא חריש הבנייה של כל השכונה לרבות התשתיות, מוסדות החינוך, הפארקים ושאר השטחים ציבוריים מתוכננת מראש להסתיים במועד אחד.

היבט נוסף הוא בתכנון מגוון רחב של מרחבים קהילתיים היוצרים הזדמנויות נוספות למפגש. שפע הפעילויות המשותפות בין תושבי הקהילה יעצים את תחושת השייכות והחברות ויספק חווית מגורים עשירה ואיכותית המתאימה למשפחות צעירות.

השכונה כוללת מספר פלטפורמות שיתופיות:

• מרכז מצוינות והעשרה - מסגרת עבור ילדי השכונה המעניקה שיעורי העשרה, חוגים וסדנאות.

• חללי עבודה משותפים - חללים בסגנון We Work יאפשרו לתושבי השכונה לעבוד מהבית ללא הפרעה בעת הצורך תוך הימנעות מפקקים ואף ליהנות משיתופי ידע עם חברי קהילה אחרים לפי העניין.

• גינה קהילתית - בגינה יעמדו לרשות הדיירים ערוגות משפחתיות המאפשרות חווית טיפוח משותפת עם הילדים והשכנים

• אולם אירועים משותף - שכונת בצוותא כוללת חלל רב תכליתי לשירות הדיירים

• חנות שיתופית - חנות שבה תושבי השכונה יוכלו להשתמש במוצרים מהסוג שצריך רק אחת לכמה זמן כגון: כלי עבודה, כלי גינון, ציוד קמפינג וכו'

• סופרמרקט קהילתי - מכולת שבאמצעות ניהול כמיזם שיתופי על ידי הגורם הממונה יוכל להציע לדיירים מחירים מופחתים

לבסוף, ההיבט השיתופי יבוא לידי ביטוי במעורבות הדיירים בוועד המנהל של השכונה שיהיה אחראי על ניהול הפלטפורמות השיתופיות. השתתפות בוועד המנהל תאפשר לדיירים להיות שותפים אמתיים לניהול הקהילה ולחוויית המגורים בה.

קהילה. ShutterStock
קהילה/ShutterStock

מה גודל השכונה?

בשכונה ייבנו 86 בניינים בעלי 1,519 יחידות דיור המכילות דירות 3, 4 ו- 5 חדרים ב- 7 מתחמי דיור על פני שטח כולל של 500 דונם. אשכולות החינוך יכללו: גני ילדים ,בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים במרחק הליכה מהדירות. עוד מתוכננים מרכז מסחרי, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב. השכונה נבנית בלב החורש הטבעי של השרון ותהיה משופעת בפארקים מוריקים. פארק תעסוקה (עתידי) - המוקם בימים אלה בסמיכות לשכונת המע"ר, מרחק קצר משכונת בצוותא.

אז איפה נמצא כל הטוב הזה?

שכונת בצוותא, מוקמת בעיר חריש בצפון השרון, בין תל-אביב לחיפה סמוך למחלף עירון בכביש 6 בו עתידה לקום תחנת רכבת. השכונה בעלת גישה נוחה לכבישים 65 (ואדי ערה) 4 (כביש החוף הישן) ו- 9 (כביש רוחב המתחבר לחדרה) בקרבת מגוון אזורי תעסוקה:

• 15 דקות נסיעה מקיסריה וחדרה

• 20 דקות נסיעה מיוקנעם ועמק יזרעאל

• 30 דקות נסיעה מכפר סבא, רעננה וערי השרון

• 45 דקות נסיעה מתל אביב וחיפה

לסיכום, למי זה מתאים?

שכונת בצוותא חריש היא שכונה צעירה ורעננה המתאימה למשפחות המחפשות חוויה קהילתית איכותית היכולה לספק לילדים סביבת גידול תומכת ומעשירה ולמבוגרים חווית מגורים עדכנית וחברתית.

בימים אלה מתקיים מבצע מכירות מיוחד וזה הזמן להצטרף למאות משפחות שרוצות לבנות עתיד משותף וטוב יותר בשכונה השיתופית הראשונה בישראל.

לפרטים צור קשר:

התקשרו עכשיו לטלפון: 3933*

לעוד פרטים הכנסו לאתר https://www.betzavta.co.il/

בשיתוף בצוותא חריש, בשיתוף בצוותא חריש
  • עוד באותו נושא:
  • קהילה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully