וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהליך חיזוק אריחים: מתי חשוב לעשות את זה?

אתי דהאן בשיתוף אמפייר, בשיתוף אמפייר

30.1.2020 / 10:15

חיזוק אריחים היא אחת הפעולות הנפוצות לשמירה על נראות הבניין ותחזוקתו השוטפת. למה צריך לחזק את האריחים? כיצד התהליך מתבצע? ומתי כדאי להתחיל בתהליך? ניסים כהן מחברת 'אמפייר עבודות בגובה' עונה לנו על כל השאלות

אמפייר. יח"צ,
אמפייר עבודות גובה/יח"צ

רבים סבורים כי תחזוקת הבניין מתחילה בביצוע עבודות איטום לגג המבנה, טיפול במעליות ומסתיימת בתחזוקה וניקיון. אך לא כך הדבר, כיוון שבחלוף השנים אריחי הבניין העוטפים אותו מרבים להיפגע, ולכן חיזוק אריחים מאפשר מחד לקבל מראה אסתטי לבניין, ומאידך ליהנות ממבנה האטום לחדירת מי גשמים. את עבודות החיזוק מבצעים לרוב על ידי חבלי סנפלינג, הנחשבים כיום לשיטת העבודה היעילה ביותר לביצוע עבודות למעטפת החיצונית של המבנים.

"בניין מתוחזק באופן מיטבי מבחוץ ומבפנים, מעניק לדיירים שקט נפשי, ומעלה את ערך הבניין. זו הסיבה שצריך לתחזק את הבניין ולשמור עליו חזק ויציב". כך מספר לנו ניסים כהן, הבעלים של חברת 'אמפייר' המתמחה בעבודות בגובה, וביניהן ביצוע איטום, שיקום וחיזוק אריחים לכל סוגי המבנים, לרבות בנייני מגורים. את העבודות מבצעת החברה בעזרת חבלי סנפלינג או בשילוב של פיגומים.

אחת השיטות לתחזוקת הבניין בצורה מיטבית, היא לחזק כל תקופה מסוימת את האריחים המותקנים לרוב בחלקו החיצוני של הבניין, ולעיתים גם בחלקו הפנימי. אריחים אלה נסדקים ונופלים עם השנים, וזאת עקב פגעי מזג האוויר כדוגמת רוחות וגשמים. כתוצאה מנפילתם, הם חושפים מראה לא אחיד של מעטפת. מעבר לפגיעה האסתטית של מעטפת הבניין, בעת נפילת האריחים, הקיר נותר חשוף לפגעי מזג האוויר, מה שיכול לגרום לחלחול מי גשמים לחלק הפנימי של המבנה.

לדברי ניסים כהן, במידה ולא מבצעים חיזוק של האריחים בזמן, אנו חשופים לסכנות, הרי ככל שהזמן עובר הדבק שמשאיר את האריחים מתיישן, מה שיכול להוביל לנפילת האריחים ולגרום לתאונות. מלבד זאת, חיזוק האריחים מונע נזילות העלולות לפגוע בחוטי החשמל קיימים בדירות ולגרום לקצר ובעיות בתשתיות", מסכם כהן. לכל אלה מצטרפת גם פגיעה אסתטית, הרי הבניין אינו מזמין לגור בו ועשוי לעקב מכירת דירות בבניין.

אמפייר. יח"צ,
אמפייר עבודות גובה/יח"צ

כיצד מחזקים את האריחים בבניין?

חיזוק אריחים באמצעות חבלי סנפלינג הוא הפתרון הטוב ביותר בתחום, כיוון שבאמצעות חבלי סנפלינג ניתן להגיע לאריחים הנמצאים בחזית ובכל מקום במעטפת הבניין. עבודות החיזוק נעשות על ידי חידוש מעטפת הבניין, סקירת כלל האריחים, הדבקת אריחים מתנדנדים והשלמה של אריחים שנפלו. לאחר מכן מבצעים הידוק של האריחים ותיקון פגמים נוספים.

"חשוב לציין שלא דיי בחיזוק האריחים והידוקם למעטפת הבניין, אלא במהלך החיזוק אנו מבצעים גם פעולת איטום לחורים ולסדקים שנמצאים במעטפת הבניין. האיטום נועד למנוע חדירת מים למבנה ונעשה על ידי חומרי איטום ייעודיים ועמידים", כך מסביר לנו כהן.

מובן שהחלפת האריחים שנפלו מתבצעת תוך כדי התאמה אבסולוטית של האריחים לעיצוב המבנה, כך מתקבל בניין יפה ומטופח. את פעולות החיזוק ממליץ לנו ניסים כהן לבצע טרם עונת החורף, כך נוכל למנוע חדירת מי גשמים לבניין.

לפרטים נוספים על חיזוק אריחים, בקרו באתר של אמפייר עבודות בגובה

אתי דהאן בשיתוף אמפייר, בשיתוף אמפייר
  • עוד באותו נושא:
  • סנפלינג
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully