וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת עסק חקלאי - איך לעשות את זה נכון

בשיתוף זרעי גדרה, בשיתוף זרעי גדרה

30.1.2020 / 8:34

למי שמעוניין לפתוח עסק עצמאי, בין אם כהשלמת הכנסה ובין אם כעיסוקו העיקרי עומדת החקלאות כאחת האופציות. איזה סוגי עסקים חקלאיים יש ואיך מקימים עסק כזה?

שדה. pixabay,
שטח חקלאי/pixabay

במדינה כמו שלנו לא תמיד קל להתקיים מעבודה כשכיר. לפיכך, אנשים רבים פונים להקים עסקים שונים ומגוונים על מנת להרוויח עוד קצת כסף מהצד ולחסוך לעתיד לבוא. אחד העסקים המיוחדים יותר שאפשר להקים הוא עסק חקלאי. הוא מתאים יותר לכל אוהבי המרחבים והטבע שרוצים לחלוק את המוצרים והשירותים הטבעיים שלהם עם אחרים.

הקמת עסק חקלאי - אז איך עושים את זה?

ענף החקלאות אמנם מפותח בישראל, אך הוא אינו נפוץ כמו תחומים אחרים דוגמת הייטק וטכנולוגיה. כאשר באים לעסוק בתחום כמו חקלאות בת קיימא, חשוב לכלול כמה דברים.

מהו התחום שבו תרצו לעסוק?

החקלאות מתחלקת למגוון רחב של תחומים, אלה רק כמה מהם:

• קטיף - במקרה זה מסיבים שטח חקלאי לקטיף ושותלים עצי דובדבנים, פטל, תפוזים, תפוחים ועוד. ניתן למכור את התבואה או להסב את השטח החקלאי לשטח תיירותי ולעודד אזרחים מן השורה להתחבר לטבע ולבוא לקטוף.

• בעלי חיים - מדובר בעסק חווייתי של פינות חי, פינות ליטוף, רכיבה על חמורים וסוסים ועוד. ענף זה יצרני פחות, והוא פונה בעיקר לציבור הרחב. כמו כן, נדרשת זמינות 24/7 כדי לטפל בבעלי החיים ולהשגיח עליהם.

• גידול יצרני - גידול בעלי חיים לצורך ייצור חלב פרות או עיזים, גבינות, צמר או ביצים. מטבע הדברים, אפשר לשלב על הדרך גם אטרקציות לאורחים כמו התנסות בחליבה או הכנת גבינות.

• מתחמי אירוח - לצד השטח החקלאי, ניתן להקים מתחמי אירוח וקמפינג בתשלום עבור המבקרים. כך שכל מי שירצה לדעת איך זה לחוות לילה תחת כיפת השמים, יוכל לעשות זאת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ידע הוא כוח

בחרתם תחום שמעניין אתכם? לימדו עליו את כל מה שאתם יכולים. בקרו בעסקים דומים, ראיינו אנשים, קיראו מאמרים מקצועיים והשתתפו בקורסים שיעניקו לכם ידע עיוני ומעשי. אל תפתחו את העסק החקלאי מבלי שאתם יודעים את התחום על בוריו. כמו כן, התנסו בפועל בתחום החקלאי. זה אולי נשמע רומנטי לצאת לשדה לקטוף תותים בשעת זריחה, אך בפועל מדובר בעבודה מורכבת ולעתים אף בלתי מתגמלת בשלבי הקמתה.

פנו לאנשים שכבר עשו את זה

לאחר שקיבלתם די מידע על התחום החקלאי שבו אתם רוצים לעסוק, כדאי לפנות לאנשי מקצוע מנוסים בתחום, על מנת לקבל את כל הכלים המקצועיים וללמוד על כל הביורוקרטיה שתידרשו לעבור על מנת לפתוח את העסק. זה המקום גם להיערך להוצאות כלכליות התחלתיות לא קטנות. לפחות עד שתצברו ניסיון ותתחילו להרוויח טוב.

בשיתוף זרעי גדרה, בשיתוף זרעי גדרה
  • עוד באותו נושא:
  • חקלאות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully