וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות בעולם האינטרנט

בשיתוף EZPOINT, בשיתוף EZPOINT

30.1.2020 / 8:20

כיום בעידן הרשת כדאי לבעל עסק לפתוח לצד החנות הפיזית גם חנות באינטרנט. מה הייתרונות של חנות אינטרנטית ואיך מקימים אותה?

חנות אינטרנטית. pixabay,
חנות אינטרנטית/pixabay

כאשר האינטרנט הופך לחלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו, אנו רגילים לעשות דרכו הכול: להתעדכן בחדשות הבוקר, להעלות פרופיל לפייסבוק, לסגור חשבונות חשמל או דוחות חניה, ואפילו לערוך קניות. כן, כן - היום כבר לא צריך להסתובב בין החנויות ולסחוב שקיות כבדות של מותגים. פשוט לוחצים על כפתור, מגיעים למוצר המבוקש ומבצעים את הרכישה. אפשר לעשות זאת בזכות פלטפורמה אחת משמעותית - חנות אינטרנטית.

מהי חנות אינטרנטית ומדוע העסק זקוק לה?

חנות אינטרנטית, כפי שמעיד על כך שמה, היא פלטפורמה דיגיטלית למכירת מוצרים השייכים לקטגוריות שונות. רבים מבין הדברים שאנו רואים בחנות הפיזית, אנו יכולים לרכוש בחנות האינטרנטית: ספרים, רהיטים, מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, בגדים, תכשיטים ואפילו מוצרי לימוד כמו קורסים והדרכות. בעל עסק שמחליט להקים חנות באינטרנט, נהנה משורה ארוכה של יתרונות משמעותיים.

חנות חסכונית

כשיש לכם חנות פיזית, אתם אחראיים על תשלומים שונים - חשמל, מים, ארנונה, שיפוצים וכמובן תשלום לעובדים הנשארים במשמרות כדי למכור את המוצרים שלכם. בחנות אינטרנטית, לעומת זאת, אתם משלמים בעיקר על התחזוקה של האתר, ומדובר בהוצאה קטנה יותר, בהשוואה לכל ההוצאות של החנות הפיזית. כמו כן, אם כבר יש לכם חנות פיזית, מי אמר ששתי החנויות אינן יכולות להתקיים זו לצד זו? בעלי עסקים לא מעטים מקימים חנות באינטרנט, לצד חנות פיזית או אפילו רשת של חנויות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זמינות 24/7

ברוב המקרים, חנות פיזית אינה יכולה להיות זמינה ללקוחותיה 24/7. גם אם העובדים יעבדו במשמרות בוקר וערב, עדיין יישאר מרווח זמן שבו החנות תישאר סגורה - בלילה או בשבתות וחגים. בחנות אינטרנטית, לעומת זאת, זה לא קורה. החנות פתוחה בכל שעות היממה, כך שגם גולשים אשר מחליטים לעשות לילה לבן, יוכלו לגלוש ולרכוש את המוצר שהם צריכים. בנוסף לכך, גם אם תנאי מזג האוויר אינם מאפשרים לקונים לצאת החוצה, אתם לא מפסידים לקוחות. בחנות אינטרנטית אפשר לחפש מוצרים מתחת למזגן בתנאי שרב כמו גם בתנאים של גשם, רוח וסערה.

חנות שלא צריך לארגן מחדש

כדי לעניין את הלקוח ולגרום לו לרכוש מוצרים בחנות פיזית, יש צורך לשמור על המראה שלה בכל עת. אסור להשאיר את המוצרים באי סדר, ורצוי אף לשנות את מיקומם מעת לעת, כדי ליצור תחושה של חידוש. מיותר לציין שפעולות אלה צורכות לא מעט זמן ואנרגיה, ולפעמים אפילו יש צורך להשבית את העבודה בחנות, דבר שעלול לגרום לכם להפסיד לקוחות. בניגוד לכך, בחנות אינטרנטית אינכם צריכים לשנות או לסדר את המוצרים. אתם יכולים לשחק קצת עם העיצוב של החנות, אבל מדובר בפעולה מהנה שאינה דורשת יותר מדיי מאמצים.

אין גבול למוצרים שאפשר למכור

לא תמיד קל לפנות מקום למוצרים חדשים בחנות רגילה, בייחוד אם אתם רוצים להכניס קטגוריית מוצרים חדשה. לדוגמה, אם יש לכם חנות בגדים, ואתם רוצים להכניס אליה גם אקססוריז כמו תכשיטים או כובעים, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו תצטרכו למיין את הבגדים ולהכניס חלק מהם למחסן, מפאת חוסר מקום. בחנות אינטרנטית אפשר להוסיף קטגוריות בלי סוף, ואינכם צריכים לוותר על אף מוצר מהמוצרים שאתם מציעים.

הגולש מחליט לבד

כשקונה נכנס לחנות פיזית, לא פעם הוא מעוניין לבחור באופן עצמאי את הפריט שהוא מחפש. לעתים המוכר מניח לו לעשות זאת, אך יש מקרים שבהם מרגיש הקונה "מאוים" על ידי המוכר שמשדל אותו לבדוק מוצר זה או אחר. בחנות האינטרנט הקונה חופשי לנפשו, והוא יכול לבחור את המוצר שהוא מחפש מכל מקום ובכל זמן, בלי לחץ מצד הסביבה.

מתגברים על האתגרים

ראינו כי לחנות האינטרנטית יתרונות רבים, אך יש לה גם אתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים יותר הוא שהקונה אינו יכול לבחון את המוצר מקרוב או לקחת אותו לידיו. בחנות פיזית, הקשר הראשוני בין הלקוח למוצר נוצר באמצעות מגע, בחינת המוצר או מדידתו. ניתן להתגבר על הקושי הזה בחנות אינטרנטית על ידי העלאת כמה שיותר מידע על המוצר. לדוגמה, אם מדובר בבגד, חשוב להעלות את כל הווריאציות שלו (צבעים, עיצובים) לצד מידות מפורטות. מעבר לכך, כל גולש צריך לדעת את מדיניות ההחזרה וההחלפה של המוצרים, כך שהוא יוכל להיות בטוח שבמקרה שהמוצר לא יתאים והוא ירצה להחליפו באחר, הוא בהחלט יוכל לעשות זאת.

אתגר שני של החנות האלקטרונית שיש להתגבר עליו הוא שהגולש אינו יכול לבקש את עזרתו של המוכר, והמוכר אינו יכול להציע למוכר מוצרים נוספים. מסיבה זו, חשוב לדאוג לכך שבחנות האלקטרונית תהיה היררכיה ברורה ושהגולש ידע היכן הוא נמצא בדיוק בכל רגע. ניתן גם להקים מערכת חיפוש חכמה שתאפשר לגולש לרכוש מוצרים בחיפוש מתקדים לפי קטגוריות דוגמת צבע או גודל. כמו כן, לצד המוצרים שהמוכר בוחר, מומלץ להציע לו מוצרים נלווים. לדוגמה, אם הגולש נמצא בחנות אלקטרונית למוצרים לבעלי חיים ומזמין קולר לכלב, האתר יכול להציע לו גם לרכוש מזון כלבים במבצע.

איך בונים חנות אינטרנטית?

כעת, אנו מגיעים לחלק המעשי יותר. אז מה צריך להביא בחשבון כאשר אנו בונים חנות אינטרנטית? ובכן, ראינו כי החנות האינטרנטית אינה דורשת תחזוקה רבה כמו חנות רגילה, ועדיין בשלבי ההקמה שלה, וגם במהלך תחזוקתה השוטפת, יש צורך לשים לב לכמה דברים.

עיצוב החנות שלכם

גם אם אתם מציעים את המוצרים המובילים ביותר בארץ, לא הרבה גולשים ייכנסו לחנות האינטרנטית שלכם אם היא לא תיראה טוב מבחינה עיצובית. ולא מדובר בעיצוב סטנדרטי של אתר אינטרנט המסתפק בהדגשת כותרות או בשימוש בגופן קריא. על מנת לעודד את הגולש להיכנס לאתר שלכם, העיצוב של האתר צריך "לדבר" אליו ולהיות תואם למה שאתם מציעים. לדוגמה, אם החנות האלקטרונית מציעה צעצועים לילדים, כדאי לעצב את האתר בצבעים עליזים ואף לשלב אנימציות.

אם אפשר, היעזרו בקשרים שיש לכם

כאשר החנות האלקטרונית נמצאת בשלבי ההקמה שלה, כדאי להשתמש בכל הערוצים על מנת לקדם אותה. כך שאם יש לכם ספקים או שותפים שהם שמות מוכרים בארץ ואף בעולם, כדאי לציין זאת באתר החנות.

רוצים פרסום? פנו לרשתות החברתיות

אם האתר שלכם עלה לאוויר, זה הזמן לקשר אותו לרשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם. ברשתות אלה השימוש בתמונות ובפוסטים נפוץ, וניתן לחבר את האתר של החנות האלקטרונית לעמוד העסקי שלכם. מכיוון שהיום רבים מן האנשים נמצאים ברשתות החברתיות, יהיה להם קל יותר להגיע אליכם.

הקימו בלוג באתר שלכם

כדי לקדם את החנות, מומלץ לבצע חקר מילות מפתח, להקים בלוג ולהעלות אליו מאמרים הכוללים את מילות המפתח. המאמרים יכולים לכלול מידע כללי על המוצרים שלכם, טיפים שימושיים או כל מידע שהלקוח ישמח לקרוא. הבלוג מסייע לקידום במנוע החיפוש של גוגל.

התאימו את העמוד שלכם לטלפונים החכמים

כל אתר אינטרנט צריך להיות מותאם למסכים הקטנים של הסמארטפונים והאייפונים, ובייחוד כאשר מדובר בחנות אינטרנטית. זאת משום שמרבית הגולשים משתמשים בעיקר בטלפונים הניידים, בין אם הם נמצאים בתחבורה ציבורית או על הספה בסלון הביתי. אז אם אינכם רוצים להפסיד לקוחות, כדאי לעבוד על אתר החנות האלקטרונית כך שהוא יאפשר לגולשים לבחון מוצרים ולבצע רכישות מהמסך הקטן.

ספקו תמיכה לגולשים

אז נכון שמדובר בחנות באינטרנט, אך זה לא אומר שאינכם צריכים להיות זמינים לגולשים שלכם, למקרה שבו הם קצת מסתבכים עם האתר או לא מוצאים את המוצר המתאים. בחנויות רבות מוסיפים את הצ'אט-בוט, אשר יכול לענות על שאלותיהם של הגולשים.

דואגים לתשלום ברור ומאובטח

מעוניינים להגדיל את המכירות שלכם? בואו נדבר על כפתור התשלום. כפתור זה צריך להיות בולט במיוחד, כדי שהגולש ידע להגיע למקום הנכון לאחר שהוא יוסיף את כל הפריטים לעגלה. כמו כן, כל גולש רוצה לדעת שפרטי האשראי שלו מאובטחים. לפיכך, חשוב לבדוק את תקן האבטחה לחנות האלקטרונית, להתקין את האבטחה הנדרשת ולספק מידע ללקוח. בדרך כלל, יש צורך בתעודת SSL שמצפינה את פרטי האשראי, וכך מספקת הגנה טובה יותר.

השאירו מקום לתגובות ודירוגים

דירוגי המוצרים מעודדים את הגולשים לקנות, שכן הם מרגישים שהם אינם לבד, ושיש אנשים שניסו את המוצרים שלכם לפניהם. אמת, כאשר זורקים את הכדור לגולשים, קיימת אפשרות שתקבלו גם תגובות שליליות. מסיבה זו, מומלץ לעודד את הגולשים להשאיר תגובות חיוביות תמורת הנחה במוצר.

משלוחים מוזלים או חינמיים

כדי לעודד את הגולשים לקנות את המוצרים שלכם, תוכלו להציע להם משלוחים מוזלים או בחינם, אם הם מזמינים מוצרים מעל סכום מסוים. אחרי הכול, כל לקוח רוצה לקבל הנחה או שירות כלשהו בחינם.

עקבו אחר המתחרים

בכל עת, חשוב לעקוב אחר המתחרים ולראות מה עובד בשבילם, והאם זה יכול לעבוד גם בשבילכם. מעבר לכך, כדי לבלוט בשטח ולהפנות את תשומת לבם של הגולשים דווקא אליכם, נסו לחשוב על שירות או גימיק חדש שהמתחרים שלכם לא חשבו עליו.

השקיעו בתמונות

התמונות הן אחד הנושאים הקריטיים ביותר בחנות האינטרנטית, בייחוד כאשר מדובר בתמונות של מוצרים. על התמונות להיות ייחודיות, אותנטיות ובאיכות גבוהה מאוד. הגולש צריך לראות את המוצר מכל הצדדים, ולכן מומלץ להכניס לאתר אפשרות צפייה פנורמית בתמונות.

בשיתוף EZPOINT, בשיתוף EZPOINT
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully