וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על שורשים בביוב

בשיתוף המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ, בשיתוף המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ

29.1.2020 / 14:37

סתימת הביוב חוזרת שוב ושוב? צוות הביובית פתח את הסתימה והוא מסביר לכם על שורשים שהתפשטו במערכת הביוב? אל דאגה, מדובר במטרד נפוץ למדי ואחד הנפוצים בתחום מערכות הביוב. בעזרת טיפול יעיל ויסודי ניתן לחסל את השורשים לחלוטין

שורשים בביוב. המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ,
שורשים בביוב/המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ

כיצד נגרמות סתימות שורשים בביוב?

חדירת שורשי צמחיה למערכת הביוב נחשבת לתופעה שכיחה וטורדנית. אם השורשים כבר חדרו למערכת הביוב הם יתפשטו במהירות ועשויים לגרור לתקלות רבות. השורשים חודרים למערכת הביוב דרך שוחות הביוב, דרך חיבורים בין הצנרות וכן דרך סדקים ושברים בצנרת הביוב.

מדוע השורשים חודרים למערכת הביוב? אמנם עבורנו מערכת הביוב היא מקום מלוכלך אשר מלווה בצחנה רבה, אך עבור שורשי הצמחייה מערכת הביוב מספקת תנאים אופטימליים החל ממזון אורגני ונוזלים בשפע, ועד לטמפרטורה נוחה ותנאי לחות אטרקטיביים במיוחד.

בישראל העץ שנחשב לפוטנציאל הגדול ביותר להתפתחות תופעת השורשים בביוב הינו עץ הפיקוס. שורשי הפיקוס ארוכים וצפופים יחסית ומתפשטים במהירות אדירה, לפיכך ההמלצה היא לשתול עצי פיקוס הרחק ממבני מגורים ומצנרת ביוב. כמה זה הרחק? לפחות 100 מטרים.

כיצד מטפלים במטרד השורשים בביוב ?

נתחיל בכך שלבעיית השורשים בביוב יש לתת מענה מלא ואפקטיבי, פתרונות ביניים לא יעזרו ואף עשויים להחמיר את המצב. אינסטלטור לדוגמה, במרבית המקרים לא יוכל לתת מענה יעיל לבעיית השורשים עקב מחסור בציוד מתאים. בד"כ לא תהיה לו יכולת לבצע חיתוך מלא ושטיפה יסודית לקו הביוב ולכן השורשים לא ימוגרו לחלוטין ויחזרו להתפשט במהירות.

אז איך בכל זאת מבצעים חיתוך שורשים בביוב באופן יסודי ומקצועי? ישנם מספר שלבים הכרחיים אשר יבטיחו את חיסול השורשים אחת ולתמיד, כמובן שיש לבצע את הפעולות בצורה יסודית ללא קיצורי דרך.

שלב ראשון - ביצוע צילום קו ביוב

צנרת הביוב קבורה עמוק באדמה ולכאורה אין לנו שמץ של מושג מה מתרחש בתוכה. מדוע רק לכאורה? באמצעות צילום קו הביוב צוות הביובית יוכל לאמוד את גודל הבעיה, מהיכן השורשים חדרו לצנרת הביוב, עד להיכן הם התפשטו, מהי צפיפותם ועוד. כך צוות הביובית יוכל להתאים את הטיפול הטוב ביותר למצב הקיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שלב שני - חיתוך השורשים

תהליך הסרת השורשים מהביוב מתבצע בד"כ ב-2 שיטות עיקריות. חשוב להדגיש שתלישת השורשים תגרום לתוצאה הפוכה של התרבות השורשים.

o דיזת שורשים - באמצעות לחץ המים הגבוה שהביובית מפיקה, דיזה זו אשר מבוססת על מכלול שרשראות וסכינים חדים, מסתובבים במהירות עצומה וחותכת את השורשים בצורה יסודית. הדיזה תחומה במגן משוכלל כך שהצנרת לא תפגע כלל.

o רובוטים מתקדמים לעבודות צנרת ביוב - רובוטים אלו נחשבים למילה האחרונה בתחום הביוב. הם תוכננו לתת מענה ייעודי למגוון צרכים בתחום הביוב וביניהם חיתוך שורשים. צוות הביובית מפעיל את הרובוט בעזרת ערכת שליטה מרחוק וצופה בפעולתו באמצעות מסך מתקדם.

שלב שלישי - שטיפת קו הביוב

בשלב האחרון יש לשטוף את צנרת הביוב היטב כך שלא ישאר זכר לשורשים. זכרו אפילו שורש אחד קטן יתפתח במהירות לשורשים רבים, עבים וצפופים.

טיפול הדברה למניעת התפתחות שורשים

לאחר הסרת השורשים מהביוב, מומלץ לבצע טיפול הדברה לשורשים. כיום קיימים חומרים רבים ידידותיים לסביבה אשר יעניקו לכם ראש שקט ויבטיחו שהשורשים יהיו זיכרון רחוק.

אלו נזקים עשויים להיגרם כתוצאה מהשורשים בביוב?

תופעת השורשים בביוב עשויה לגרום לנזקים כבדים ומורכבים לתיקון, לכן במידה וקיים חשש להמצאות שורשים בביוב וכל שקן במידה וידוע שקיימים שורשים בביוב, חייב לפעול מידית לחיסולם.

• סתימות ביוב - השורשים מתפשטים במהירות ומתעבים, כאשר עוברת בצנרת הביוב פסולת היא מסתבכת בהם ונגרמת סתימת ביוב.

• מעיכות, סדקים ושברים בקווי הביוב - עקב הלחץ העצום שמפעילים השורשים על קווי הביוב, נגרמות מעיכות ואף סדקים ושברים בקווי הביוב.

• קריסת קווי ביוב - במקרים חמורים, השורשים מפעילים לחץ כה חזק עד אף שצנרת הביוב עשויה לקרוס. נזק זה מורכב לתיקון ועלותו התיקון הממוצעת מסתכמת באלפי שקלים.

• זיהום סביבתי, ריח רע ומזיקים - עקב השברים והסדקים שנגרמים כתוצאה מלחץ השורשים, וכן עקב הסתימות הנגרמות כתוצאה מכך, יתרחשו דליפות ביוב אשר יזהמו את הסביבה, יפיצו ריחות רעים וימשכו מזיקים.

תיקון צנרת ביוב בטכנולוגיות אל הרס

אם השורשים חדרו למערכת הביוב דרך שבר או סדק בקווי הביוב, חשוב לבצע תיקון לצנרת כך שהשורשים לא יחדרו שוב דרך הפתח הקיים. בעבר היה צורך בחפירה לשם חשיפת קו הביוב ותיקון קטע הקו הפגום. תהליך זה דרש משאבים רבים החל מזמן עבודה ועד למאמץ ניכר ואף שיבוש אורח החיים במידה ותקלת הצנרת הייתה במקום מרכזי כדוגמת רחוב הומה או כביש סואן.

כיום ניתן לבצע את התיקון בקלות וביעילות ע"י החדרת אמצעי תיקון לצנרת כך שאין כל צורך בחפירה וחשיפת הקו. שיטות אלו מכונות שיטות אל-הרס לתיקון צנרת והן מניבות חיסכון ניכר בעלויות ובמשאבים הנדרשים לתיקון קווי הביוב.

שמירה על כללי בטיחות

תהליך חיתוך השורשים נחשב לבעל פוטנציאל סיכון רב, וכולל מגוון רחב של סכנות כדוגמת : סכינים חדים, שוחות ביוב פתוחות, לחץ מים גבוה המופק ע"י הביובית וכן הלאה. לפיכך, על אף הסקרנות הרבה שאוחזת אתכם למראה התהליך המורכב, חשוב להישמע להוראות צוות הביובית ולשמור מרחק בטחון.

גיליתם שמטרד השורשים בביוב הגיע גם אליכם ? חשוב לפעול במהירות

אם לצערכם השורשים הגיעו גם למערכת הביוב שלכם, דעו שחשוב מאוד לחסל אותם במהירות. עיכוב בטיפול יאפשר לשורשים להמשיך ולהתפשט וכמובן לגרום לנזקים נוספים. אמנם לא מדובר בעניין של חיים או מוות שאיננו סובל דיחוי, אך גם לא מומלץ לחכות למעבר מספר ימים בודדים.

יש לכם שאלות נוספות בנושא השורשים בביוב? אתם מוזמנים להתקשר אלינו לייעוץ מקצועי בנושא זה או בכל נושא אחר.

בשיתוף המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ, בשיתוף המרכז לשירותי ביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ
  • עוד באותו נושא:
  • ביוב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully