וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת ראיחונה, כל מנה בצבע

בשיתוף ראיחונה, בשיתוף ראיחונה

29.1.2020 / 9:47

לכל מי שלא מכיר, או מכיר ואוהב את האוכל הבוכרי, מומלץ להדרים לעיר אשדוד. מסעדת ראיחונה מגישה אוכל אותנטי וטעים

ראיחונה. יח"צ,
ראוחינה/יח"צ

במסגרת החיפוש של מערכת "המומחים" אחר מסעדות אותנטיות אשר מעניקות את הכבוד הראוי למאכלי עדות מסויימים, הגענו למסעדת ראיחונה, מסעדה בוכרית משפחתית. שתי מפיקות של צוות "המומחים" הדרימו לעיר אשדוד, על מנת להגיש לכם על צלחת, את הרשמים וחוויות שצברו במקום, הנה הם לפניכם.

מסעדת ראיחונה מגישה מאכלים אותנטים של המטבח הבוכרי כבר כ-6 שנים. המסעדה ממוקמת ברחוב הבנאים 3 באשדוד. הגענו לשם ביום רביעי בערב והדבר הראשון שעבר לנו בראש ברגע הכניסה למסעדה היה שהגענו לתאטרון, פשוט הצגה.

וילונות גבוהים בצבע קרמי כיסו את החלונות, הקירות, תאורה וכיסאות נתנו כבוד לצבעים ורוד ולבן, הכל הרגיש נקי ונעים כמו צמר גפן קטיפתי.

ראיחונה. יח"צ,
ראוחינה/יח"צ

מארחת מנומסת הובילה אותנו אל מקום מושבנו, הציגה בפנינו תפריט עשיר שגרם לראש שלנו להסתחרר מהשמות. לא יכולנו שלא לבלוע את הרוק בציפייה כאשר קיבלנו הסבר מפורט על המרכיבים והטעמים. בין היתר הלחם הבוכרי המפורסם שנאפה במקום, מנות של אושפלו, באחש, סמסה עם בשר, מנטי , מרק שורפה, מרק לגמן, צ'יבורקי ומגוון בשרים על האש.

הזמנו כמה מנות, הראשונה היתה ה"שורפה"- מרק עם כבש וירקות כאשר מעל פטרוזילה טרייה, הטעמים שלו התנפצו לנו בפה, סערה של חום ובריאות.

המנה השנייה היתה ה"סמסה", מדובר בכיסונים מצופים קצח ושומשום ממולאים בבשר, הפיצו ריח משכר והטעמים היו עדינים ומרתקים, אפשר לבלוע אותם כמו גרעינים ממש, הם השאירו לנו טעם של עוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראיחונה. יח"צ,
ראוחינה/יח"צ

בנוסף הזמנו גם "צ'יבורקי"- המורכב מתערובת של בשר בקר טחון מתובל, הם הוגשו לנו במעטפת של בצק פריך שעבר טיגון, איזה כיף היה להרגיש ולשמוע את הרעשים של הבצק שהתנפץ לנו בפה שוב ושוב.

היינו מאושרות, החיוך לא ירד לנו מהפנים וגם לא מאלו של שאר הלקוחות שמילאו את המסעדה. משפחת יוסיפוב שישבה בסמוך אלינו עשתה את כל הדרך מאור יהודה. הם סיפרו לנו: "אנחנו בעצמנו בוכרים ובדרך כלל אוהבים להכין את הכל במטבח הביתי, אבל מדי פעם יוצאים לאכול בחוץ, ואם כבר בחוץ אז רק בראיחונה, גם פה הטעמים הם כמו של בית, הכל מדויק לפרטי פרטים".

מי שמנהלים את המקום הם האחים פלתיאלוב, את הניסיון הראשון שלהם בתחום האוכל צברו כאשר פתחו מאפייה בוכרית, לאחר מכן העבירו הילוך ופתחו את המסעדה שבה עובדים כל בני המשפחה, מהם למדנו כי במקום ניתן לערוך אירועים גדולים עד 60 איש.

לסיכום, מי שאוהב וגם אלו שלא מכירים את המטבח הבוכרי העשיר, חייבים להגיע לכאן, הצגה אחת גדולה של ריחות, צבעים וטעמים משגעים שעושים שמח לחך ולנשמה.

מספר טלפון לבירורים והזמנות- 08-6418802
0524040602

אתר הבית

עמוד האינסטגרם

עמוד הפייסבוק

בשיתוף ראיחונה, בשיתוף ראיחונה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully