וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעות נדל"ן- גם אתם יכולים

בשיתוף טקס שירותים פיננסיים, בשיתוף טקס שירותים פיננסיים

29.1.2020 / 8:55

למרות שרבים חושבים כך לא חייבים תואר בכלכלה כדי לבצע השקעות, האמת היא שכל אחד יכול לבצע השקעות ולתת לכסף שלו לעבוד במקומו. השקעות בנדל"ן הן אופציה אחת

גרף השקעות. pixabay,
השקעות/pixabay

אם אתם חושבים שהשקעות הן עניין למומחים שסיימו לימודי כלכלה באוניברסיטה - אתם לצערנו טועים. כיום כל אחד יכול להשקיע את כספו באופן שהוא בוחר, כך שהוא מבטיח שהכסף שהרוויח בעבודה קשה ישמש אותו בהצלחה.

המשמעות היא שלא משנה אם אתם שכירים, פרילאנסרים או עצמאיים כי לכולם יש מכנה משותף אחד - כולם רוצים להבטיח שהכסף יעבוד בשבילם ולא להיפך. אמנם נחקק לאחרונה חוק פנסיה חובה שיספק לנו הכנסה אחרי שנצא לגמלאות, אבל לא בטוח שהסכומים שיצטברו שם יספיקו למחייה.

עדיין לא השתכנעתם?

כדאי שתדעו שהשקעות מאפשרות לכם ליהנות מיתרונות שאין במקומות אחרים, למשל:

• ריבית

• שמירת ערך הכסף הודות לאינפלציה

• פוטנציאל אמיתי לרווח

• אפשרות ליהנות בחלק מהמקרים מהחזרי מס (בנושא הזה אל תתפשרו ופנו למומחים של טקס פיננסים)

• וכמובן - עצמאות כלכלית אפילו בגיל צעיר.

אז מה עושים כדי לחיות ברווחה כלכלית גם היום וגם בעתיד? אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא כדי לגלות איך עושים את זה באמצעות השקעת נדל"ן. לפניכם כל החסרונות והיתרונות של השקעה בנדל"ן בישראל, כך שכל המידע יהיה בידיכם ואתם תדרשו רק לדבר אחד - להחליט אם כן או לא לעשות את זה.

השקעה בנדל"ן - החסרונות

פעם רכישה של נדל"ן בארץ (החל מדירה וכלה בקרקע חקלאית) נחשבה לאפיק השקעה בטוח, אבל מכיוון שכל עם ישראל ואשתו גילו את אותו הפטנט (כנראה כולם קראו את הספר "אבא עשיר, אבא עני" שהמליץ לקנות נדל"ן)- המחירים של הנדל"ן עלו והאופציה הזו הפכה להיות פחות רלוונטית מבחינה כלכלית.

בנוסף, מחירי השכירות לא עומדים בקצב מחירי הדירות והקרקעות חקלאיות מופשרות במשורה (ואם זה קורה - מחירי הפיתוח והמס שתשלמו לא מצדיק את ההשקעה) גרמו לתוצאה אחת - התשואה שלכם בהשקעת נדל"ן היא קטנה מאוד עד אפסית.

כמו כן, אם אתם רוכשים נדל"ן כדי שיהיה לכם מה להוריש לילדים כדאי שתדעו דבר אחד - יש סיכוי גדול שהיורשים שלכם יצטרכו לשלם מס ירושה, כך שעדיף לכם להעביר את הנכס להם עוד בעודכם בחיים.

בנוסף, אם יש לכם מספר ילדים כל אחד מהם יקבל סכום סמלי אחרי המיסים, כך ששכרכם ייצא בהפסדכם וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון סכסוכים משפחתיים אפשריים. נכון, כולם אומרים ש"אצלנו זה לא יקרה", אבל לכולם זה קורה גם קורה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

השקעה בנדל"ן - היתרונות

עם זאת, עדיין מדובר באפיק השקעה יחסית בטוח שמתאים למשקיעים סולידיים ויש עדיין סיכוי. למשל, אם תרכשו נכס בפריפריה (העיר התחתית בחיפה למשל נחשבת אופציה בטוחה) כנראה תיהנו מתשואה של 4-5% אחו. אבל אתם לא חייבים להרחיק מקו חדרה גדרה כי המציאות מדברת בעד עצמה.

קצב גידול האוכלוסייה באזור הקו הירוק רק עולה (וזה עוד לפני שמדברים על החזרת שטחים) והשטחים הזמינים לבנייה מתמעטים - מה שאומר שנדל"ן היא עדיין אופציה רלוונטית להשקעה, בעיקר לטווח ארוך ובעיקר באזורי תעשייה שבהם התשואה גבוהה יותר.

ובישראל כמו בישראל הכל יכול לקרות. למשל, עד לאחרונה כולם חשבו שהפשרת שדה דב לבנייה היא פנטזיה בלבד. אבל זה קרה ובעלי הקרקע שרכשו אותה לפני עשרות שנים הולכים לגזור קופון שמן, גם אחרי קיזוז המסים.

ויש דוגמאות נוספות, למשל השכונות התל אביביות נווה צדק ופלורנטין שנחשבו בעבר כמעט למוקצות מבחינת נדל"ן. היום כמובן הן המקומות הכי חמים למגורים בעיר ללא הפסקה, בעיקר הודות לעולים מצרפת שרכשו בהם דירות במחירים של חו"ל.

בשיתוף טקס שירותים פיננסיים, בשיתוף טקס שירותים פיננסיים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully